Am primit
și dau mai departe..
O VESTE BUNĂ:
„REGINA DE LA MIAZĂZI”
E PE DRUM
Mîntuitorul face o afirmaţie misterioasă în Evanghelia după
Matei: „Regina de la miazăzi se va scula alături de neamul acesta în ziua
judecăţii şi-l va osîndi...” (12, 42). Care o fi înţelesul acestor cuvinte? Au ele
relevanţă pentru zilele în care trăim? Ori pentru valorile creştine? Rostite
acum 2000 de ani, aceste cuvinte ne-au venit în minte în ultimele luni citind
diferite titluri şi informaţii încurajatoare din presa occidentală. Parlamentul
Bermudelor a anulat decizia Curţii Supreme de acolo, care decretase dreptul la
căsătoriile homosexuale. Alegerile prezidenţiale din Costa Rîca sînt în faza
finală, ]n care ambii candidaţi se pronunţă împotriva căsătoriilor homosexuale.
În Taiwan creştinii au demarat un proiect de anulare a deciziei Curţii
Constituţionale din Taiwan, date anul trecut, care a decretat dreptul la
căsătorii homosexuale. Recent, Nigeria, unde sînt mai mulţi protestanţi decît
în Germania ori în Marea Britanie, a ruşinat ţările occidentale pentru că
promovează o cultură a morţii, avortul şi mai ales suicidul asistat. În Peru
sute de mii de creştini au ieşit în stradă în toamna trecută, cerînd insistent
ca Ministerul Educaţiei să nu aprobe predarea în şcoli a ideologiei de gen. Sub
presiune, guvernul a cedat. La fel în Paraguay, tot în toamnă. Dar ştirea
probabil cea mai neobişnuită, care e şi frecvent, dar şi cu îngrijorare
discutată în presa occidentală, e proiectul de revizuire a Constituţiei
Braziliei, iniţiat anul trecut de creştinii brazilieni, pentru decretarea dreptului
la viaţă al copiilor nenăscuţi.
Ce au toate aceste ţări în comun? Toate sînt țări în
curs de dezvoltare şi toate promovează valori morale creştine în conflict cu „valorile
europene” atît de mult fluturate în presa occidentală şi din România. În ţările
Americii de Sud proiectele pro-valori sînt promovate în special de catolici şi
evanghelici. Numai în ultimele luni, presa occidentală a scris, cu multă
îngrijorare şi de mai multe ori, despre „alianţa” catolicilor şi evanghelicilor
– cunoscuţi în România ca neoprotestanti – din Lumea a Treia, o „alianţă"
care are ca obiectiv respingerea „valorilor europene” şi consfiintirea valorilor
creştine în legislaţia şi constituţiile ţărilor Americii Latine. Acţiuni
similare au avut loc şi în Africa, iar proiecte similare sînt încă în curs de
desfăşurare.
Rolul
creştinilor evanghelici
Cine sînt aceşti
evanghelici? În România şi în Europa în general se ştie mai puţin despre ei,
dar influenţa lor politică şi legislativă în Statele Unite e enormă, fiind în
creştere vizibilă și în America Latină, şi în ţările de la sud de Sahara. În Africa,
la sud de Sahara, 13% din întreaga populaţie e evanghelică, iar evaghelicii
africani reprezintă 38% din întreaga populaţie evanghelică a lumii. Cu ajutorul
evanghelicilor americani, evanghelicii din ţările africane au fondat, în doar
cîteva decenii după prăbuşirea colonialismului european, multe universităţi şi
colegii. De fapt, în unele dintre aceste ţări, cum ar fi Uganda, numărul
universităţilor şi colegiilor evanghelice e mai mare decît numărul celor
fondate ori finanţate de stat. Europenii au plecat din Africa fără să lase în
urmă universităţi. Creştinii americani au umplut vidul, construind şi fondînd
universităţi, spitale, orfelinate, institute teologice, şi încurajîndu- pe
tineri să se implice în politică. După cîteva decenii de investiţii,
rezultatele se simt. Iar Occidentul a început să ia şi el seama şi să se
neliniştească.
America Latină
Influența
evanghelicilor e în creştere și în America Latină. În ultimele decenii au
crescut numeric şi au devenit extrem de influenţi în politică, mai ales în
Brazilia. Dar nu numai acolo. Influenţa lor politică a crescut pentru că au
format alianţe utile cu catolicii, promovînd legislaţii pro-valori care
îngrijorează profund Uniunea Europeană şi secularismul occidental. Atît de
mult, de fapt, încît se iscă întrebarea dacă nu cumva expansiunea ideologică a
secularismului occidental şi a Uniunii Europene s-a izbit de un zid care nu
poate fi dărîmat. Şi nu e de mirare, considerînd ce au realizat ţările Americii
Centrale şi Latine în trecutul recent. Cîteva exemple.
Oricît de
surprinzător ni s-ar părea, revoluţionarii marxisti-leniniști ai anilor ‘70 din
Nicaragua au devenit creştini. În 1979 au instaurat un guvern comunist în
Nicaragua, dar după prăbuşirea lui, pe vremea preşedintelui Reagan, liderii
comunişti au devenit creştini şi au promovat o politică a valorilor creştine. În ultimele decenii Nicaragua s-a
opus în mod consistent şi insistent în Naţiunile Unite avortului şi
căsătoriilor homosexuale. Honduras, El Salvador şi Guatemala refuză să
legalizeze avortul. În ultimii ani, vasele olandeze ale morţii au căutat să
intimideze aceste ţări micuţe, dar au fost forţate să se întoarcă acasă, iar
echipajele unora dintre ele au fost arestate. Avortiștii olandezi au ancorat
vase în apele internaţionale în dreptul acestor țări, aducînd pe vas femei
însărcinate, pentru a face avort. Incidente de genul acesta s-au petrecut în
Guatemala şi Honduras. În Caraibe se observă o coordonate similară a
eforturilor catolicilor şi evanghelicilor pentru stoparea avortului, a
căsătoriilor homosexuale şi a expansiunii culturii morţii în insulele din
Caraibe. Iar în Chile tot ei au contribuit la alegerea unui preşedinte
conservator, pro-creștin, în alegerile din 2017. Noul preşedinte, Sebastian
Pinera, o înlocuieşte pe preşedinta socialistă care a instituit în Chile
parteneriatele homosexuale.
New York Times se îngrijorează
Brazilia e un
caz care merită o examinare mai aprofundată, deoarece ea îi îngrijorează pe
secularişti şi Uniunea Europeană în mod aparte. Şi se înţelege de ce. Brazilia
e o ţară imensă, atît geografic, cît şi demografic. Cu o populaţie actuală de
210 milioane de oameni, şi o piaţă de desfacere a produselor la fel de vastă,
Brazilia e tot mai greu de intimidat şi începe să devină tot mai conştientă de
ascendența influenţei ei globale. Conform Raportului Schuman publicat pe 13
februarie, în 2050 Uniunea Europeană şi Marea Britanie vor avea, împreună, doar
500 de milioane de locuitori, în timp ce America Latină va avea 784 de milioane
de locuitori, iar America de Nord 433 de milioane. Influenţa Uniunii Europene
va scădea, iar cea a Americii Latine şi Africii va creşte. În 2050 Brazilia
va avea aproximativ 240 de milioane de locuitori, adică aproape jumătate din
întreaga populaţie a Uniunii Europe şi Marii Britanii.
Pe 17 ianuarie, New York Times a publicat un articol (vezi aici) al cărui titlu
denotă neliniştea autorului: A
Perfect Marriage: Evangelicals and Conservatives în Latin America („Un
mariaj perfect: evanghelicii şi conservatorii Americii Latine”). Autorul e
profesor de ştiinţe politice la Amherst College, în Statele Unite.
Evanghelicii, spune el, trăiesc în fiecare cartier al Americii de Sud şi
transformă politica Americii de Sud mai mult ca oricare altă forţă demografică,
religioasă şi politică (They are
transforming politics like no other force. They are giving conservative causes,
and especially political parties, new strength and new constituencies).
Aproximativ 20%
din întreaga populaţie a Americii Latine e evanghelică. Acum trei decenii erau
doar 3%. În unele ţări din America Centrală ei formează aproape jumătate din
populaţia ţărilor respective, ori puţin peste jumătate. Pastorii evanghelici
sînt propovăduitorii principali împotriva revoluţiei sexuale, a ideologiei de
gen, şi promovează drepturile parentale. Sloganul lor este „Nu-ţi baga nasul în
familia mea!” şi „Nu sminti mintea copiilor mei!”. După cum era de aşteptat,
sînt numiţi de către autorul articolului, în mod tendențios şi peiorativ, „homofobi,
patriarhali, intoleranţi şi conservatori”. Autorul îşi exprimă îngrijorarea în
mod fățiș: „Ascensiunea evanghelicilor îngrijorează din perspectiva politică.
Evanghelicii alimentează o nouă formă de populism” (The rise of evangelicals îs politically worrisome. Evangelicals are fueling
a new form of populism).
În Brazilia, cei
90 de evanghelici din Parlamentul federal au blocat legislaţii pro-homosexuale,
au avut un rol important în demiterea şi traducerea în instanţă pentru corupţie
a doi preşedinţi brazilieni doar în ultimii patru ani, au închis teatre şi show-uri decadente etc. Spre dezamăgirea
autorului, anul trecut un pastor penticostal a fost ales primar la Rio de
Janeiro, unul din cele mai mari oraşe din lume, dar şi unul dintre cele mai
prietenoase oraşe pentru homosexuali. Autorul e îngrijorat că alţi evanghelici
ar putea face la fel şi ar putea fi aleşi ca primari în alte mari metropole ale
Braziliei, cum ar fi Sao Paolo, cel mai european oraş al acesteia. De ce sînt
evanghelicii atît de influenţi politic? – întreabă autorul. În primul rînd
pentru că au format alianţe ideologice cu politicienii catolici. Privind
valorile creştine, parlamentarii catolici şi evanghelici sînt pe aceeași lungime
de undă şi votează în bloc, fără a urma linia de partid. În al doilea rînd, au
devenit influenţi pentru că, învăţînd de la evanghelicii Americii, şi-au educat
generaţia tînără să se implice în politică şi să domine punctele decizionale
din societate, inclusiv tribunalele, prefecturile, consiliile municipale şi
primăriile.
