ANTOLOGIA «PUNCTELOR CARDINALE» (LXIX)
SUMARUL BLOGULUI
[5] Textul a constituit editorialul numărului de Crăciun din acel an. [Nota Blog]
* Antologia Punctelor cardinale (I) – “Cine se teme de naţionalism?” (1991)
* Antologia Punctelor cardinale (II) – Interviu cu Părintele Calciu (1991)
* Antologia Punctelor cardinale (III) – “Mircea Eliade – «credinciosul fără Dumnezeu»?” (1992)
* Antologia Punctelor cardinale (IV) – “Fiziologia trepăduşului” (1992)
* Antologia Punctelor cardinale (V) – “«Resurecţia» lui Nichifor Crainic între bucurie şi dezamăgire” (1992)
* Antologia Punctelor cardinale (VI) – “Necesara despărţire a apelor” (1993)
* Antologia Punctelor cardinale (VII) – “Distincţii necesare” (1993)
* Antologia Punctelor cardinale (VIII) – “Spiritul viu al dreptei” (1993)
* Antologia Punctelor cardinale (IX) – “Dimensiunea transcendentă a politicului: Mişcarea Legionară” (1994)
* Antologia Punctelor cardinale (X) – “Necesitatea unei viziuni de dreapta...” (1994)
* Antologia Punctelor cardinale (XI) – “Apelul unui licean către «oastea naţionalistă»” (1995)
* Antologia Punctelor cardinale (XII) – “Confruntarea dintre Memorie şi Uitare” (1995)
* Antologia Punctelor cardinale (XIII) – “Martin Luther şi evreii...” (1995)
* Antologia Punctelor cardinale (XIV) – “Dreptatea d-lui Pleşu” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XV) – “Pe marginea unei decepţii” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XVI) – “Unde d-l Pleşu nu mai are dreptate” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XVII) – “Viaţa – proprietate de stat” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XVIII) – “Sensul unităţii creştine” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XIX) – “Căderea Cuvîntului în cazuri” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XX) – “O reacţie a d-lui Patapievici” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XXI) – “San Juan de la Cruz: Romances” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXII) – “Inchiziţia marxistă împotriva lui Mircea Eliade” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXIII) – “Domnul Petru Creţia şi «legionarul de 1,65»” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXIV) – “Iarba verde de acasă…” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXV) – “Doar o vorbă să-ţi mai spun…” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVI) – “Nici printre evrei n-a lipsit admiraţia pentru Codreanu!” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVII) – “Între zoón politikón şi homo religiosus” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVIII) – “Apocalipsa şi ştiinţa” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXIX) – “Stafia comunismului la Paris” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXX) – “«Dogma capitală» a «Noii Ordini Mondiale»” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXI) – “Falimentul speranţei” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXII) – “Masoneria şi organizaţiile internaţionale” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXIII) – “Ispita «iubirii»” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXIV) – “Apostrof-area ca asasinat moral” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXV) – “Fabulă cu trandafir” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXVI) – “Biserica să nu se teamă de puternicii zilei!” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXVII) – “Aspecte ale dialogului religie-cultură…” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXVIII) – “Puncte cardinale 100”: “La aniversară”, “Măcel de Buna Vestire”, “Marginalii” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXIX) – “Cronica unei gafe editoriale” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XL) – “Epica Holocaustului…” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XLI) – “Lecţia americană” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XLII) – “Demonizarea Americii” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XLIII) – “«Dictatura bunului simţ»…” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XLIV) – “În sfîrşit, Acasă…” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XLV) – “Anul Eminescu”, “Oda (în metru antic): deschiderea nivelelor de receptare” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (XLVI) – “Cine eşti dumneata, domnule Neştian?” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (XLVII) – “Demitizarea” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (XLVIII) – “Maxime Egger: Cum am devenit ortodox” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (XLIX) – “Marea iertare” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (L) – “Maica Mihaela” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LI) – “Un luceafăr pe columna cezarilor” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LII) – Interviu cu Alain de Benoist (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LIII) – “Radu Gyr sau despre gratuitatea eroismului” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LIV) – “Supără realitatea sau formularea ei?” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LV) – “Marginalii la o scrisoare a lui Mircea Eliade” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LVI) – “Odihna de Eminescu” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LVII) – “Mesianismul Dreptei” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LVIII) – “Misiunea românilor în istorie” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LIX) – “Obligaţiile unei conştiinţe morale” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LX) – “Naţionalismul şi România de azi”, “Menirea generaţiei noastre” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXI) – “Lichidarea unei legende” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXII) – “Pentru o Europă unită a naţiunilor” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXIII) – “Kitsch-ul în literatura politică naţionalistă” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXIV) – “Despre a fi altfel” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXV) – “Pentru un naţionalism european” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXVI) – “Caracterul naţional al Ortodoxiei” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXVII) – “Un evreu renegat avertizează America” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXVIII) – “In memoriam: Horia Bernea”, “Muzeul Ţăranului Român după Horia Bernea” (2001)
6 comentarii:
VASILE A. MARIAN este cumva pseudonimul Dvs., Domnule Codrescu?
Nu e un pseudonim (eu mă numesc oficial Vasile Adolf Marian), ci una dintre semnăturile mele publicistice (ca şi V.A.M. sau A. V. Marian).
La "Puncte cardinale" eu scriam foarte mult, şi atunci simţeam nevoia să variez semnăturile (iar uneori nici nu mai semnam, sau semnam "Redacţia").
N-am stat să fac un inventar al semnăturilor mele în cei 20 de ani de apariţie a revistei, dar îmi amintesc că, pe lîngă Răzvan Codrescu, am semnat destul de des şi: R. C., Adolf Vasilescu, Vasile A. Marian sau V.A.M. (e oarecum amuzant, desigur, că la un moment dat regretatul Gabriel Constantinescu, întemeietorul şi directorul publicaţiei, a primit o scrisoare de la un abonat din diaspora, de prin Australia parcă, în care era felicitat pentru... "trei din colaboratori": Răzvan Codrescu, Vasile A. Marian şi Adolf Vasilescu).
Domnule Razvan Codrescu, daca tot a venit vorba, am si eu o nelamurire: pe Wikipedia scrie ca numele Dvs. real este Adolf Crivat-Vasile (?!?).
@ Daniela
Iată: am şters şi am repostat (sînteţi poate prea atentă la detalii).
Trebuie să fiţi o altă Daniela decît cea căreia îmi amintesc bine că i-am răspuns mai demult la aceeaşi întrebare.
Eu n-am habar cine mi-a postat pe Wikipedia cîteva date personale (corecte, în mare) şi fotografia (ce a şi fost înlocuită la un momemt dat, de aceeaşi persoană sau de altcineva). N-am făcut acolo, personal, decît cîteva adaosuri bibliografice la zi.
Adolf Crivăţ-Vasile, care a fost numele meu oficial o vreme, nu mai este de actualitate: acum numele din cartea de identitate este Vasile Adolf-Marian (ca şi în certificatul de naştere), Vasile fiind numele de familie, iar Adolf şi Marian - numele mici (ultimul e şi numele de botez). Conjuncturile sînt personale şi n-au importanţă aici.
Publicistic, eu prefer să folosesc pseudonimul Răzvan Codrescu (pe care îl am încă din 1985 şi cu care mi-am semnat toate cărţile apărute).
Rog să se pună capăt acestei discuţii, devenite deja oţioase. Aş prefera să apară şi ceva comentarii privitoare la conţinutul postării (mai ales că, deşi au trecut peste zece ani, problema rămîne cît se poate de actuală).
De acord, Europa lui Hristos exista, si va continua sa existe intr-un fel sau altul, dar este atat de desbinata in sine (intre partea ei orientala si partea ei occidentala, dar si intre cea nordica si cea sudica)incat e departe de ce si cum ar fi dorit Hristos sa fie lumea dupa El. In loc sa fie solidare in contra ateilor, anti-crestinilor si ne-crestinilor, Ortodoxia, Catolicismul si Protestantismul sunt mai ocupate sa se lupte si sa se denigreze intre ele. Dusmanii crucii profita si puncteaza.
M. B.
@ M. B.
Aveţi dreptate, dar aceasta e o altă problemă.
Trimiteți un comentariu
Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]
<< Pagina de pornire