Revista Puncte cardinale a fost întemeiată în ianuarie 1991 de
către veteranul de război şi fostul deţinut politic Gabriel-Iacob Constantinescu
şi a apărut lunar la Sibiu, fără nici o întrerupere, timp de 20 de ani (240 de
numere). Nucleul redacţional a fost alcătuit din Gabriel Constantinescu, Răzvan
Codrescu, Demostene Andronescu, Marcel Petrişor şi Ligia Banea (n.
Constantinescu). Generaţia închisorilor comuniste a fost sufletul revistei şi
i-a dus greul. Lista alfabetică a tuturor colaboratorilor şi a sprijinitorilor
mai importanţi ai revistei poate fi accesată aici. Pentru detalii
despre această antologie on-line, a se citi aici. (R. C.)
2001
UN EVREU RENEGAT
AVERTIZEAZĂ AMERICA
Discursul lui Benjamin H. Freedman [1] din 1961 [2]
Aici în Statele Unite, sioniştii
şi coreligionarii lor deţin un control total asupra guvernului nostru. Din
foarte multe motive (prea multe şi prea complexe pentru a le analiza acum), sioniştii
şi coreligionarii lor conduc aceste State Unite asemenea unor monarhi absoluţi.
Veţi putea, evident, considera că este o afirmaţie foarte vagă, dar permiteţi-mi
să vă descriu ce s-a petrecut în timp ce noi dormeam.
Ce s-a petrecut? Întîi s-a petrecut
Primul Război Mondial, care a izbucnit în 1914. Mai sînt puţini oameni de vîrsta
mea care-şi amintesc concret lucrul acesta. Acest război a fost purtat într-o
tabără de către Marea Britanie, Franţa şi Rusia, iar în cealaltă tabără de către
Germania, Austro-Ungaria şi Turcia. În doar doi ani, Germania practic cîştigase
acel război: nu doar de jure, ci
chiar de facto. Submarinele germane,
care au fost o surpriză pentru întreaga lume, nimiciseră toate convoaiele din
Atlantic. Marea Britanie rămăsese fără muniţie pentru soldaţii ei, cu alimente
pentru doar o săptămînă, după care a urmat foametea. În aceeaşi perioadă,
armata franceză era zguduită de rebeliuni. Francezii pierduseră 600.000 de
tineri pe Somme, în timpul defensivei de la Verdun. Armata rusească înregistra
dezertări masive, oamenii îşi luau jucăriile şi plecau acasă; ruşii nu-l iubeau
pe Ţar. Armata italiană era şi ea pe cale de a se prăbuşi. Nu se trăsese un
singur foc pe teritoriul Germaniei. Nici un singur soldat inamic nu trecuse
frontiera în Germania. Şi, cu toate acestea, Germania era cea care oferea
Angliei condiţiile păcii. Germania oferea Angliei o pace negociabilă, pe care
juriştii o numesc status quo ante basis.
Aceasta înseamnă: “Să dăm războiul deoparte şi să considerăm totul aşa cum a fost
înainte ca războiul să înceapă”. Deci, Anglia, în vara lui 1916, începuse să
analizeze aceste propuneri; şi încă în mod serios. Şi nici nu prea avea de
ales. Era una din două: să accepte o pace negociabilă, pe care Germania o
oferea cu generozitate, sau să continue un război inutil, pînă la nimicirea
totală. În timp ce aceste evenimente aveau loc, sioniştii din Germania (care
reprezentau, de fapt, pe sioniştii din Estul Europei) au mers la Ministerul de Război
britanic şi (aici voi fi foarte laconic, pentru că povestea este lungă, dar am
toate documentele care dovedesc afirmaţiile mele) au spus: “Uitaţi cum stau
lucrurile. Încă mai puteţi cîştiga acest război. Nu trebuie să vă predaţi. Veţi
putea cîştiga acest război dacă Statele Unite ar deveni aliaţii voştri”. La
vremea respectivă Statele Unite nu erau implicate în război. Eram proaspeţi;
eram tineri; eram bogaţi; eram puternici. Sioniştii au spus Angliei: “Vă garantăm
că vom aduce Statele Unite în acest război ca aliat al vostru, să lupte de
partea voastră, cu condiţia să ne promiteţi Palestina pentru după victorie”. Cu
alte cuvinte, ei făcuseră tîrgul următor: “Vom aduce SUA în război ca aliat al
vostru. Preţul pe care trebuie să-l plătiţi este Palestina, după ce anihilaţi
Germania, Austro-Ungaria şi Turcia”. Anglia avea tot atîta drept să promită
cuiva Palestina cît ar fi avut SUA dreptul să promită, de exemplu, Japonia
Irlandei, pentru vreun motiv oarecare. Este absolut absurd ca Marea Britanie,
care nu a avut niciodată vreo legătură, vreun interes sau vreun drept asupra a
ceea ce se numea Palestina, să folosească această ţară ca pe moneda de schimb
oferită sioniştilor pentru serviciul lor de a aduce SUA în război. Cu toate
acestea, Marea Britanie a făcut această promisiune sioniştilor, în octombrie 1916.