Un preşedinte creştin
în Brazilia?
Presa
occidentală a continuat atacurile sarcastice împotriva evanghelicilor
brazilieni în ianuarie, cînd publicaţia americană The Atlantic a
publicat The Rîse of Brazilian
Evangelicals („Ascensiunea evanghelicilor brazilieni”). Autorul e
îngrijorat de posibilitatea alegerii ca preşedinte al Braziliei a unui
evanghelic. O personalitatea care deja se remarcă e Jair Messias Bolsonaro, fost general în armata braziliană, care de
10 ani frecventează Biserica Baptistă. Conservator şi pro-valori, posibilul
candidat a lansat sloganul „Fratele votează pentru fratele lui", căutînd
sprijinul evanghelicilor, care alcătuiesc 22% din electoratul brazilian. La fel
ca în Statele Unite, zice autorul, în Brazilia a devenit practic imposibil să
fii ales ca preşedinte fără votul lor (articol aici).
Dar ştirea cea
mai îngrijorătoare pentru occidentali este persistența brazilienilor de a
interzice avortul. Pe 8 noiembrie 2017, o comisie legislativă a Parlamentului
brazilian a adoptat, cu un vot de 18 la 1, un amendament constituţional care
urmăreşte consfințirea în Constituţia Braziliei a „inviolabilităţii dreptului la viaţă din momentul concepţiei” (articol aici). Amendamentul
are nevoie de sprijinul a două treimi din parlamentarii Senatului şi ai Camerei
Deputaţilor. Proiectul constituţional a fost iniţiat de un grup de parlamentari
catolici şi evanghelici şi urmează să fie dezbătut în primăvara acestui an.
Presa occidentală a lansat deja atacuri agresive la adresa inițiatorilor,
acuzîndu-i de fundamentalism (The
constitutional amendment has fallen victim to religious fundamentalism...).
Uniunea
Europeană a luat şi ea seama şi a ripostat. Anul trecut au început tratative
pentru un tratat comercial între Brazilia şi Uniunea Europeană. La insistența
Suediei, o clauză a fost introdusă în tratat, care, în cazul că va fi
acceptată, va forţa Brazilia să respecte „drepturile minorităţilor sexuale,
identitatea de gen şi drepturile reproductive”. Rămîne de văzut cine va ceda.
Cert e că Uniunea Europeană şi ONU s-au izbit de un zid; un zid pe care noi îl
asemuim Reginei de la miazăzi, care s-a ridicat împotriva seculariștilor
ce se cred înţelepţi în felul lumii, disprețuind valorile creştine.
Inchiziţia
din România
împotriva
creştinilor României
Şi în România
există o mişcare vastă, ce poate să se identifice cu mişcarea pro-valori din
Lumea a Treia. Sîntem noi, cei care promovăm valorile creştine, pro-familie,
pro-căsătorie şi pro-viață. Această mişcare e formată din creştini de toate
confesiunile şi din toate grupurile etnice ale României. Europa a luat seama de
asta, la fel ca mişcarea secularistă din România. La începutul lunii, CNCD, o
instituţie de stat finanţată din banii noştri, a semnat un protocl de
colaborare cu mişcarea homosexuală din România. Numit „Parteneriat pentru
egalitatea persoanelor LGBTI”, proiectul are ca unul dintre scopuri
contracararea utilizării abuzive a libertăţii religioase pentru a genera
intoleranţă la adresa minorităţilor, inclusiv a „minorităţilor sexuale”. Dacă
nu aţi înţeles la prima citire, repetăm: o instituţie de stat din România,
CNCD, s-a aliat cu un grup susţinut şi finanţat de Uniunea Europeană pentru
subminarea ori chiar anihilarea libertăţii noastre religioase. După cum se
vede, CNCD se transformă în institut teologic, care se pretinde capabil să
interpreteze Sfintele Scripturi şi să determine care dintre afirmaţiile noastre
biblice ori religioase conţin nuanţe de intoleranţă la adresa „minorităţilor
sexuale”! Sugerăm din nou românilor să nu se joace cu focul. Peste tot în lume
unde căsătoriile homosexuale au fost instituite, libertatea de exprimare,
libertatea de conştiinţă şi mai ales libertatea religioasă au fost drastic
subminate (articol aici).
ALIANȚA FAMILIILOR DIN ROMÂNIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, București
Tel. 0741.103.025; Fax 0318.153.082
office@alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu