SUMARUL BLOGULUI
Am primit şi dau mai departe...
Părintele Iustin Pârvu
dezminte şi aduce precizări
Din pricina unor diversiuni create de administratorul site-ului APOLOGETICUM în colaborare cu unii monahi din Mănăstirea Petru-Vodă (ce se pretind a fi urmaşi ai părintelui Iustin Pârvu), care au pus afişe scandaloase prin mănăstire, părintele Iustin a emis următorul comunicat, prin care aduce lămuriri situaţiei.
Monahul Filoteu, maica Fotini şi maica Iustina au conceput un afiş prin care au exprimat poziţia Mănăstirii Petru-Vodă cu referire la posesorii de acte cu cip. De fapt nu era poziţia mănăstirii, ci doar poziţia celor trei “ucenici”, care au decis [de capul lor] că cei ce deţin acte cu cip să nu mai fie spovediţi, iar dacă sunt clerici să nu fie primiţi la slujbe. Atitudinea extremistă a acestor “ucenici” a fost postată pe site-ul APOLOGETICUM împreună cu o înregistrare a unei convorbiri confidenţiale între părintele Iustin şi cei prezenţi. Înregistrarea a fost postată fără acordul părintelui Iustin. În ce priveşte afişul, el a fost pus cu binecuvântarea părintelui Iustin în urma unei discuţii sumare, în care duhovnicului nu i s-a prezentat întregul conţinut al celor ce urmau să fie expuse în acel anunţ.
În urmă cu o săptămînă, maica Iustina l-a invitat să predice la bisericuţa de la azil pe controversatul teolog Danion Vasile. “Ucenica” părintelui a primit binecuvântarea de a-l lăsa pe teologul Danion să predice după ce aceasta i-a spus duhovnicului că Danion Vasile s-a căit pentru tulburările create pe tema stilismului, ceea ce nu e adevărat.
După ce un grup de credincioşi l-a înştiinţat pe părintele Iustin despre postările “ucenicilor” săi pe APOLOGETICUM, duhovnicul a adus dezminţirile şi precizările de rigoare.
Pentru a nu lăsa ca marele duhovnic din Munţii Neamţului să fie compromis de către anumiţi “ucenici” de-ai săi, facem public comunicatul de mai jos.
Liviu Ailoaei
Piatra Neamţ – 20 iulie 2010
Comunicat cu privire la
problema actelor cu cip
În urma controverselor şi nelămuririlor legate de problema introducerii actelor electronice în România şi poziţia creştinilor faţă de ele, ne simţim îndatoraţi să facem următoarele precizări, care vizează strict poziţia Mănăstirii Petru-Vodă:
1) Cipul din actele biometrice nu este pecetea finală, ci unul din paşii premergători acesteia.
2) Cei care nu se opun implementării actelor de identitate electronice şi nu văd un pericol în acceptarea lor trebuie să fie constienţi că săvârşesc un păcat împotriva evidenţei Apocalipsei [1] şi se fac părtaşi, mai mult sau mai puţin, acestui sistem care începe să semene din ce în ce mai mult cu fiara apocaliptică [2].
3) După cum ne învaţă Sfânta Scriptură şi Sfintele Canoane, avem datoria de a primi pe oricine vine la spovedanie cu duh umilit şi dorinţa de îndreptare. Aşadar nu excludem pocăinţa şi îndreptarea celor ce au acceptat actele cu cip.
4) Daca penitentul nu renunţă la actele cu cip, după ce a fost mai înainte duhovniceşte catehizat şi mustrat, noi, Mănăstirea Petru-Vodă, nu ne putem asuma ca acesta să fie dezlegat la spovedanie, decât dacă renunţă la aceste acte şi acceptă canonul de îndreptare [3].
5) În privinţa acelei înregistrări video postate pe internet, în care cineva întreabă cum să procedeze cu soţia care are un act cu cip, ţinem să facem precizarea că acea înregistrare nu trebuia facută publică, deoarece era un sfat personal, menit să câştige pocăinţa şi trezirea conştiinţei penitentului, şi nu reprezintă un sfat general valabil. Epitimia pentru păcate diferă de la individ la individ. Chiar dacă la început se face afirmaţia, aparent gravă, ca soţul să îşi părăsească soţia, totuşi se revine cu precizarea ca soţia să fie adusă spre catehizare şi spovedanie. Un duhovnic iscusit acordă canonul şi mustrarea în funcţie de starea sufletească a fiecăruia. Pentru acel suflet era poate necesară o astfel de mustrare. Aşadar, mustrarea şi canonul celui ce primeste acte cu cip se face particular, după cum hotărăşte duhovnicul şi în funcţie de situaţie.
