Pagini

joi, martie 08, 2018

AFR: CREȘTINISMUL CONTRA IDEOLOGIILOR DIZOLVANTE

SUMARUL BLOGULUI 
  
Am primit și dau mai departe..

  
O VESTE BUNĂ:  
„REGINA DE LA MIAZĂZI”  
E PE DRUM 

Mîntuitorul face o afirmaţie misterioasă în Evanghelia după Matei: „Regina de la miazăzi se va scula alături de neamul acesta în ziua judecăţii şi-l va osîndi... (12, 42). Care o fi înţelesul acestor cuvinte? Au ele relevanţă pentru zilele în care trăim? Ori pentru valorile creştine? Rostite acum 2000 de ani, aceste cuvinte ne-au venit în minte în ultimele luni citind diferite titluri şi informaţii încurajatoare din presa occidentală. Parlamentul Bermudelor a anulat decizia Curţii Supreme de acolo, care decretase dreptul la căsătoriile homosexuale. Alegerile prezidenţiale din Costa Rîca sînt în faza finală, ]n care ambii candidaţi se pronunţă împotriva căsătoriilor homosexuale. În Taiwan creştinii au demarat un proiect de anulare a deciziei Curţii Constituţionale din Taiwan, date anul trecut, care a decretat dreptul la căsătorii homosexuale. Recent, Nigeria, unde sînt mai mulţi protestanţi decît în Germania ori în Marea Britanie, a ruşinat ţările occidentale pentru că promovează o cultură a morţii, avortul şi mai ales suicidul asistat. În Peru sute de mii de creştini au ieşit în stradă în toamna trecută, cerînd insistent ca Ministerul Educaţiei să nu aprobe predarea în şcoli a ideologiei de gen. Sub presiune, guvernul a cedat. La fel în Paraguay, tot în toamnă. Dar ştirea probabil cea mai neobişnuită, care e şi frecvent, dar şi cu îngrijorare discutată în presa occidentală, e proiectul de revizuire a Constituţiei Braziliei, iniţiat anul trecut de creştinii brazilieni, pentru decretarea dreptului la viaţă al copiilor nenăscuţi.   
Ce au toate aceste ţări în comun? Toate sînt țări în curs de dezvoltare şi toate promovează valori morale creştine în conflict cu „valorile europene” atît de mult fluturate în presa occidentală şi din România. În ţările Americii de Sud proiectele pro-valori sînt promovate în special de catolici şi evanghelici. Numai în ultimele luni, presa occidentală a scris, cu multă îngrijorare şi de mai multe ori, despre „alianţa” catolicilor şi evanghelicilor – cunoscuţi în România ca neoprotestanti – din Lumea a Treia, o „alianţă" care are ca obiectiv respingerea „valorilor europene” şi consfiintirea valorilor creştine în legislaţia şi constituţiile ţărilor Americii Latine. Acţiuni similare au avut loc şi în Africa, iar proiecte similare sînt încă în curs de desfăşurare.
   
Rolul creştinilor evanghelici
  
Cine sînt aceşti evanghelici? În România şi în Europa în general se ştie mai puţin despre ei, dar influenţa lor politică şi legislativă în Statele Unite e enormă, fiind în creştere vizibilă și în America Latină, şi în ţările de la sud de Sahara. În Africa, la sud de Sahara, 13% din întreaga populaţie e evanghelică, iar evaghelicii africani reprezintă 38% din întreaga populaţie evanghelică a lumii. Cu ajutorul evanghelicilor americani, evanghelicii din ţările africane au fondat, în doar cîteva decenii după prăbuşirea colonialismului european, multe universităţi şi colegii. De fapt, în unele dintre aceste ţări, cum ar fi Uganda, numărul universităţilor şi colegiilor evanghelice e mai mare decît numărul celor fondate ori finanţate de stat. Europenii au plecat din Africa fără să lase în urmă universităţi. Creştinii americani au umplut vidul, construind şi fondînd universităţi, spitale, orfelinate, institute teologice, şi încurajîndu- pe tineri să se implice în politică. După cîteva decenii de investiţii, rezultatele se simt. Iar Occidentul a început să ia şi el seama şi să se neliniştească. 

America Latină 

Influența evanghelicilor e în creştere și în America Latină. În ultimele decenii au crescut numeric şi au devenit extrem de influenţi în politică, mai ales în Brazilia. Dar nu numai acolo. Influenţa lor politică a crescut pentru că au format alianţe utile cu catolicii, promovînd legislaţii pro-valori care îngrijorează profund Uniunea Europeană şi secularismul occidental. Atît de mult, de fapt, încît se iscă întrebarea dacă nu cumva expansiunea ideologică a secularismului occidental şi a Uniunii Europene s-a izbit de un zid care nu poate fi dărîmat. Şi nu e de mirare, considerînd ce au realizat ţările Americii Centrale şi Latine în trecutul recent. Cîteva exemple.  
Oricît de surprinzător ni s-ar părea, revoluţionarii marxisti-leniniști ai anilor ‘70 din Nicaragua au devenit creştini. În 1979 au instaurat un guvern comunist în Nicaragua, dar după prăbuşirea lui, pe vremea preşedintelui Reagan, liderii comunişti au devenit creştini şi au promovat o politică a valorilor  creştine. În ultimele decenii Nicaragua s-a opus în mod consistent şi insistent în Naţiunile Unite avortului şi căsătoriilor homosexuale. Honduras, El Salvador şi Guatemala refuză să legalizeze avortul. În ultimii ani, vasele olandeze ale morţii au căutat să intimideze aceste ţări micuţe, dar au fost forţate să se întoarcă acasă, iar echipajele unora dintre ele au fost arestate. Avortiștii olandezi au ancorat vase în apele internaţionale în dreptul acestor țări, aducînd pe vas femei însărcinate, pentru a face avort. Incidente de genul acesta s-au petrecut în Guatemala şi Honduras. În Caraibe se observă o coordonate similară a eforturilor catolicilor şi evanghelicilor pentru stoparea avortului, a căsătoriilor homosexuale şi a expansiunii culturii morţii în insulele din Caraibe. Iar în Chile tot ei au contribuit la alegerea unui preşedinte conservator, pro-creștin, în alegerile din 2017. Noul preşedinte, Sebastian Pinera, o înlocuieşte pe preşedinta socialistă care a instituit în Chile parteneriatele homosexuale. 

New York Times se îngrijorează
  
Brazilia e un caz care merită o examinare mai aprofundată, deoarece ea îi îngrijorează pe secularişti şi Uniunea Europeană în mod aparte. Şi se înţelege de ce. Brazilia e o ţară imensă, atît geografic, cît şi demografic. Cu o populaţie actuală de 210 milioane de oameni, şi o piaţă de desfacere a produselor la fel de vastă, Brazilia e tot mai greu de intimidat şi începe să devină tot mai conştientă de ascendența influenţei ei globale. Conform Raportului Schuman publicat pe 13 februarie, în 2050 Uniunea Europeană şi Marea Britanie vor avea, împreună, doar 500 de milioane de locuitori, în timp ce America Latină va avea 784 de milioane de locuitori, iar America de Nord 433 de milioane. Influenţa Uniunii Europene va scădea, iar cea a Americii Latine şi Africii va creşte. În 2050 Brazilia va avea aproximativ 240 de milioane de locuitori, adică aproape jumătate din întreaga populaţie a Uniunii Europe şi Marii Britanii.  
Pe 17 ianuarie, New York Times a publicat un articol (vezi aici) al cărui titlu denotă neliniştea autorului: A Perfect Marriage: Evangelicals and Conservatives în Latin America („Un mariaj perfect: evanghelicii şi conservatorii Americii Latine”). Autorul e profesor de ştiinţe politice la Amherst College, în Statele Unite. Evanghelicii, spune el, trăiesc în fiecare cartier al Americii de Sud şi transformă politica Americii de Sud mai mult ca oricare altă forţă demografică, religioasă şi politică (They are transforming politics like no other force. They are giving conservative causes, and especially political parties, new strength and new constituencies).   
Aproximativ 20% din întreaga populaţie a Americii Latine e evanghelică. Acum trei decenii erau doar 3%. În unele ţări din America Centrală ei formează aproape jumătate din populaţia ţărilor respective, ori puţin peste jumătate. Pastorii evanghelici sînt propovăduitorii principali împotriva revoluţiei sexuale, a ideologiei de gen, şi promovează drepturile parentale. Sloganul lor este „Nu-ţi baga nasul în familia mea!” şi „Nu sminti mintea copiilor mei!”. După cum era de aşteptat, sînt numiţi de către autorul articolului, în mod tendențios şi peiorativ, „homofobi, patriarhali, intoleranţi şi conservatori”. Autorul îşi exprimă îngrijorarea în mod fățiș: „Ascensiunea evanghelicilor îngrijorează din perspectiva politică. Evanghelicii alimentează o nouă formă de populism” (The rise of evangelicals îs politically worrisome. Evangelicals are fueling a new form of populism).  
În Brazilia, cei 90 de evanghelici din Parlamentul federal au blocat legislaţii pro-homosexuale, au avut un rol important în demiterea şi traducerea în instanţă pentru corupţie a doi preşedinţi brazilieni doar în ultimii patru ani, au închis teatre şi show-uri decadente etc. Spre dezamăgirea autorului, anul trecut un pastor penticostal a fost ales primar la Rio de Janeiro, unul din cele mai mari oraşe din lume, dar şi unul dintre cele mai prietenoase oraşe pentru homosexuali. Autorul e îngrijorat că alţi evanghelici ar putea face la fel şi ar putea fi aleşi ca primari în alte mari metropole ale Braziliei, cum ar fi Sao Paolo, cel mai european oraş al acesteia. De ce sînt evanghelicii atît de influenţi politic? – întreabă autorul. În primul rînd pentru că au format alianţe ideologice cu politicienii catolici. Privind valorile creştine, parlamentarii catolici şi evanghelici sînt pe aceeași lungime de undă şi votează în bloc, fără a urma linia de partid. În al doilea rînd, au devenit influenţi pentru că, învăţînd de la evanghelicii Americii, şi-au educat generaţia tînără să se implice în politică şi să domine punctele decizionale din societate, inclusiv tribunalele, prefecturile, consiliile municipale şi primăriile. 

