Robert R.Reilly
De la colapsul moralităţii
la instituţionalizarea imoralităţii
Ne aflăm la un punct de turnură
al civilizaţiei: moralitatea, ca fundament al ei, se prăbuşeşte şi imoralitatea
este treptat instituţionalizată. Explicația acestui fenomen fără precedent este
meritul principal al cărţii americanului Robert R. Reilly, Making Gay OK. How Rationalizing Homosexual Behavior Is Changing
Everything (în traducere liberă: “Normalizarea homosexualităţii. Cum raţionalizarea
comportamentului homosexual transformă totul”). Publicată anul acesta, cartea de
220 de pagini a lui Reilly (care sperăm că se va traduce şi în româneşte) arată
cum comportamentul homosexual a fost validat şi normalizat în America (şi nu
numai).
Reilly e creştin, familist şi o
personalitate cu verticalitate, bine cunoscută în Statele Unite. Printre
altele, a fost actor la Hollywood, critic muzical, director la Vocea Americii şi
consilier al preşedintelui Reagan. Cartea lui a fost publicată, culmea, în San
Francisco, capitala mondială a homosexualităţii! Presa americană a boicotat
cartea. Recent, Reilly a dat un interviu publicaţiei conservatoare online australiene Mercatornet.com.
Interviul e lung. Aici l-am abreviat şi tradus pentru dvs. (în engleză,
integral, el poate fi citit pe http://www.mercatornet.com/articles/view/making_gay_okay_and_criticising_it_taboo
- comments). (AFR)
Întrebare: Care este legătura între sexualitate, contracepţie şi căsătoriile
homosexuale?
Răspuns: O dată
separat de sexualitate prin contraceptive, comportamentul sexual uman intră pe
o pantă alunecoasă. În sistemul legal al SUA, Tribunalul Suprem a dezincriminat
contraceptivele pentru cuplurile căsătorite, apoi pentru adulţii căsătoriţi ori
necăsătoriţi, iar apoi pentru adolescenţi şi minori. Asta a separat
responsabilitatea personală de sexualitate. Au urmat şi alte decizii, inclusiv
dreptul la avort. Ultima a fost cea care a dezincriminat sodomia. Deci, o dată
ce e decretat un drept la sodomie, dreptul acesta trebuie acceptat de restul
societăţii, de bună voie ori prin constrângere. O dată ce separi activitatea
sexuală de procreaţie şi o transformi într-o formă de divertisment, ce mai
poate opri pe cineva să practice alte forme de “divertisment” sexual? Atunci
când se pierd ancorele morale privind sexualitatea umană, punctul final e deja
cunoscut.
Întrebare: Cum explicaţi că legile au fost schimbate atât de repede?
Răspuns: Peştele
se împute de la cap. S-a petrecut astfel pentru că moralitatea a fost separată
de legi. Majoritatea judecătorilor noştri au devenit pozitivişti, adică nu văd
nici o relaţie între moralitate şi lege. Moralitatea a devenit irelevantă în
formularea legilor şi a deciziilor judecătoreşti. Cei care insisistă ca
moralitatea să constituie fundamentul legilor sunt etichetaţi ca bigoţi, depăşiti,
plini de prejudecăţi. Liderii politici comit un fel de suicid moral.
Întrebare: Dar dacă cuiva nu-i place?
Răspuns: George
Orwell afirma odată: “Cu cât o societate se depărtează mai mult de adevăr, cu
atât mai mult îi va urî pe cei care îl afirmă”. În consecinţă, oricine are
curajul să vorbească împotriva raţionalizării homosexualităţii va fi hărţuit şi
marginalizat. Este ceva ce distruge cariera unei persoane. Cu toate acestea,
vedem numeroase cazuri de oameni morali şi religioşi care refuză să accepte raţionalizarea
homosexualităţii şi refuză să participe la ritualuri care o îndreptăţesc, ca de
exemplu căsătoriile homosexuale. Din nefericire, sunt daţi în judecată. E o
problmă pentru oamenii religiosi, pentru că homosexualitatea e condamnată în
toate marile religii ale lumii: la catolici, la ortodocşi, protestanţi, la
evrei, la musulmani...
Întrebare: Mulţi spun că se nasc homosexuali...
Răspuns: Chiar
dacă asta ar fi adevărat, este irelevant, deoarece comportamentul homosexual e
imoral. Şi unii alcoolici ar putea spune că s-au născut alcoolici, dar asta nu
le dă dreptul să se îmbete. Alcoolicii aleg să se îmbete, nu s-au născut beţivi.
La fel şi homosexualii: chiar dacă ei ar fi predispuşi spre homosexualitate,
asta nu e o scuză valabilă pentru a adopta un comportament homosexual. În plus,
nu există nici o dovadă ştiinţifică certă că există material genetic
homosexual. Oamenii de ştiinţă care intenţionat au căutat materialul genetic
care ar predispune fiinţele umane spre homosexualitate au ajuns la următoarea
concluzie: nu se poate identifica un astfel de material genetic. Pe lângă asta,
cei care afirmă că 10% dintre oameni sunt homosexuali fac afirmaţii fără sens.
Procentajul acesta a fost umflat intenţionat. În plus, înclinaţia spre
homosexualitate descreşte în masura în care adolescenţii se transforma în
adulti, adevărata incidenţă a homosexualităţii fiind de 2 până la 3 la sută cel
mult.
Sunt convins că mulţi homosexuali
au o predispoziţie spre homosexualitate fără ca ei să fie de vină. Predispoziţia
e, de multe ori, rezultatul unor traume din copilărie: abuz sexual ori absenţa
dragostei de tată din viaţa copilului. În consecinţă, tinerii caută afecţiune
masculină din partea altor bărbaţi în locul afecţiunii tatălui lor. Asta duce
uneori şi la relaţii sexuale. Astfel de tineri merită să fie compătimiţi. Nu şi-au
ale ei comportamentul, ci le-a fost impus de împrejurări. Dar nu este un act de
compasiune să nu li se atragă atenţia că, de fapt, comportamentul lor
homosexual e o deformare a personalităţii. În plus, homosexualii care vor să se
schimbe au o şansă reală de a fi schimbaţi cu sprijinul unor terapii adecvate.
Dar este o dovadă a iraţionalităţii faptul că în America două state interzic
prestarea de servicii de asistenţă adolescenţilor care vor să scape de atracţii
homosexuale. Este ca şi când i-ai spune unui adolescent că, dacă s-a lovit la
ochi, nu poate merge la doctor. Din nefericire, negarea realităţii a ajuns în
stadiul acesta în America. Tinerii vor avea mult de suferit din această cauză.
Întrebare: Nu este cartea dvs. un afront la adresa unei minorităţi sociale?
Răspuns:
Nicidecum. Dimpotrivă, cartea mea are de-a face cu cei care îşi transformă
maladia în propria identitate. Pentru a arăta cât de masivă e distorsionarea
realităţii, e suficient să observi că maladia homosexualităţii e declarată
identitate a omului. Asta e o mare eroare. De exemplu, alcoolicii pot scăpa de
alcoolism prin sesiuni de terapie. Dar diferenţa între alcoolici şi homosexuali
e mare: alcoolicii recunosc că au o problemă şi vor să se scape de ea, pe când
homosexualii nu recunosc că comportamentul homosexual e o problemă şi cer imperativ
societăţii să-l accepte. Alcoolicii nu fac marşuri pentru acceptarea "normalităţii"
alcoolismului. Ba mai mult, homosexualii cer ca restul societăţii să exclame, cu
privire la comportamentul lor, că e unul “minunat” şi că trebuie legalizat sub
forma căsătoriilor homosexuale!
Întrebare: De ce nu sunt mai multe persoane ca dvs., care să discute subiectul
acesta?
Răspuns:
Le este teamă. Le este teamă de mafia homosexuală. Le este teamă că dacă nu
sunt "în pas cu lumea" vor fi consideraţi retrograzi. Raţionalizarea
e opţiunea cea mai uşoară. Dar trebuie să ne amintim istoria secolului trecut,
când alte ideologii şi comportamente au fost raţionalizate, printre ele
nazismul şi comunismul, totalitarismul în genere. Ştim care a fost rezultatul.
Trebuie să respingem presiunea de a deveni complici. Altfel ne vom pierde
sufletul.
Material preluat de la
ALIANŢA FAMILIILOR DIN ROMÂNIA
Str. Zmeica 12, sector 4, Bucureşti
Tel. 0741.103.025, Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Str. Zmeica 12, sector 4, Bucureşti
Tel. 0741.103.025, Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Foarte util articolul de pe blog. Trebuie facuta insa o precizare: dupa cum ne invata parintele Staniloae, scopul principal al relatiei trupesti IN INTERIORUL CASATORIEI nu este nasterea de prunci, ci acelasi care defineste intreaga viata conjugala: unirea intre cei doi, care sa duca, in cele din urma, la mantuire. Desigur, acest lucru nu justifica nicidecum folosirea anticonceptionalelor de orice fel. Insa trebuie sa nu aveam o viziune "functionala" a sexualitatii. Nasterea de prunci e un scop secundar sau mai degraba o consecinta binecuvantata.
RăspundețiȘtergereAveți perfectă dreptate. Am încercat să clarific acest lucru în textul despre FAMILIE postat pe blog. Nu cred că au avut însă prea mulți răbdarea de a-l citi integral.
RăspundețiȘtergereE bine ca in USA inca exista o tabara care lupta pe aceasta baricada.
RăspundețiȘtergereDin pacate, semnele nu sunt incurajatoare.
Daca administratia Bush reusise sa treaca DOMA (Deffense Of Marriage Act), in temeiul careia numeroase state adoptasera, cu suport popular, amendamente la constitutiile locale referitoare la recunoasterea casatoriei ca un act exclusiv intre femeie si barbat, in ultimii ani, alaturi de cele putine state care au adoptat conduita contrara, in cea mai mare parte a statelor care au negat asa-zisul drept al homosexualilor la casatorie schimbarea componentei curtilor supreme locale in utimii 6 ani, in care au fost promovati numerosi judecatori "progresisti" de catre Senatul dominat de Partidul Democrat a incurajat homosexualii sa atace amendamentele constitutionale in instante si sa obtina declararea respectivelor amendamente ca neconstitutionale in raport de Constitutia federala.
Hotararile au fost atacate si trimise Curtii Supreme a USA, care, surptinzator, acum cateva saptamani nu le-a inregistrat pe rol (adica a considerat ca nu e cazul sa fie analizate) ceea ce a echivalat cu intrarea in vigoare a respectivelor hotarari si recunoasterea "dreptului" homosexualilor de a se "casatori" in acele state (care au ajuns, astfel, la un numar de 30).
Din ce am inteles, pentru a fi luat in discutie un recurs la Curtea Suprema era necesar sa fis de acord 5 sau 6 judecatori din cei 9; in prezent, 4 sunt cunoscuti ca fiind conservatori, 4 sunt progresisti (ultima in serie fiind jud. Sotomayor desemnată de Obama) iar al cincilea, al carui nume imi scapa pe moment, un tip destul de batran, desi este, in principiu, conservator, a avut cateva disidente si este neclar pe ce pozitie s-ar situa.
Se pare ca tabara conservatoare din Curtea Suprema a preferat sa evite un verdict transant care sa fie favorabil homosexualilor (si care le-ar fi deschis acestora drumul si in acele state in care nu au fost atacate amendamentele anti-gay iar curftile locale inca nu sunt "progresiste", adica le-ar fi deschis drumul pe tot teritoriul USA) si a preferat sa blocheze luarea in discutie a cazurilor.
Oricum e rau, deja in tabara conservatoare republicana e agitatie, unul dintre posibilii candidati la prezidentialele din 2016, Mick Huckabee, a anuntat ca daca se renunta la lupta pentru casatoria "traditionala" pleaca din partid, insa nu e clar ce cai legale ar avea republicanii la indemana (singura ar fi o majoritate care sa impuna o modificare la nivelul consztitutiei federale, dar asta e cvasiimposibil, democratii voteaza pro-gay si au media de partea lor), alta decat de a spera sa castige peste doua saptamani si Senatul pentru a reechilibra, in timp componenta curtilor si apoi prezidentialele in 2016, cu speranta ca nu moare vreun conservator din curtea suprema pana atunci cu consecinta desemnarii unui alt progresist de catre administratia Obama (caz in care partida e pierduta la nivelul Curtii supreme pentru multi ani).
Scuzati digresiunea, nu e tocmaipe subiect si nu am fost nici extrem de riguros in explicatii, dar, in mare, sper ca informatiile nu sunt chiar neiteresante.
Pacat ca titlul original al cartii este intraductibil!
RăspundețiȘtergere