Iar la puţin timp după aceasta – nu ştiu cîţi dintre dumneavoastră îşi mai
amintesc – Statele Unite, care erau în cvasitotalitate progermane, au intrat în
război împotriva Germaniei de partea Marii Britanii.
Am afirmat că SUA erau în
cvasitotalitate progermane, deoarece ziarele americane erau controlate de
evrei, bancherii americani erau evrei şi, în general, mass-media din America aparţineau evreilor; iar ei, aceşti evrei, erau
progermani. Erau progermani deoarece foarte mulţi dintre ei proveneau din
Germania şi doreau să vadă o Germanie care-l va distruge pe Ţar. Evreii nu-l
iubeau pe Ţar şi nu doreau să vadă Rusia cîştigînd războiul. Aceşti bancheri
evreo-germani, precum Kuhn Loeb şi alte bănci celebre americane, refuzaseră să
finanţeze Anglia sau Franţa, fie şi cu un dolar. Ei au stat deoparte, spunînd: “Cîtă
vreme vedem Franţa şi Anglia aliate cu Rusia, nici un cent!”. În schimb, aceşti
bancheri au pompat bani în Germania, luptînd în acest mod, alături de Germania,
în speranţa de a vedea Rusia îngenuncheată şi pe Ţar anihilat. Acum, aceiaşi
evrei, cînd au văzut nesperata posibilitate de a obţine Palestina, au mers în
Anglia şi au făcut acest tîrg! La vremea respectivă aceasta a dus la o schimbare
totală de atitudine, exact ca un semafor care se schimbă de pe roşu pe verde.
După ce toate marile ziare americane fuseseră progermane, explicînd dificultăţile
întîmpinate de către Germania în războiul dus împotriva Angliei, deodată,
pentru aceleaşi ziare, germanii nu mai erau buni. Germanii erau ticăloşi. Germanii
erau numiţi “huni”! Germanii executau surori ale Crucii Roşii! Germanii tăiau mîinile
bebeluşilor! Puţin după aceea, Woodrow Wilson a declarat război Germaniei.
Sioniştii din Londra au telegrafiat în SUA judecătorului Louis Brandeis (de la Curtea
Supremă de Justiţie), spunîndu-i. “Du-te acum şi fă presiuni asupra preşedintelui
Wilson! Noi obţinem de la Anglia ce dorim. Acum e rîndul tau să faci presiuni
asupra preşedintelui Wilson să aducă în război Statele Unite”. Iată cum au
intrat în război Statele Unite ale Americii! America nu avea nici un interes în
acel război; America avea la fel de mult interes în acel război ca şi cineva
care s-ar gîndi să fie pe lună în această seară mai degrabă decît în patul lui.
Pentru contextul Primul Război Mondial nu a existat nici un sens ca America să
fie implicată în ostilităţi.
După ce noi, americanii, am
intrat în război, sioniştii au mers în Marea Britanie şi au spus: “Ei bine, noi
ne-am îndeplinit obligaţiile, conform acordului. Daţi-ne acum şi în scris că veţi
respecta tîrgul şi că ne veţi oferi Palestina după război!”. Ei atunci nu ştiau
dacă războiul va mai dura un an sau zece ani. Aşa că s-au gîndit să conceapă o “chitanţă”.
