UE permite României să obțină 80 miliarde de euro. Cea
mai mare parte din acești bani (63 mld) o constituie fonduri nerambursabile,
iar 17 mld vor fi împrumutați cu dobînzi mici — pentru prima dată în istorie, România
se va putea împrumuta beneficiind de rating-ul
excelent al Germaniei, Olandei sau Austriei, adică la dobînzi mult mai
avantajoase.
Să comparăm: Ceaușescu a împrumutat vreo 10 miliarde de
dolari ca să construiască o industrie depășită tehnologic din start și
neperformantă, apoi a aruncat timp de un deceniu țara în cea mai neagră sărăcie
pentru a rambursa accelerat datoria. În decembrie 1989 ne-am trezit morți de
foame, cu o industrie majoritar inutilă, pe care moștenitorii Securității au
făcut-o rapid praf.
„Suveraniștii” să nu-și închipuie că fără UE am înflori
și am deveni un soi de Elveție! În primul rînd, dacă UE s-ar destrăma, încă
vreo 5 milioane de români, adică toată forța de muncă reală, toți tinerii ar
întinde-o pe loc în Occident. Ar rămîne o țară coruptă, îmbătrînită, jefuită de
Bădălăi, Dragne și alte lighioane pesediste, o ruină fără viitor, la care ar
privi pofticios Putin și prietenul lui, Viktor Orbán.
Din
fericire, această oroare nu se va întîmpla.
Revenind
în prezent, depinde de patriotismul, cinstea și priceperea guvernelor din
următorii ani (sper ca PSD să nu mai ajungă la guvernare) ca aceste 80 miliarde
de euro să fie atrase integral pînă în 2027 și să se transforme în granturi
pentru întreprinderi performante, orașe renovate, autostrăzi, căi ferate și
trenuri rapide, școli și spitale, natură curățită și regenerată, noi culturi
agricole, cărți tipărite, spectacole puse în scenă și cercetări finanțate etc.,
nu în mită electorală și vile de politicieni.
Cu
10-15 din acele 80 de miliarde România își poate construi autostrăzile de care
are nevoie, astfel încît să se poată călători rapid de la Suceava, Iași sau
București spre Oradea, Arad, Timișoara, și de-acolo spre Occident. Chișinăul
poate fi legat de Iași pe autostradă cu sprijin românesc, din fonduri
guvernamentale.
Pot
munci mulți ani pe aceste vaste șantiere sute de mii de români care și-au
pierdut locul de muncă în Italia sau Spania, sau care nu vor mai avea acces în
Anglia după consumarea Brexit. Pot crește firme autohtone de construcții, se
poate acumula capital autohton. Pot fi atrase fabrici, depozite, hale, hub-uri de transporturi rutiere de-a
lungul acestor autostrăzi. Poate crește mobilitatea internă a muncitorilor.
Cei
ce reduc UE la ideologia stîngistă – care mă agasează și pe mine – au motive să
privească lucrurile mai optimist. În foarte multe țări, cetățenii s-au săturat
de instrumentalizarea marxistă a sexului, rasei și clasei, precum și de poliția
gîndirii. Protestul scriitoarei J. K. Rowling față de teroarea LGBT+, sau
scrisoarea celor 80 de intelectuali francezi care denunță strategia hegemonică
a „decolonialismului” sînt semnale în acest sens. La fel este celebra
declarație de la Paris din 2017 a intelectualilor conservatori. Însuși Emmanuel
Macron a declarat că Franța nu are statui de dărîmat.
UE
e o șansă imensă pentru Europa și pentru România. Problema e stîngismul
radical, agresiv, utopic cu care fiecare națiune și întregul Occident trebuie
să lupte dacă vor să-și păstreze identitatea, libertatea și prosperitatea.
Războiul
conservatorilor nu e cu UE, ci cu dizolvanta ideologie stîngistă – în România,
în UE și, în general, în civilizația occidentală.
Adrian PAPAHAGI
Cata naivitate!! Daca nici in anul Domnului 2020 nu vezi si nu te-ai informat ce este UE, ce origini are, ce teluri are, mai bine te lasi de politica si te apuci de ghicit in cafea. Daca asta este nivelul intelectualului "conservator" din Romania, este tragic!
RăspundețiȘtergereRadu Greuceanu
Daca depinde de patriotismul, cinstea și priceperea guvernelor din următorii ani, atunci e clar.
RăspundețiȘtergerehttps://www.facebook.com/1594889120630065/posts/2732049366914029/
RăspundețiȘtergereO curiozitate: comentariul meu anterior cu privire la acest articol era de..neaprobat?
RăspundețiȘtergere