6) Precizăm iarăşi că prin această poziţie a noastră nu intenţionam să facem nici un fel de scindare în Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească, ci cerem să ni se dea voie să purtăm mai departe lucrarea Duhului celui ce a spus cândva: “Iată, securea zace la rădăcina pomilor; deci tot pomul care nu face roadă bună se taie şi în foc se aruncă!” (Matei 3, 10) şi să ne temem de mustrarea Celui ce a spus: “Faţa cerului ştiţi să o socotiţi, iar semnele vremilor nu puteţi!” (Matei 16, 3).
Chiar dacă nu mai este între noi un Sfânt Apostol Pavel, nu mai avem un dumnezeiesc ierarh ca Vasilie cel Mare, ca Grigorie Palama sau ca Ioan Maximovici, şi pentru aceea şi situaţia este cu atât mai greu de judecat, avem încredere însă că bunul Dumnezeu va păzi turma Sa şi că Păstorul cel Bun cunoaşte oile Sale, iar ele Îl cunosc pe El şi ascultă glasul Lui (Ioan 10, 14).
Arhimandrit Justin Pârvu
Stareţ al Mănăstirii Petru-Vodă
[1] I Tesaloniceni 5, 20.
[2] Nu putem, de asemenea, să trecem cu vederea prorociile Sfinţilor, mai vechi sau mai noi, care pun egal între lucrările fiarei apocaliptice şi măsurile antihristice şi antiumane ale statului global contemporan.
[3] Nu putem dezlega unele păcate, iar pe altele nu.
(Sursa textelor: infomail DIAGONAL)
29 comentarii:
Totusi, ceva e neclar... Comunicatul e vechi, e cunoscut, a fost publicat (si dupa parerea mea nu lamureste nimic: ce e acela "pacat impotriva evidentei apocalipsei"? Iar cat priveste posesorii de carnete cu cip, inteleg ca, pana la urma, tot nu pot fi dezlegati la spovedanie - ceea ce mi se pare un abuz duhovnicesc!). Noutatea insa e comentariul introductiv pe care si-l asuma acea persoana, Liviu Ailoaei, al carei nume nu-mi spune nimic. A vorbit parintele Iustin despre "diversiunile create de Apologeticum" si celelalte lucruri afirmate in acel comentariu?? Ar fi interesant, dar nu cred...
Asa ca, domnule Codrescu, imi permit o sugestie. Titlul postarii, "Parintele Iustin lamureste", ar trebui pus ceva mai jos, oricum - sub comentariul d-lui Ailoae. Parintele Iustin nu lamureste nimic nou.
Va mai semnalez ceva interesant, nu stiu cat de autentic si cu ce scop scris:
http://www.serafimpantea.ro/2010/07/23/il-iubesc-pe-adevaratul-parinte-iustin
Hai ca incet-incet poate se limpezesc lucrurile!
Citind cele de mai sus concluzia mea personala este: treaba-i oabla ca covrigul.
Am si eu un sfat ne-"duhovnicesc" despre cum sa "procedeze" cu sotia care are acte cu cip:
A SE IUBI.
Credinta crestina, si ortodoxa pe deasupra, nu ne invata cum sa procedam, ca sotia nu e obiect dat spre intrebuintare, ne invata cum sa iubim.
Restul e nebunie curata, chiar s-au scris si cateva romane despre felul asta de nebunie.
Unul ar fi "Razboiul sfarsitului lumii", pe care il recomand spre lectura.
Eu unul mi-am propus ca de data aceasta să mă abţin de la comentarii. Nu ştiu ce-i cu infomail DIAGONAL, nici cine-i semnatarul textului introductiv (Liviu Ailoaei). Înainte de a fi de acord sau nu cu cele colportate, mărturisesc că am obosit puţin de atîtea iţe şi suspiciuni. Poate "Luna Maicii Domnului" va aduce un plus de pace şi de măsură...
Link-ul postat de Anonimul de mai sus, exemplar!
D-l Codrescu iata ca te dai pe fata cu toata diversiunea creata, incepand cu articolul "Mai avem Biserica?"
Intrucat publici o informatie neverificata si in plus iti permiti din nou denigrarea unor oameni apropiati Parintelui Justin, tragem concluzia ca esti un om de nimic, un "jurnalist" de bulevard si un mare diversionist. Dar dupa cum ai zis, sa aiba grija Maica Domnului de fiecare. Oricum se pare ca n-ai pic de frica de Dumnezeu...
