Revista Puncte cardinale a fost întemeiată în
ianuarie 1991 de către veteranul de război şi fostul deţinut politic Gabriel-Iacob Constantinescu şi a
apărut lunar la Sibiu, fără nici o întrerupere, timp de 20 de ani (240 de
numere). Nucleul redacţional a fost alcătuit din Gabriel Constantinescu, Răzvan
Codrescu, Demostene Andronescu, Marcel Petrişor şi Ligia Banea (n.
Constantinescu). Generaţia închisorilor comuniste a fost sufletul revistei şi
i-a dus greul. Lista alfabetică a tuturor colaboratorilor şi a sprijinitorilor
mai importanţi ai revistei poate fi accesată aici. Pentru detalii despre
această antologie on-line, a se citi aici. (R. C.)
1998
«DOGMA CAPITALĂ»
A «NOII ORDINI MONDIALE»
“Locuitorii lumii pot fi împărţiţi între Israel
şi celelalte naţiuni luate la un loc.
Israel este poporul ales: dogmă capitală.”
(Rabin Cohen, Le Talmud, Paris, 1986, p. 104)
În peisajul
cultural postdecembrist, Editura Hasefer, editura Comunităţii Federaţiilor
Evreieşti din România, reprezintă un caz aparte. Ea este expresia “dogmei
capitale” a iudaismului – “Israel este poporul ales” – transpuse în activitatea
editorială din spaţiul cultural românesc. Şi pentru ca afirmaţiile pe care le
vom face în continuare să nu fie catalogate de vreun domn Cornea drept “«mizerie
morală» a judecăţilor expeditive şi tribalistice”, vom face apel la precizări
lipsite de echivoc despre raportul dintre comunităţile iudaice şi naţiunile în
mijlocul cărora acestea vieţuiesc, precizări făcute de personalităţi
reprezentative pentru viaţa şi spiritualitatea iudaică.
De-a lungul
întregii lor istorii, evreii, indiferent de domeniul în care s-au concretizat
raporturilre lor cu neevreii, au dat acestor raporturi o orientare fundamental
religioasă: “Evreii înşişi se definesc pretutindeni – scrie Israel Shahak în Povara a trei milenii de istorie şi de
religie iudaică – drept o comunitate religioasă, sau mai exact o naţiune
religioasă. «Poporul nostru nu este un popor decît în virtutea Torei [legea
religioasă]»; această formulă, aparţinînd uneia dintre cele mai înalte
autorităţi evreieşti din secolul al X-lea, rabbi Sa’adia Hagga’on, a devenit
proverbială”. Este o idee pe care filosoful evreu Martin Buber (1878-1965), principalul
promotor al hassidismului, o reformulează astfel: “Evreii sînt mai mult decît o
naţiune, ei sînt membrii unei comunităţi de credinţă”. De altfel, Vechiul
Testament, privit ca istorie a poporului evreu, constituie o confirmare a
acestei viziuni.
În studiul său
intitulat L’antisémitisme, apărut în 1894, evreul Bernard Lazare
(1865-1903) face următoarea dezvăluire cu privire la rolul distructiv al
evreilor în interiorul lumii creştine: “Evreul nu este satisfăcut cu
de-creştinarea; el iudaizează, el distruge credinţa catolică şi protestantă, el
provoacă indiferenţă,, dar în acelaşi timp el îşi impune vederile sale asupra
lumii, morala sa asupra acelora a căror credinţă o ruinează. El lucrează de mii
de ani la această sarcină a sa, care este distrugerea religiei creştine”.
Sincerităţii şocante a lui Bernard Lazare i s-ar putea obiecta lipsa de
actualitate (L’antisémitisme a apărut în urmă cu mai bine de un secol).
Faptul însă că acest studiu privind “istoria şi cauzele” antisemitismului a
fost recent reeditat la Éditions de la Différence (1985) îl consacră în
continuare ca pe o piesă de referinţă în înţelegerea relaţiilor dintre “Israel
şi celelalte naţiuni luate la un loc”. Pentru a preîntîmpina totuşi o atare
obiecţie, vom întări spusele lui Bernard Lazare printr-o prezicere în acelaşi
sens, de dată recentă. Este vorba de afirmaţiile rabinului Martin Siegel
dintr-un articol publicat la 18 ianuarie 1972 în New York Magazine: “Noi intrăm acum într-un secol evreiesc, o epocă
în care spiritul comunităţii va fi lipsit de ideologia emoţională şi raţională,
şi în care rezistenţa la categorii şi forme se va anula prin forţele
antinaţionalismului. Aceasta ne oferă un nou tip de societate. Eu numesc acest
proces iudaizarea creştinismului,
pentru că creştinismul va fi vehiculul prin care societatea va deveni
evreiască”. Un punct de vedere confirmat, din păcate, de vocea aceluia care,
prin poziţia pe care o deţine, dar mai ales prin autoritatea de care dispune,
ar fi avut datoria să-l combată cu toată energia. În aprilie 1984, în sinagoga
din Roma, Papa Ioan Paul al II-lea făcea următoarea declaraţie surprinzătoare:
“Evreii sînt fraţii noştri iubiţi şi, într-o bună măsură, fraţii noştri mai
vîrstnici [1]”. Cuvinte de natură să
abată înţelegerea creştinilor de la linia tradiţională a raporturilor lor cu
iudaismul, prin apariţia unui concept nou, care îi afectează cu precădere pe
creştinii practicanţi: iudeo-creştinismul.
*
După obţinerea victoriei în cel de-al doilea război mondial (o victorie
al cărei mare beneficiar a fost
iudaismul, democraţiile occidentale şi comunismul sovietic nefiind decît instrumentele prin care s-a obţinut
victoria), evreii au exploatat din plin consecinţele cumplitului carnaj, creînd
cea mai redutabilă armă folosită în procesul de descreştinare şi iudaizare a
omenirii: “mitul celor şase milioane”, Holocaustul
[2] (cu menţiunea că, în ultimul
timp, cele “şase milioane” au devenit, totuşi, o cifră negociabilă cu
prudenţă).
După ce ani de-a rîndul numărul victimelor Holocaustului părea a se fi
stabilizat la şase milioane, două dintre autorităţile în acest domeniu – Raul
Hilberg, autorul amplului studiu Exterminarea
evreilor în Europa, şi Max I. Dimont, autorul unei istorii a evreilor
intitulate Evreii, Dumnezeu şi Istoria
– au revizuit calculele predecesorilor lor, tinzînd să reducă numărul
victimelor Holocaustului la “cinci milioane”. (Un joc al milioanelor de care
d-l Emil Constantinescu nu a aflat încă: în mesajul adresat evreimii de la noi
din ţară, cu prilejul “Zilei Mondiale a Holocaustului”, preşedintele României
deplîngea “tragedia fără precedent şi fără termen de comparaţie, în care mai
mult de şase milioane de fraţi de-ai noştri au fost exterminaţi, incredibil,
pentru simplul fapt că erau evrei”.)
Cît de aproape de mentalitatea lui Pristanda sînt cei care ţin evidenţa
victimelor Holocaustului o dovedeşte acad. Nicolae Cajal, preşedintele
F.C.E.R., care, în alocuţiunea rostită anul acesta cu prilejul comemorării
Holocaustului, declara textual că “s-a ajuns la circa 400.000 de morţi din
rîndul evreilor care au trăit pe teritoriul României interbelice” (aceeaşi
cifră cu care a fost “acreditată” România şi de Memorialul Holocaustului de la
Washington, la a cărui inaugurare a fost prezent şi Ion Iliescu, la vremea
aceea preşedintele ţării, fără să schiţeze nici un gest de protest faţă de
flagrantul neadevăr care incrimina poporul român). Dacă deschidem însă volumul
II al studiului lui Raul Hilberg citat mai înainte, la pagina 301 găsim
“Tabelul B-2, Numărul victimelor pe ţări”
(frontierele ţărilor fiind cele din 1937), din care aflăm că în sarcina
României nu mai sînt puşi 400.000 de morţi, aşa cum susţine acad. Nicolae
Cajal, ci 270.000, în această cifră fiind cuprinşi şi evreii din Ardealul de
Nord (care, în perioada deportărilor, făcea parte din Ungaria).
Dacă Pristanda încurca voit numărătoarea steagurilor de care trebuia să
dea socoteală, faptul era o găinărie măruntă, justificată în mentalitatea lui
de “famelie mare, renumeraţie mică, după buget”. Cînd însă preşedintele
Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România jonglează ca un scamator cu
cifrele a sute de mii de victime, de a căror moarte cineva trebuie să răspundă,
încurcînd voit atît aritmetica, cît şi geografia, atunci reaua sa credinţă este
evidentă. Ne găsim în faţa unei grave
agresiuni morale prin care se urmăreşte culpabilizarea globală a poporului
român, căruia, ca urmare a complexului de vinovăţie rezultat din acuzaţiile ce
îi sînt repetate cu insistenţă de picătură chinezească, i se creează un statut
de dependenţă psihică de obiectivele iudaismului mondial.
*
În acţiunea de
culpabilizare globală a neamului românesc pentru crime săvîrşite împotriva
evreilor, atît în perioada premergătoare celui de-al doilea război mondial
(Mişcarea Legionară), cît şi în timpul războiului (guvernarea antonesciană),
oculta care organizează şi conduce această vastă acţiune acordă o atenţie deosebită
intelectualităţii. Convingînd prioritar intelighenţia fiecărei naţiuni că Holocaustul a
fost o realitate, şi întregind această convingere prin inculcarea “dogmei
capitale: Israel este poporul ales”, supremaţia mondială a iudaismului este
asigurată.
În România
postdecembristă, activitatea de iudaizare a conştiinţelor a luat o amploare
îngrijorătoare, fiind pusă în chestiune însăşi existenţa noastră ca naţiune. Cu
rădăcini adînci în perioada interbelică, această activitate se desfăşoară
astăzi sub privirile tîmpe ale unei clase politice care se dovedeşte incapabilă
să-şi înţeleagă rosturile şi menirea. Printre multiplele forme pe care le
îmbracă procesul de iudaizare a spiritualităţii româneşti, o poziţie-cheie este
deţinută de Editura Hasefer. Patronată de Federaţia Comunităţilor Evreieşti din
România şi condusă efectiv de d-l Zigu Ornea, Editura Hasefer, spre deosebire
de alte ramuri ale aceluiaşi trunchi ideologic, nu face nici un secret din
scopurile pe care le urmăreşte: promovarea
valorilor iudaice şi, totodată, compromiterea valorilor autohtone. O sumară
enumerare a principalilor autori şi a principalelor titluri lansate pe piaţa de
carte de acest for eminamente iudaic constituie dovada afirmaţiei de mai sus:
Nicolas M. Nagy-Talavera, Fascismul în
Ungaria şi România; Carol Iancu, Evreii
în România (1866-1919) de la excludere la emancipare; Radu Ioanid, Evreii sub regimul Antonescu; Max I.
Dimont, Evreii, Dumnezeu şi Istoria;
Harry Kuller, Istoria evreilor din
România; Raul Hilberg, Exterminarea
evreilor din Europa (2 vols.); Alexandru Şafran, Înţelepciunea Cabalei; Henri Wald, Înţelesuri iudaice; Elie Wiesel, Memorii ş. a.
Pînă aici lucrurile
ar fi în ordine. Cunoaşterea iudaismului ar trebui să facă parte din bagajul
cultural al oricărui intelectual, indiferent de atitudinea sa faţă de evrei.
Dacă însă deschidem cărţile apărute la Editura Hasefer, pe pagina a patra
constatăm cu stupoare că, în partea de jos, este imprimată următoarea menţiune:
“Carte editată cu sprijinul Guvernului României – Departamentul pentru
Protecţia Minorităţilor Naţionale”. Aşadar, într-o perioadă în care
copleşitoarea majoritate a populaţiei ţării trăieşte la limita pragului de supravieţuire,
cînd sărăcia şi lipsurile copleşesc toate categoriile sociale, cînd România se
găseşte, din mai toate punctele de vedere, pe ultimul loc în Europa, Guvernul
României găseşte totuşi fonduri pentru “a sponsoriza” activitatea de
îndoctrinare în spirit iudaic a intelectualităţii româneşti!
Cît de departe
poate merge slugărnicia guvernanţilor României faţă de evrei se poate vedea din
următoarea situaţie. În Franţa a apărut recent Le livre noir du communisme, un volum masiv de 850 de pagini, care,
în traducere românească, ar putea deveni o redutabilă armă în procesul de
decomunizare a României (promis, de altfel, de tandemul Emil Constantinescu –
Victor Ciorbea). Ediţia românească este în pregătire la o editură privatizată [3], preţul unui exemplar urmînd să fie
de aproximativ 120.000 lei, adică un preţ prohibitiv pentru majoritatea
potenţialilor cititori. În comparaţie, “cu sprijinul Guvernului României”,
Editura Hasefer publică, în condiţii grafice occidentale, Exterminarea evreilor din Europa, două volume legate, în format
mare, însumînd peste o mie de pagini, la preţul de numai… 20.000 de lei! Un
preţ ridicol, dar în deplină concordanţă cu priorităţile
spirituale ale actualei clase politice din România, căreia nu-i mai rămîne
(cum se zvoneşte deja) decît să introducă Istoria Evreilor ca obiect de studiu
obligatoriu în şcolile româneşti!
Gabriel CONSTANTINESCU
[1] Traducerea literală este:
„fraţii noştri mai mari” (i nostri
fratelli maggiori). [Nota Blog]
[2] La data cînd autorul scria
aceste rînduri nu apăruse cartea fundamenttală a lui Norman G. Finkelstein
(profesor universitar american de origine evreiască), ce-i confirmă în mare
măsură aserţiunile: The Industry of
Holocaust, Verso, London-New York, 2000 (în rom.: Industria Holocaustului. Reflecţii asupra exploatării suferinţei
evreieşti, Editura AntetXXPress, f. l., f. a. [2001]). Distincţia de bază a
autorului american este între holocaustul
cu h mic (realitate istorică
tragică şi indiscutabilă, dar de proporţii mult mai reduse şi cu cauze mult mai
complexe) şi Holocaustul cu H mare (mit propagandistic căruia i
s-au dat proporţii delirante şi utilizări dintre cele mai impure). [Nota Blog]
[3] Editura Humanitas, unde
traducerea a şi apărut în cursul aceluiaşi an. [Nota Blog]
* Gabriel Constantinescu, “«Dogma capitală» a «Noii
Ordini Mondiale»”, în Puncte cardinale,
anul VIII, nr. 4/88, aprilie 1998, p. 16.
Autorul articolului
(care azi - 5 noiembrie 2012 - ar fi împlinit 91 de ani)
Mai
puteţi citi pe acest blog:
* Antologia
Punctelor cardinale (I) – “Cine se teme de naţionalism?” (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (II) – Interviu cu Părintele Calciu (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (III) – “Mircea Eliade - «credinciosul fără
Dumnezeu»?” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (V) – “«Resurecţia» lui Nichifor Crainic între
bucurie şi dezamăgire” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (VI) – “Necesara despărţire a apelor” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VII) – “Distincţii necesare” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VIII) – “Spiritul viu al dreptei” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (IX) – “Dimensiunea transcendentă a politicului:
Mişcarea Legionară” (1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (X) – “Necesitatea unei viziuni de dreapta...”
(1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (XI) – “Apelul unui licean către «oastea naţionalistă»” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XII) – “Confruntarea dintre Memorie şi Uitare”
(1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIII) – “Martin Luther şi evreii...” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIV) – “Dreptatea d-lui Pleşu” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XV) – “Pe marginea unei decepţii” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVI) – “Unde d-l Pleşu nu mai are dreptate”
(1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVII) – “Viaţa – proprietate de stat” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVIII) – “Sensul unităţii creştine” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIX) – “Căderea Cuvîntului în cazuri” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XX) – “O reacţie a d-lui Patapievici” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXI) – “San Juan de la Cruz: Romances”
(1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXII) – “Inchiziţia marxistă împotriva lui
Mircea Eliade” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIII) – “Domnul Petru Creţia şi «legionarul de
1,65»” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIV) – “Iarba verde de acasă…” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXV) – “Doar o vorbă să-ţi mai spun…” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVI) – “Nici printre evrei n-a lipsit
admiraţia pentru Codreanu!” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVII) – “Între zoón politikón şi homo
religiosus” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVIII) – “Apocalipsa şi ştiinţa” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIX) – “Stafia comunismului la Paris” (1998)
Unui binevoitor anonim:
RăspundețiȘtergereMulţumesc mult pentru observaţie. Am făcut îndreptarea cuvenită.
Mitul Holocaustului nu s-ar fi putut impune fara complicitatea interesata a lingailor ne-evrei ai evreilor. Ne-evreii isi pot privi in aceasta afacere ca intr-o oglinda propria lipsa de demnitate nationala si religioasa.
RăspundețiȘtergereUnul dintre cei mai ne-evrei este "vigilentul" Dan Tapalaga (cu primul, al doilea si al patrulea a de la "alalalt"). Victimele Gulagului nu-l intereseaza. Si nici de ce nu a luat Dr. Paulescu premiul Nobel iar alti baieti "imbracati" si "acoperiti", da.
RăspundețiȘtergere