Şi “chitanţa” a luat forma unei scrisori, care a fost însă redactată într-un
limbaj foarte criptic, astfel încît lumea să nu-şi poată da seama despre ce era
vorba. Şi această scrisoare a fost denumită Declaraţia Balfour. Declaraţia
Balfour nu era decît promisiunea Marii Britanii de a plăti sioniştilor preţul
efortului lor de a aduce SUA în război. Deci această celebră Declaraţie
Balfour, despre care tot auzim vorbindu-se, este la fel de falsă ca o bancnotă
de trei dolari. Şi nu cred că aş fi putut demonstra acest lucru mai mult decît
am făcut-o.
De aici au început necazurile.
Statele Unite au intrat în război. Statele Unite au strivit Germania. Cînd
războiul a luat sfîrşit şi germanii au mers la Paris, pentru Conferinţa de
Pace, acolo se aflau 117 evrei: era delegaţia condusă de către Bernard Baruch.
Iar eu am fost acolo: e normal, deci, că ştiu. Ce s-a întîmplat apoi? Evreii,
în cadrul Conferinţei de Pace, în timp ce tăiau în felii Germania şi împărţeau după
plac Europa naţiunilor care aveau şi ele pretenţii, au spus: “Ce-ar fi să ni se
dea nouă Palestina?”. După care au dat în vileag, în faţa germanilor (care nu ştiau
nimic), Declaraţia Balfour. Abia atunci germanii au înţeles că fuseseră învinşi
şi obligaţi să plătească înspăimîntătoarele reparaţii de război numai din cauza
faptului că sioniştii doriseră Palestina şi fuseseră decişi să o obţină, prin
orice mijloace.
Evenimentele acestea ne conduc la
un alt punct interesant al istoriei. Cînd germanii au realizat ce se petrecea,
au fost, evident, indignaţi. Trebuie precizat că, pînă în acel moment, în nici
o ţară a lumii evreii nu erau mai confortabil instalaţi decît în Germania. Era
acolo domnul Rathenau, care era un personaj la fel de important în finanţele şi
industria Germaniei cum era Bernard Baruch la noi. Era domnul Balin, care deţinea
două mari linii maritime, North German Lloyd´s şi Hamburg-American Lines. Era
domnul Bleichroder, bancherul familiei Hohenzollern. În Hamburg, era familia de
evrei Warburg, deţinători ai celor mai mari bănci comerciale ale lumii. Evreii
trăiau foarte bine în Germania, fără îndoială. Deci germanii au avut tot
dreptul să gîndească: “Iată într-adevăr trădare!”. A fost o trădare care poate
fi comparată cu următoarea situaţie ipotetică. Să presupunem că SUA ar fi în
război cu URSS, iar noi învingem şi le spunem ruşilor: “Ştiţi ceva, hai să uităm
toată tărăşenia! Vă oferim o pace negociabilă”. Şi deodată China comunistă ar
intra în război ca aliată a URSS. Iar implicarea Chinei ar duce la înfrîngerea
noastră. O înfrîngere dureroasă, cu un cortegiu de reparaţii pe care imaginaţia
unui om nu le poate concepe. Apoi imaginaţi-vă că, după înfrîngerea noastră, am
afla că tocmai chinezii de la noi ne-au trădat. Că e vorba de propriii noştri
chinezi. Că ei ne-au trădat şi că prin ei China comunistă a fost ademenită în
război împotriva noastră. Care ar fi atunci atitudinea noastră, a americanilor,
faţă de cetăţenii noştri de origine chineză? Probabil nici că un chinez nu şi-ar
mai arăta faţa pe străzile Americii. Şi nu ar fi destui stîlpi de iluminat şi
copaci pentru a ne ocupa de ei. Imaginaţi-vă, deci, cum v-aţi simţi! Ei bine,
asta au simţit germanii faţă de evrei. Fuseseră atît de binevoitori cu ei: din
1905 încoace, după ce prima revoluţie comunistă eşuase în Rusia şi evreii
trebuiseră să fugă de acolo, mai toţi luaseră calea Germaniei. Şi germanii le
oferiseră azil, tratîndu-i chiar cu respect. Iar acum aceşti evrei vînduseră
Germania doar pentru simplul motiv că doreau cu încăpăţînare Palestina, pentru
a crea acolo un “stat evreu".