Nu era mai eficient (şi mai creştineşte - că dvs. doar aveţi frică de Dumnezeu, nu ca mine!) să spuneţi, în loc de ocările respective, ce şi cui aveţi de obiectat?!
Mie nu-mi aparţin decît cuvintele de la început: "Am primit şi dau mai departe..." (restul putea fi primit de oricine prin e-mail, aşa cum am primit şi eu).
Unde minte L. A., dacă minte?
Sau ce e cu textul semnat "Arhimandrit Justin Pârvu"? E autentic, cum pare, sau ştiţi dvs. şi puteţi dovedi că e o făcătură?
Rubrica de comentarii poate fi folosită - mă iertaţi că vă atrag atenţia! - şi pentru explicaţii, nu numai pentru insulte. Explicaţiile, dacă sînt pertinente, nu sporesc întunericul, ci fac lumină, iar eu sînt dispus să postez - "să primesc şi să dau mai departe" - toate punctele de vedere, cu minima condiţie de a fi formulate cuviincios.
Se pare însă că dvs. vă este greu (sau nu vă stă în fire) să îndepliniţi tocmai această minimă condiţie...
P. S.: Credeţi-mă că rămîn receptiv la o eventuală revenire civilizată; şi mai credeţi-mă că această receptivitate n-are nimic de-a face cu vreo "diversiune", eu neavînd nimic de cîştigat - ba dimpotrivă - din toată tărăşenia asta! Pînă la urmă, cei care au esenţial de pierdut sau de cîştigat sînteţi tot dvs., aşa că nu v-ar strica să vă luaţi seama, oricîtă ură creştinească aţi nutri faţă de mine personal.
Am inteles. S-a inlocuit un extremism radical (nu pot fi primiti la spovedanie) cu un extremism moderat (nu pot fi primiti la impartasanie). Atunci se mantuiesc aia cu cip? Ca eu stiu ca daca mori nedezlegat nu te mantuiesti. Sa inteleg deci ca acceptarea pasaportului este lepadare de Hristos, asa cum a spus parintele in primul sau comunicat pe tema asta.
Pe baza caror canoane s-a decis asta? Hotarate de care sfinte sinoade, de ieri sau de azi? Sau au apostaziat toti (Grecia, Georgia, Rusia, Romania, Ierusalimul, Sfantul Munte) cu exceptia parintelui Justin? Care evidenta a Apocalipsei? Pe baza carei interpretari, a carui sfant parinte?
Toate astea se fac pe o singura baza. Pe baza faptului ca parintele Justin a fost de facto proclamat infailibil si de jure "temei al unitatii", de catre ucenicii sai. Care unitate? Temeiul unitatii Bisericii este Hristos, nu papa de la Roma sau parintele Justin. Iar in afara unitatii bisericii singura unitate este unitatea de tip sectant. Care este o falsa unitate.
Cred ca ar trebui sa sfarsim odata cu strategia de a-l "traduce" pe parintele Justin. Am ajuns in situatia in care am ajuns si datorita faptului cu pricina, practicat de multi oameni de bine. Nu doar datorita ecumenismelor si birocratismelor unor ierarhi. Cat despre apologetici, cel mai bine e sa-i ignoram. Indivizii se autodistrug cu sarg, iar noi nu avem cum sa-i ajutam. Doar Maica Domnului.
Poate ca ar fi cazul sa vina cu niste explicatii chiar semnatarul Liviu Ailoaei daca e cinstit si tare pe pozitia lui. De unde are informatiile care le are si cum a obtinut precizarile scrise de la Parintele? Daca stie sa trimita e-mailuri atunci stie sa trimita si comentarii, nu-i asa? Dv. domnule Codrescu spuneti ca nu stiti ce este cu info asta diagonal, dar poate alt cineva stie si ne spune la toti.
Ceea ce ati transmis mai departe este o insulta fara limite la adresa celor trei monahi si monahii, cu adevarat ucenici ai Pr. Justin, la care faceti referire. Sfintiilor lor sunt chiar cei care au dezaprobat fatis afisul (orice om de buna credinta poate da marturie), iar pr. Filotheu a stat alaturi de Pr. Justin la scrierea comunicatului de mai jos, singurele randuri adevarate din ceea ce ati trimis.
In ceea ce il priveste pe Danion Vasile, nu stie decat Bunul Dumnezeu daca s-a cait cu adevarat sau nu. Noi ne rezumam la ceea ce declara de buna voie si aplicam, desigur, prezumtia de nevinovatie.
Nu stiu ce interes aveti sa dezinformati. Nadajduiesc sa nu fiti lupi in blana de oaie si sa mimati grija fata de Pr. Justin iar in realitate sa va numarati cu cei care ii vor raul. Sper din toata inima ca ati scris aceste randuri mincionoase numai pentru ca la randu-va ati fost victimele dezinformarii.
Apreciez ca, daca nu din frica de Dumnezeu, macar in numele onoarei la care presupun ca tineti sau cel putin al bunului simt, sunteti obligati sa retractati randurile otravite pe care le-ati trimis cine stie cator oameni, pe care i-ati smintit in felul acesta, sa va caiti mai mult decat apreciati dvs. ca a facut-o Danion Vasile si sa nu recidivati.
Sa va ierte Dumnezeu si sa va lumineze!
Daca erai atat de corect atunci publicai comunicatul Parintelui Justin de cand a aparut pe site-ul manastirii Petru Voda, precum si pe Apologeticum (in care iti place sa lovesti, din varii motive puriciste)
Iertati ca indraznesc, domnule profesor, dar n-ar trebui sa va consumati nervii si timpul cu astfel de chestiuni si astefl de indivizi rudimentari care nu au reusit decit sa faca numai deservicii Parintelui Justin si minastirii Petru Voda. Mai bine i-ati lasa sa se certe intre ei si sa piara pe limba lor!
Cristinei:
Nu zic că nu-i aşa. Cine face ca mine, ca mine să păţească!
Acum, însă, iartă-mi şi tu îndrăzneala: n-ar fi mai cuminte să dormi în mijlocul nopţii decît să chibiţezi on-line cu noi, "insomniacii" ăştia trecuţi de prima tinereţe?
Domnule Codrescu, stati linisti, oamenii de buna-credinta vad si cugeta. Cei care vad peste tot o conspiratie-iudeo-masonic-papistasa nu pot fi convinsi. Asa sint ei, isi defuleaza in spatiul virtual cine stie ce neimpliniri. Din pacate aici se vede cat rau poate face internetul, unde nu mai exista ierarhie, civilitate, orice semidoct ori ticnit de-a binelea isi poate incropi cate-un blog ,,ortodox,,, sa dea niste citate din sfintii parinti, sa aiba un discurs anti-sistem, desigur niciodata sub un nume propriu si iata marturisitorii ortodoxiei! M-am crucit citind un editorial mai vechi din Rost in care eram instiintati ca ortodoxia se manifesta sanatos pe internet. Intr-atat de sanatos incat la un mesaj de genul ,,Patriarhul Daniel mason,, se aduna vreo 200 de comentarii dar cand e vorba de iesit in strada pentru o idee dispus brusc ,,marturisitorii,,. Ce sa facem, traim in tara lui Caragiale.
p.s. Intr-adevar, dupa cum zicea un ante-comentator, remarcabil textul din linkul primului mesaj.
Pentru rx:
Chiar şi în ţara lui Caragiale (unde calitatea are mult de suferit), cantitatea are şi ea pertinenţa ei...
Pentru Apologeticum:
Vedeţi că se poate discuta şi mai omeneşte? Făcînd abstracţie de final (e greu, desigur, să te abţii pînă la capăt, mai ales cînd te-ai nărăvit!), aş zice că sînteţi pe calea cea bună şi că aţi putea deveni chiar nişte interlocutori (nu pentru mine, nemernicul, fireşte, dar pentru tot restul lumii pe care eu mi-am propus să o smintesc, iar dvs. aveţi datoria să o vindecaţi).
Faptul că vă postez e poate şi pentru mine un bun început de a ieşi din condiţia mea de "diversionist" şi de "puricist" nenorocit (deşi la rîndul meu nu pot să mă abţin şi trebuie să spun, măcar în paranteză, că eu unul, atît cît l-am cunoscut pe d-l Puric, îl ştiu de ucenic, iar nu de duşman al Părintelui Iustin, cum dvs. încercaţi să-l faceţi, cu tot dinadinsul, de vreo doi ani încoace).
Şi ca să nu ziceţi că vă nedreptăţesc, necăjindu-vă pe pagina principală şi mîngîindu-vă prin dependinţe, vă postez acest text ca "Drept la replică" chiar în fruntea blogului (minus pasajul final, care nu cred că vă avantajează - dar care oricum rămîne aici, ca să nu spuneţi că nu mi l-am asumat). Postarea e tot fără comentarii, ca şi textul incriminat. Aş şi retracta, dar n-am ce (poate retractează autorul cu pricina, dacă va considera că e cazul).
Cît despre Părintele Iustin, să-i dea Dumnezeu sănătate, ani îndelungaţi şi... numai duşmani ca mine!
Pardon, dar nu merita apologeticum atata eleganta, dle Codrescu! Consumati orzul pe gaste!
Pentru Alexandru:
Poate că Apologeticum nu, dar Părintele Iustin da.
(N-am vrut să fiu elegant, ci mai degrabă corect.)
P. S.: Nici dvs. nu aveţi somn?!
Pentru ca răul să învingă pe pământ este suficient ca oamenii buni să nu facă nimic. Edmond Burke
Va admir curajul, domnule Razvan Codrescu.
Doamne ajuta!
Ar fi bine sa verificati mai bine toate aceste articole scrise, pt. ca seamana dezinformare si dezbinare. intr-adevar monahul Filoteu era in Sf. Munte iar maica Justina era la Jerusalim.Deci hotarati dvs cat procent de adevar a ramas din acel articol.
Totusi de ce nu veniti odata la Petru Voda sa vorbiti direct cu parintele Justin? Oamenii care-l cunosc cu adevarat pe parintele Justin stiu ca nu este nici pe departe inflentabil, ci din contra are o vointa de neclintit ca sa-si mentina parerea. Altfel cadea de mult prada comunistilor, tortionarilor si masonilor.
Eu nu ţin să incriminez pe cineva nominal. Ceea ce s-a petrecut, s-a petrecut, cu o contribuţie sau alta.
Decît să-mi cereţi mie "verificări" tardive, n-ar fi mai simplu să mărturisiţi dvs., ştiutorii, CUM s-au petrecut lucrurile, A CUI a fost iniţiativa şi punerea în faptă şi DATORITĂ CUI în cele din urmă s-a pus capăt şi s-a dat dezminţire? Transparent, smerit, ca să nu se mai lăţească zvonurile.
Impresia multora - poate greşită - e că acolo există un fel de cabală în jurul Părintelui (în al cărui cap, pe nedrept, se sparg pînă la urmă toate), iar ori de cîte ori se întîmplă astfel de exagerări (ca să nu le spun altfel), nimeni nu-şi recunoaşte vreo implicare şi vreo răspundere. Cine, ce şi de ce are de ascuns (în frunte cu Apologeticum) şi preferă invectivele în locul explicaţiilor, întreţinînd tensiuni ca de ocultă?
În ce-l priveşte pe monahul Filotheu, a mai fost plecat şi altădată cînd s-au întîmplat lucruri importante, dar s-a dovedit a nu fi fost deloc în necunoştinţă de cauză.
Deci, dacă vreţi să închideţi gura lumii, daţi primii probă de cinste şi asumare. Făcînd tot timpul proces de intenţie altora şi proferînd în dreapta şi în stînga insulte şi ameninţări, ca de la uşa cortului, nu veţi obţine niciodată decît sporirea suspiciunii şi decepţiei, cu toată paguba şi cu nici un folos.
Şi e foarte clar că "nucleul dur" de la Petru-Vodă pare să-şi fi pierdut total discernămîntul între prieteni şi duşmani.
Păi dacă eu, care sînt ortodox şi om de dreapta, care am toată dragostea şi preţuirea pentru Părintele Iustin, care am fost atît de apropiat de Părintelele Calciu (ce odihneşte acolo), care am veneraţie pentru marea generaţie interbelică şi pentru martirii închisorilor, care am protestat împotriva cipurilor biometrice (chiar dacă în alţi termeni) şi am criticat aspru ierarhia (de la cazul Corneanu-Drincec la recentele abuzuri patriarhale) - dacă eu, aşadar, trec de duşman, atunci care Dumnezeu vă sînt prietenii?!
(Spun de mine pentru că veni vorba şi pentru că sîntem pe blogul meu, dar e şi cazul multor altora: Dan Puric, dr. Pavel Chirilă, Claudiu Târziu, părintelele Amfilohie, monahul Moise de la Oaşa, Lucian D. Popescu, Iulian Capsali, Radu Preda, Cristian Curte, Alexandru Racu, Ioan-Florin Florescu etc.)
Cum care le sunt prietenii, domn Codrescu, chiar asa de neinformat sunteti!? Pai: Victor & George Roncea, Danion Vasile, Florin Palas, Mugur Vasiliu, Ion Coja, Adrian A lui Gheorghe, Maica Ecaterina, Mihai Aldea, Marcel Bouros, Mihai Rapcea... Au pretinii lor, nici o grija, si altii nici ca le mai trebuie!
Pentru Anonimul de la 6.02 PM:
Lista dvs. e insinuantă, eteroclită şi mă îndoiesc că întru totul exactă. Pe unii dintre cei consemnaţi îi cunosc şi îi ţin de oameni respectabili.
Eu n-am înţeles să le imput prietenii pe care îi au, ci m-am referit la cei pe care nu ştiu să şi-i facă sau să şi-i recunoască.
E un fapt că în ultimii ani au cheltuit mai multe "gloanţe" pe posibilii prieteni decît pe adevăraţii duşmani (deşi proverbul spune că de prieteni, dacă e cazul, te apără Dumnezeu, pe cînd de duşmani te aperi şi singur...). Numai Dumnezeu ştie cît a pierdut ortodoxia şi dreapta creştină românească în ăştia 20 de ani din pricina "rîcilor" interne (către care, în paranteză fie spus, mi se pare că şi dvs. sînteţi reprobabil de înclinat)!
Nu ştiu cum ar trebui pusă cel mai bine problema, dar în nici un caz aşa cum o puneţi dvs. (la umbra unui anonimat care nu prea vă onorează).
si totusi, ce-i ala "pacat impotriva evidentei Apocalipsei" ?
Lui Cosmin:
Poate catadicseşte să ne răspundă cine a utilizat sintagma...
bai papistas nenorocit.. te-ai apucat sa scrii poeme despre purgatoriu si ne dai noua lectii de ortodoxie? esti un instigator si datorita leprelor ca tine oamenii se cearta.. prin acest blog raspandesti mizeria unor handicapati mintal, asemni tie... jidanule!
Clicînd din curiozitate pe numele Claudiu cu care este semnat "comentariul" anterior, am avut surpriza să se deschidă... Blogul lui Claudiu Târziu! Nu cred că cineva se îndoieşte că la mijloc este o mînărie ordinară de infractori ai spaţiului virtual.
Nu se dau înapoi de la absolut nimic - şi rămîne să cîntăriţi şi dvs., fiecare, în ce măsură astfel de voci pot reprezenta Ortodoxia, Mănăstirea Petru-Vodă sau pe Părintele Iustin.
E cel puţin îngrijorător că celor de la Petru-Vodă nu le crapă obrazul de ruşine şi nu au minima dignitate a unei reacţii faţă de acest soi de analfabeţi dezaxaţi care pretind că-i apără şi îi reprezintă.
Chiar nu ţi-e jenă, cuvioase Filotheu?! Chiar nu ţi-e jenă, cuvioasă Fotini?! Dacă nu de mine, dacă nu de Claudiu Târziu, dacă nu de cititorii acestui blog, dacă nu de Părintele Iustin (pe care l-aţi adus în situaţia de a fi asimilat cu astfel de ipochimeni), măcar de Hristos, de Maica Domnului şi de Sfinţii la care pretindeţi că vă rugaţi...
Eu, ca român catolic la a treia generaţie, nu pot decât să trag concluzia că ortodoxia e o "ţigănie" de care m-a scăpat Dumnezeu...
Dacă Ortodoxia ar fi cea de pe unele bloguri insalubre, atunci aş merge şi eu la catolici (ca vita la tăiere). Dar Ortodoxia, din fericire, e infinit mai mult şi infinit altceva. Nici nu realizaţi ce aţi pierdut de trei generaţii! Dar, dacă sînteţi români, poate vă va veni „mintea de pe urmă” la o generaţie viitoare...
Rabda stimabile Codrescu, caci vei avea cununi in ceruri. Dar o parte din acuze le meriti, ca prea propagi barfa unor diversionisti
Care acuze? Care bîrfă? Care diversionişti? Dacă tot nu vă puteţi abţine şi pierdeţi timpul cu astfel de răvaşe, de ce măcar nu vorbiţi desluşit?
Se vede că vă exprimaţi greuţ şi monoton, dar poate cu timpul aţi progresa (şi m-aţi ajuta şi pe mine, creştineşte, să progresez).
Aşa, nu faceţi decît figura unui bîrfitor şi unui diversionist în plus, ascuns, spre deosebire de mine, sub masca laşă a anonimatului.
Trimiteți un comentariu
Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]
<< Pagina de pornire