Un preşedinte creştin în Brazilia?
  
Presa occidentală a continuat atacurile sarcastice împotriva evanghelicilor brazilieni în ianuarie, cînd publicaţia americană The Atlantic a publicat The Rîse of Brazilian Evangelicals („Ascensiunea evanghelicilor brazilieni”). Autorul e îngrijorat de posibilitatea alegerii ca preşedinte al Braziliei a unui evanghelic. O personalitatea care deja se remarcă e Jair Messias Bolsonaro, fost general în armata braziliană, care de 10 ani frecventează Biserica Baptistă. Conservator şi pro-valori, posibilul candidat a lansat sloganul „Fratele votează pentru fratele lui", căutînd sprijinul evanghelicilor, care alcătuiesc 22% din electoratul brazilian. La fel ca în Statele Unite, zice autorul, în Brazilia a devenit practic imposibil să fii ales ca preşedinte fără votul lor (articol aici). 
Dar ştirea cea mai îngrijorătoare pentru occidentali este persistența brazilienilor de a interzice avortul. Pe 8 noiembrie 2017, o comisie legislativă a Parlamentului brazilian a adoptat, cu un vot de 18 la 1, un amendament constituţional care urmăreşte consfințirea în Constituţia Braziliei a „inviolabilităţii dreptului la viaţă din momentul concepţiei” (articol aici). Amendamentul are nevoie de sprijinul a două treimi din parlamentarii Senatului şi ai Camerei Deputaţilor. Proiectul constituţional a fost iniţiat de un grup de parlamentari catolici şi evanghelici şi urmează să fie dezbătut în primăvara acestui an. Presa occidentală a lansat deja atacuri agresive la adresa inițiatorilor, acuzîndu-i de fundamentalism (The constitutional amendment has fallen victim to religious fundamentalism...).  
Uniunea Europeană a luat şi ea seama şi a ripostat. Anul trecut au început tratative pentru un tratat comercial între Brazilia şi Uniunea Europeană. La insistența Suediei, o clauză a fost introdusă în tratat, care, în cazul că va fi acceptată, va forţa Brazilia să respecte „drepturile minorităţilor sexuale, identitatea de gen şi drepturile reproductive”. Rămîne de văzut cine va ceda. Cert e că Uniunea Europeană şi ONU s-au izbit de un zid; un zid pe care noi îl asemuim Reginei de la miazăzi, care s-a ridicat împotriva seculariștilor ce se cred înţelepţi în felul lumii, disprețuind valorile creştine. 

Inchiziţia din România
împotriva creştinilor României 

Şi în România există o mişcare vastă, ce poate să se identifice cu mişcarea pro-valori din Lumea a Treia. Sîntem noi, cei care promovăm valorile creştine, pro-familie, pro-căsătorie şi pro-viață. Această mişcare e formată din creştini de toate confesiunile şi din toate grupurile etnice ale României. Europa a luat seama de asta, la fel ca mişcarea secularistă din România. La începutul lunii, CNCD, o instituţie de stat finanţată din banii noştri, a semnat un protocl de colaborare cu mişcarea homosexuală din România. Numit „Parteneriat pentru egalitatea persoanelor LGBTI”, proiectul are ca unul dintre scopuri contracararea utilizării abuzive a libertăţii religioase pentru a genera intoleranţă la adresa minorităţilor, inclusiv a „minorităţilor sexuale”. Dacă nu aţi înţeles la prima citire, repetăm: o instituţie de stat din România, CNCD, s-a aliat cu un grup susţinut şi finanţat de Uniunea Europeană pentru subminarea ori chiar anihilarea libertăţii noastre religioase. După cum se vede, CNCD se transformă în institut teologic, care se pretinde capabil să interpreteze Sfintele Scripturi şi să determine care dintre afirmaţiile noastre biblice ori religioase conţin nuanţe de intoleranţă la adresa „minorităţilor sexuale”! Sugerăm din nou românilor să nu se joace cu focul. Peste tot în lume unde căsătoriile homosexuale au fost instituite, libertatea de exprimare, libertatea de conştiinţă şi mai ales libertatea religioasă au fost drastic subminate (articol aici). 
   
ALIANȚA FAMILIILOR DIN ROMÂNIA 
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, București 
Tel. 0741.103.025; Fax 0318.153.082 
office@alianta-familiilor.ro

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu