După nici o lună de la „pedeapsa” anterioară
(blocat pentru 3 zile), inchizitorii de serviciu ai Facebook-ului, probabil pe
baza unei noi delațiuni (care nu-i greu de ghicit dincotro vine), au hotărît să
mă „pedepsească” din nou, de data aceasta pentru o săptămînă:
„Această blocare temporară va dura 7 zile și nu vei putea
posta pe Facebook până la expirarea ei.
Dacă mai creezi postări care încalcă standardele noastre,
contul tău va fi blocat timp de 30 de zile. Dacă vor exista și alte încălcări
după această perioadă, contul tău va fi blocat pentru un timp și mai
îndelungat.
Reține că este posibil să ștergem permanent conturile
persoanelor care postează în mod repetat elemente ce nu sunt permise pe
Facebook”.
Cenzura este strict ideologică. Oligofrenia
bate abjecția: postarea incriminată (și, desigur, ștearsă abuziv) era de acum
un an și nici dracul n-ar mai fi „scurmat” pînă la ea! Am postat-o și pe acest blog prin ianuarie
2017 – și o repostez mai jos, pentru cei curioși să vadă cam ce „încalcă standardele”
așa-zisei „comunități” FB. (R.
C.)
WIKIPEDIA
– O SCURTĂ PRECIZARE
Am
tot fost întrebat de ce accept fără nici o reacție, de ani întregi, ca în
articolul de pe Wikipedia în care sînt prezentat sumar – „Răzvan Codrescu
(numele real: Adolf Marian Vasile, n. 7 mai 1959, București) este un eseist,
poet și traducător român...” ș.a.m.d. – să fiu catalogat, cu insinuare
stigmatizantă, drept unul dintre „promotorii autentici ai extremismului de
dreapta” (pe baza următorului citat, inserat ulterior: „Semnificativă este
primirea care se face acestor atitudini de către promotorii autentici ai
extremismului de dreapta, care «recunosc» în ideile noilor vedete culturale
propriile lor ideologii. Unul dintre ei, Răzvan Codrescu, întîmpina entuziast
noua carte a lui Patapievici, descoperind că...” etc. – Andreescu, Gabriel
[2003]. „Ideologii, discursuri, asocieri extremiste” [pdf]. „Extremismul de
dreapta în România”, Cluj: Centrul pentru Diversitate Etnoculturală, pp.
26-27)? Îmi îngădui să răspund cu o scurtă precizare (prevenind și alte
eventuale nedumeriri). Mai întîi trebuie să spun că eu habar n-am (și nici nu
m-a preocupat să investighez) cine mi-a întocmit și publicat acolo articolul de
prezentare, nici de unde va fi preluat informațiile (în general, corecte), nici
cine va fi făcut în urmă unele adaosuri (mai mult sau mai puțin binevoitoare).
Tot ce m-am simțit eu dator să fac, în mod discret, a fost să repar o eroare
inițială privitoare la numele meu oficial și să adaug la bibliografie fiecare
titlu nou apărut (cu datele editoriale standard). Nu mă preocupă
autogestionarea „imaginii” mele pe internet, unde lucrurile sînt, oricum,
destul de incontrolabile. Cum – și de ce – să te mai „aperi” cînd ești, în
același timp. „evreu” (mai exact: „jidan”), „țigan cu buze groase”, „mason”,
„securist”, „nepot al lui Mircea Malița” (?), „homosexual” (mi-o trag cu Andrei
Pleșu!), „detractor al lui Eminescu” (dar și al legionarilor care cică se trag
din el), „soroșist” (la rînd cu Monica Macovei), sau, dimpotrivă, „antisemit”,
„spiritualist” (în sens persiflant, desigur), „sexist”, „legionar” (sau măcar
„legionaroid”), în orice caz „promotor autentic al extremismului de dreapta”,
dacă nu cumva și potențial... terorist?! În ce privește catalogarea de pe
Wikipedia, mi s-a părut din capul locului o aberație amuzantă. Că sînt un
promotor (autentic, îmi place să cred) al ideilor de dreapta nu-i un neadevăr.