Nahum Sokolov, precum şi toate
marile personalităţi pe care le ştiţi azi legate de sionism, în 1919, 1920,
1921, 1922 şi 1923 au scris în toate articolele lor (şi presa era plină de ele)
că sentimentul antievreiesc din Germania a apărut numai după ce poporul german
a aflat de intervenţiile evreieşti în scopul aducerii în război a Statelor Unite.
Înşişi evreii au recunoscut acest lucru. Antievreismul german nu a apărut din
cauză că germanii, în 1919, ar fi descoperit că un pahar cu sînge de evreu ar
fi mai gustos decît Coca-Cola sau berea müncheneză. Nu era nici vorbă, pe de
altă parte, de vreun resentiment religios. Era ceva totalmente politic. Era
ceva totalmente economic. Orice, dar nu religios. Nimănui nu-i păsa în Germania
de atunci de faptul că evreul merge acasă, trage storurile şi spune “Şema´Israel”
în loc de “Tatăl nostru”. Resentimentele evreieşti mereu crescînde în Germania
interbelică nu au avut drept cauză decît un singur lucru: germanii îi considerau pe
evrei răspunzători de cumplita lor înfrîngere militară.
Iar Primul Război Mondial a fost
pornit împotriva Germaniei fără nici un motiv de care Germania să fie
responsabilă. Germanii nu aveau nici o vină, decît pe aceea de a avea succes.
Germanii creaseră o flotă puternică. Germanii creaseră comerţul mondial. Nu
trebuie să uităm că pe vremea Revoluţiei franceze Germania era constituită din
300 de oraşe-stat, principate, ducate şi aşa mai departe. Trei sute de entităţi
politice separate! Şi aceste entităţi, pe timpul lui Napoleon şi Bismarck, au
fost reunite într-un stat unic, pentru ca în următorii 50 ani Germania să devină
una dintre marile puteri ale lumii. Marina germană o concura pe cea a Marii
Britanii; comerţul şi afacerile germane erau de talie mondială; Germania
surclasa pe oricine; Germania producea produsele cele mai bune. Şi care a fost
rezultatul acestei stări de lucruri? O conspiraţie între Anglia, Franţa şi
Rusia pentru a distruge Germania. Nu există un singur istoric pe lumea aceasta
care să găsească un motiv plauzibil pentru care aceste trei state au decis să şteargă
Germania de pe hărţi, din punct de vedere politic.
Să revenim la situaţia de după
Primul Război Mondial. După ce descoperiseră că evreii purtau vina înfrîngerii ţării
lor, resentimente puternice s-au dezvoltat în rîndul germanilor. Dar nici un
fir de păr de pe capul vreunui evreu nu a fost atins. Profesorul Tansill de la
Universitatea Georgetown (care a avut acces la multe documente ale
Departamentului de Stat) citează un raport semnat Hugo Schönfedt, un evreu
trimis de către Cordell Hull în 1933 în Germania ca să inspecteze aşa-zisele
lagăre de deţinuţi în stare de perfectă sănătate şi pline de comunişti. E
drept, mulţi dintre ei erau evrei, dar aceasta pentru că, întîmplător, la
vremea respectivă circa 98% din comuniştii Europei erau evrei. Tot în acele lagăre
se mai aflau şi preoţi, şi miniştri, şi masoni, toţi bănuiţi de afiliaţii
internaţionale...
Acum, nişte repere istorice strict
necesare: în 1918-1919 comuniştii au preluat puterea în Bavaria pentru cîteva
zile. Rosa Luxemburg şi Karl Liebknecht, împreună şi cu alţi evrei, au reuşit să
preia puterea guvernamentală pentru trei zile. De fapt, Kaiserul, cînd a
încheiat războiul, a fugit în Olanda, deoarece bănuia că tocmai comuniştii vor
prelua puterea în Germania şi că el va fi executat, aşa cum păţise Ţarul. Aşa că
şi-a căutat refugiu în Olanda. Cum ameninţarea comunistă în Germania fusese în
cele din urmă anihilată, evreii încercau să reintre în vechile posturi, însă
germanii începură să lupte împotriva lor în toate modurile, totuşi fără să se
atingă de vreun fir de păr al vreunui evreu german. Lupta de atunci a
germanilor împotriva evreilor era similară cu lupta noastră împotriva delincvenţilor
de pe vremea Prohibiţiei. Nu era deci o luptă cu pistoale. Şi, nu uitaţi, la
acea vreme existau între 80 şi 90 de milioane de germani contra a numai 460.000
evrei. Numai 0,5% din populaţia Germaniei era evreiască. Şi, cu toate acestea,
evreii erau cei care controlau presa, precum şi cea mai mare parte a economiei
germane (profitaseră de context şi acţionaseră în momentul prăbuşirii mărcii,
cumpărînd, practic, tot ce se putea cumpăra). Evreii au încercat să ascundă
acest lucru: trădarea de către ei a poporului german şi adevărata cauză a resentimentelor
germanilor faţă de ei. Germanii au demarat acţiuni împotriva evreilor, organizînd
o discriminare globală. Practic, evreii au fost îndepărtaţi din structurile
nivelurilor sociale; aşa cum noi, americanii, i-am îndepărta de îndată pe chinezi,
sau pe negri, sau pe catolici, sau pe oricine altcineva din ţară care ne-ar fi
trădat inamicului nostru, aducîndu-ne în situaţia unei înfrîngeri umilitoare.
După o vreme, evreii lumii au
organizat o conferinţă la Amsterdam. În iulie 1933, evrei de pretutindeni s-au
reunit în acest oraş. Şi acei evrei au spus Germaniei: “Îl concediaţi pe Hitler
şi instalaţi fiecare evreu în postul pe care-l deţinea, fie el comunist sau nu.
Nu ne puteţi trata aşa. Şi noi, evreii din toată lumea, lansăm aici acest
ultimatum împotriva voastră”. Vă puteţi imagina ce au răspuns germanii... Ce au
făcut, atunci, evreii? După ce Germania refuzase să se predea ultimatumului
evreimii mondiale, lucrările conferinţei de la Amsterdam au fost întrerupte şi
Samuel Untermeyer, şeful delegaţiei americane şi preşedinte al conferinţei, a
revenit în SUA! Aici, el a mers de la vapor direct la studiourile de radio CBS,
de unde a rostit următoarele cuvinte: “Evreii din toată lumea declară azi
Război Sfînt împotriva Germaniei. Ne aflăm, din această clipă, angajaţi într-un
conflict sacru împotriva germanilor. Şi îi vom înfometa pînă se vor preda. Vom
organiza un boicot mondial împotriva lor. Şi aceasta îi va distruge, deoarece
ei depind de comerţul mondial, mai ales în afacerile de export”. Era o
realitate: două treimi din alimente Germania trebuia să le importe, pe baza a
ceea ce Germania exporta. Implicit, deci, fără export, două treimi din germani
ar fi pierit de foame. În această declaraţie, tipărită în New York Times pe 7 august 1933, Untermeyer mai declara cu tot
tupeul că “acest boicot va fi autoapărarea noastră. Chiar preşedintele
Roosevelt ne-a recomandat această metodă în cadrul lui National Recovery
Administration”. Vă reamintesc că aceasta era entitatea aparţinînd de programul
New Deal şi care putea declara, în context juridic, un stat apt de a fi
boicotat economic.
Imediat s-a instalat boicotul
economic mondial al Germaniei, boicot atît de asiduu încît pe nici un raft de
magazin al lumii nu mai puteai găsi un produs avînd inscripţionat pe el “Made
in Germany”. Un membru al conducerii reţelei de magazine Woolworth mi-a mărturisit
că, atunci, au trebuit să arunce în rîu farfurii şi ceramică germană în valoare
de milioane de dolari. Magazinele cu marfă germană erau la rîndul lor boicotate
şi cetăţenii pichetau cu pancarde pe care scria: “Hitleriştii” sau “Asasinii”,
aşa cum se face uneori în Sud. Într-un magazin Macy (reţea condusă, paradoxal,
de familia evreiască Strauss) o femeie a găsit o pereche de ciorapi vechi de 20
ani, cu eticheta “Made in Germany”. Imediat magazinul a fost boicotat şi
pichetat de sute de cetăţeni cu pancarde antihitleriste.
În timp ce unele ca acestea se petreceau
în lume, în Germania, repet, nimeni nu se atingea de un fir de păr al vreunui
evreu. Nu exista suferinţă în rîndul evreilor. Nu exista foamete. Nu erau
crime. Nimic. Evident, germanii au spus: “Cine sînt aceste persoane care declară
boicot împotriva noastră, ne aduc oamenii în şomaj şi fac să ne îngheţe
industria? Cine sînt ei, ca să ne facă aşa ceva?!”. Erau, evident, indignaţi,
Unii au început să picteze zvastici pe magazinele evreilor. Lucru normal. De ce
s-ar fi dus un german să-şi dea banii unui proprietar de magazin din aceeaşi
etnie cu cei care îi înfometau ţara prin embargoul mondial, pentru a face
Germania să îngenuncheze şi apoi să vină să-i dicteze cine să-i fie premier sau
cancelar? Era ridicol. Boicotul mondial a mai continuat ceva timp. Dar de-abia
în 1938, cînd un tînăr evreu polonez a împuşcat un diplomat german în Ambasada
Germaniei din Paris, germanii au devenit într-adevăr duri cu evreii din
Germania. Astfel au apărut vitrinele sparte, şi luptele de stradă, şi tot ce
cunoaştem.
Acum, cu toate că nu-mi place cuvîntul
“antisemitism” (pe care-l consider un nonsens) [3], dar întrucît dumneavoastră vă
spune ceva, îl voi utiliza în continuare. După cum vedem, supremul motiv pentru
care în Germania explodaseră antisemitismul şi resentimentele împotriva
evreilor era responsabilitatea lor pentru dezastrul german din Primul Război
Mondial şi noua boicotare mondială a Germaniei. Şi, în final, se vede că ei
deveneau autorii celui de-Al Doilea Război Mondial, pentru că deja lucrurile nu
mai puteau fi controlate şi era absolut necesar ca germanii şi evreii să-şi
încrucişeze săbiile într-un război care avea să decidă o dată pentru totdeauna
cine va supravieţui şi cine va pieri.
În acea perioadă trăiam în
Germania şi ştiam că germanii considerau că Europa urma să fie sau creştină,
sau comunistă; nu exista cale de mijloc. Şi germanii se deciseseră: aveau să
încerce să menţină o Europă creştină, pe cît posibil. Şi au început
reînarmarea. În noiembrie 1933, SUA au recunoscut oficial Uniunea Sovietică.
URSS devenea foarte puternică şi Germania şi-a dat seama că “dacă nu sîntem
puternici, curînd vine şi rîndul nostru”. Aşa cum azi, în America, spunem şi noi:
“Dacă nu sîntem puternici, curînd vine şi rîndul nostru”. Şi guvernul nostru
cheltuie 84 de miliarde de dolari pentru apărare. Şi apărare împotriva cui? Apărare
împotriva a 40.000 de evrei mărunţi care au luat puterea la Moscova, după care,
prin varii metode, au obţinut comanda în atîtea ţări ale lumii. (...)
Ce putem face noi azi, în pragul
celui de-Al Treilea Război Mondial? Dacă acţionăm rapid, poate salvăm nişte vieţi,
care ar putea fi ale fiilor noştri. Fiii dvs. ar putea fi chiar în seara
aceasta chemaţi sub arme şi dvs. nu ştiţi, aşa cum englezii nu au ştiut în
1916, la Londra, că sioniştii făceau un tîrg cu Cabinetul de Război britanic
pentru a le trimite cei mai buni copii să moară într-un război absurd, ca
toate războaiele. Dar cine a ştiut de asta în SUA la vremea respectivă? Nimeni.