În discuție rămîne doar eticheta de „extremism”, care face parte din recuzita
unui anumit discurs ideologic ieftinit demult, pe care dacă mai există cineva
să-l ia în serios, atunci cu acel cineva chiar nu merită să-ți mai pierzi
timpul (pentru că de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere). În ce fel să fiu eu
„extremist”?! Am agresat pe cineva? Am instigat la violență? Am fost prins a
avea legături cu grupări subversive, teroriste sau paramilitare? Orice om de
bun-simț știe sau își dă seama că nu. Dar unii iau drept „extremism” simplul
fapt de a gîndi altfel decît ei (adică în afara „corectitudinii politice” de
sorginte neo-marxistă). Altminteri, nici vorbă de „extremiști” (fie ei de
dreapta sau de stînga) în România secolului XXI. Realitatea de fiecare zi
vădește ea însăși falsitatea propagandistică a unei astfel de „sperietori”. Dar
dacă extremiști nu prea sînt, există, în schimb, destui proști și ticăloși, iar
d-l Gabriel Andreescu se străduiește din răsputeri să fie reprezentativ pentru
ambele categorii. E o libertate a domniei sale, pe care nu-mi trece prin gînd
să i-o pun în discuție. În fine, e de observat că măruntul politruc al stîngii
cu aere democratice nu are treabă atît cu mine, cît cu o pradă mult mai mare:
d-l Horia-Roman Patapievici, căruia „extremistul” de mine i-aș fi „întîmpinat
[prea] entuziast”, prin 2002, cartea despre „Omul recent”, astfel că s-ar putea
concluziona – în logica abruptă a autorului – că dacă un „extremist” te
vorbește de bine, atunci n-ai cum să nu fii și tu „extremist”! Eu, care
altădată am polemizat în termeni destul de duri cu d-l Patapievici, de data
aceasta mă simt mai degrabă onorat să-i împărtășesc modest „extremismul”, spre
panica de serviciu a stîngii neo-marxiste (căreia nu-i doresc să ajungă a avea
de-a face vreodată cu extremismul pe care l-ar merita).
Răzvan CODRESCU
P. S. Îi rog pe prietenii care accesează
blogul și au și pagini de Facebook să semnaleze pe scurt situația, ca să se
știe de ce nu mai pot posta acolo și nici răspunde mesajelor sau comentariilor!
Mulțumesc anticipat.
O formă extremă de discriminare: iubirea.
RăspundețiȘtergereSilogism
1. Iubirea e, prin firea ei, discriminatorie.
2. Noua normă penalizează voluptos discriminarea și are în ideal eliminarea ei.
3. Ergo...
Le mulțumesc din inimă prietenilor care au semnalat.
RăspundețiȘtergereProbabil că de data aceasta v-a pârât chiar Gabriel Andreescu, dar tot nu văd rațiunea suficientă pentru ca FB să vă blocheze pentru o astfel de explicație. Se pare că cenzorii sunt plătiți pentru două lucruri: 1) să nu gândească și 2) să execute la comandă. Cam pentru asta erau plătiți pe vremuri și securiștii. Acum Securitatea a devenit rețea internațională în slujba „corectitudinii politice”. Democrația nu este decât masca unui nou totalitarism.
RăspundețiȘtergereȘi ce-aveți de gând? După expirarea termenului, vă veți întoarce pe FB, călcând încet, cu grijă? Eu în locul dv. mi-aș închide contul.
RăspundețiȘtergereMă voi întoarce pe FB călcînd ca și pînă acum, pînă la suspendarea definitivă.
RăspundețiȘtergerePuțin probabil ca pîrîtorul să fi fost chiar dumnealui. Lupta e una de anduranță, în care blocarea periodică și chitită a unui cont de FB e, totuși, o miză măruntă. Pentru astfel de hăituire nu sînt scoși la bătaie caii de luptă, nici măcar ogarii. O fi fost vreo șobolancă, vreun șoarece, că pîrîcioșii sînt, vorba aia, legiune.
RăspundețiȘtergereNu jigni șoarecii sau șobolanii! Aici e vorba de viermi de closet.
RăspundețiȘtergereSă nu jignim nici apa.
RăspundețiȘtergerePentru că sînt și closete care merită să rămînă necurățate.
Deci, dupa ce reveniti, sinteti liber... sa va autocenzurati libertatea!
RăspundețiȘtergere@ Gabriela
RăspundețiȘtergereNici măcar. Toate suspendările de pînă acum au venit de pe urma unor postări mult anterioare (de 6 luni sau chiar de un an). Degeaba m-aș autocenzura în noile postări: oricine mă poate pîrî, la adăpostul anonimatului, pentru cine știe ce postare mai veche. Nu trebuie să fie mare lucru, nici nu se pune problema vreunui „probatoriu”, căci noua inchiziție acționează acefal. Mizeria e mult mai parșivă decît pare. Delatorul are credit necondiționat și e clientul inchizitorului, care nu se încurcă în scrupule și judecăți. „Logica” e cea stalinistă: dacă ești pîrît, atunci înseamnă că ești vinovat!