Nimănui în SUA nu i se permitea să ştie asta. Dar cine a ştiut sigur? Preşedintele
Wilson a ştiut. Colonelul House a ştiut. Alţi oameni din interior au ştiut. Mă
întrebaţi dacă eu am ştiut? Ceva idee aveam, pentru că eram omul de legătură al
lui Henry Morgenthau Sr., în 1912, în timpul campaniei în urma căreia Wilson a
fost ales, şi circulau zvonuri prin birouri pe vremea aceea. Eram omul de
încredere al lui Morgenthau, care era preşedintele comitetului de finanţare,
eram omul de legătură între el şi Rollo Wells, trezorierul. Deci am asistat la şedinţele
lor, cu preşedintele Wilson în capul mesei; şi toţi ceilalţi erau acolo, şi îi
auzeam cum îl bombardau pe preşedinte cu chestiunea impozitelor şi a situaţiei
grave a lui Federal Reserve Bank, şi îi auzeam cum îl îndoctrinau pe preşedintele
nostru cu teorii sioniste. Judecătorul Brandeis şi preşedintele erau acolo şi
vorbeau, îi văd şi acum, aproape unul de altul, la fel de lipiţi ca degetele
unei mîini. Preşedintele Wilson, cînd venise la discuţii să afle despre ce este
vorba, era la fel de neştiutor ca un nou-născut. Aşa am fost noi, americanii,
atraşi în Primul Război Mondial, în timp ce dormeam cu toţii. Ne-am trimis
copiii în Europa, pentru a fi macelăriţi. Şi pentru ce? Pentru ca evreii să-şi
facă în Palestina “statul” lor! (...)
Dumneavoastră ştiţi ce fac evreii
de Ziua Iertării, despre care credeţi că este aşa de sacră pentru ei? Eu ştiu,
pentru că am fost unul dintre ei. Ceea ce spun nu este din auzite. Sînt aici să vă
prezint fapte. În Ziua Iertării, ca
evreu, intri la sinagogă şi rosteşti o rugă, singura rugă care te obligă să rămîi
în picioare. Această rugă scurtă se repetă de trei ori; ea se numeşte Kol Nidre. Ruga se referă la un acord pe
care-l faci în clipa aceea cu Atotputernicul Dumnezeu, în sensul ca orice
promisiune, declaraţie sau jurămînt pe care le vei face în următoarele 12 luni
să fie nule şi neavenite. Jurămîntul nu va fi jurămînt; promisiunea
nu va fi promisiune. Acestea vor fi nimic. Cu atît mai mult cu cît Talmudul
reaminteşte evreului ca, ori de cîte ori face o promisiune sau un jurămînt, el
să nu uite de legămîntul făcut sub Kol
Nidre de Ziua Iertării, care îl scuteşte de respectarea lor. Deci, cît de
mult ne putem noi baza pe loialitatea lor? Ne putem baza pe loialitatea lor la
fel de mult cît s-au bazat germanii pe loialitatea lor în 1916. Şi, fără
îndoială, noi, americanii, vom avea, mai devreme sau mai tîrziu, aceeaşi soartă
pe care au avut-o germanii. Şi din aceleaşi motive.
(Traducerea s-a efectuat în
Redacţie)
[1] Benjamin Harrison Freedman (1890-1984), evreu
american convertit de la iudaism la romano-catolicism, om de afaceri şi
militant antisionist şi anticomunist. [Nota Blog]
[2] Discursul ţinut iniţial de milionarul american în
1961, la Willard Hotel din Washington D. C., este mult mai lung (cei interesaţi
îl pot citi în original, pe internet). Punctele
cardinale au reţinut şi au tradus o variantă mai concentrată. E regretabil
că nu s-a indicat sursa. Nu-mi mai amintesc prea bine, dar cred că textul
original a fost trimis la Redacţie, din Statele Unite, de către părintele
Gheorghe Calciu, iar de traducere s-a ocupat chiar directorul publicaţiei,
Gabriel Constantinescu (nu ştiu la cine va fi apelat, dar eu i-am făcut doar o
revizie de rutină). Textul trebuie citit cu prudenţă şi raportat la contextul
de atunci. [Nota Blog]
[3] Pentru o analiză critică a termenului de “antisemitism”, cf., şi pe acest blog, “Povestea unei vorbe proaste”. [Nota Blog]
* “Un evreu renegat avertizează
America. Discursul lui Benjamin H. Freedman din 1961”, în Puncte cardinale, anul XI, nr. 11/131, noiembrie 2001, pp. 12-13
(rubrica “Toate-s vechi... şi nouă toate”).
1972: susţinători ai lui Benjamin H. Freedman
Mai puteţi citi pe acest blog:
* Antologia
Punctelor cardinale (I) – “Cine se teme de naţionalism?” (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (II) – Interviu cu Părintele Calciu (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (III) – “Mircea Eliade – «credinciosul fără
Dumnezeu»?” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (IV) – “Fiziologia trepăduşului” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (V) – “«Resurecţia» lui Nichifor Crainic între
bucurie şi dezamăgire” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (VI) – “Necesara despărţire a apelor” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VII) – “Distincţii necesare” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VIII) – “Spiritul viu al dreptei” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (IX) – “Dimensiunea transcendentă a politicului:
Mişcarea Legionară” (1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (X) – “Necesitatea unei viziuni de dreapta...”
(1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (XI) – “Apelul unui licean către «oastea naţionalistă»” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XII) – “Confruntarea dintre Memorie şi Uitare”
(1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIII) – “Martin Luther şi evreii...” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIV) – “Dreptatea d-lui Pleşu” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XV) – “Pe marginea unei decepţii” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVI) – “Unde d-l Pleşu nu mai are dreptate”
(1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVII) – “Viaţa – proprietate de stat” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVIII) – “Sensul unităţii creştine” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIX) – “Căderea Cuvîntului în cazuri” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XX) – “O reacţie a d-lui Patapievici” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXI) – “San Juan de la Cruz: Romances”
(1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXII) – “Inchiziţia marxistă împotriva lui
Mircea Eliade” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIII) – “Domnul Petru Creţia şi «legionarul de
1,65»” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIV) – “Iarba verde de acasă…” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXV) – “Doar o vorbă să-ţi mai spun…” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVI) – “Nici printre evrei n-a lipsit
admiraţia pentru Codreanu!” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVII) – “Între zoón politikón şi homo
religiosus” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVIII) – “Apocalipsa şi ştiinţa” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIX) – “Stafia comunismului la
Paris” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXX) – “«Dogma capitală» a «Noii Ordini
Mondiale»” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXI) – “Falimentul speranţei” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXII) – “Masoneria şi organizaţiile
internaţionale” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIII) – “Ispita «iubirii»” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIV) – “Apostrof-area ca asasinat
moral” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXV) – “Fabulă cu trandafir” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXVI) – “Biserica să nu se teamă de puternicii
zilei!” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXVII) – “Aspecte ale dialogului
religie-cultură…”
(1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXVIII) – “Puncte cardinale 100”: “La
aniversară”, “Măcel de Buna Vestire”, “Marginalii” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIX) – “Cronica unei gafe editoriale” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XL) – “Epica Holocaustului…” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLI) – “Lecţia americană” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLII) – “Demonizarea Americii” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLIII) – “«Dictatura bunului simţ»…” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLIV) – “În sfîrşit, Acasă…” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLV) – “Anul Eminescu”, “Oda (în metru
antic): deschiderea nivelelor de receptare” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLVI) – “Cine eşti dumneata, domnule Neştian?”
(2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLVII) – “Demitizarea” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLVIII) – “Maxime Egger: Cum am devenit
ortodox” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLIX) – “Marea iertare” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (L) – “Maica Mihaela” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LI) – “Un luceafăr pe columna cezarilor” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LII) – Interviu cu Alain de Benoist (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LIII) – “Radu Gyr sau despre gratuitatea
eroismului” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LIV) – “Supără realitatea sau formularea ei?”
(2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LV) – “Marginalii la o scrisoare a lui Mircea
Eliade” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LVI) – “Odihna de Eminescu” (2001)
* Antologia
Punctelor cardinale (LVII) – “Mesianismul Dreptei” (2001)
* Antologia
Punctelor cardinale (LVIII) – “Misiunea românilor în istorie” (2001)
* Antologia
Punctelor cardinale (LIX) – “Obligaţiile unei conştiinţe morale”
(2001)
* Antologia
Punctelor cardinale (LX) – “Naţionalismul şi România de azi”,
“Menirea generaţiei noastre” (2001)
* Antologia
Punctelor cardinale (LXI) – “Lichidarea unei legende” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXII) – “Pentru o Europă unită a naţiunilor” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXIII) – “Kitsch-ul în literatura politică naţionalistă” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXIV) – “Despre a fi altfel”
(2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXV) – “Pentru un naţionalism european” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LXVI) – “Caracterul
naţional al Ortodoxiei”
(2001)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu