Revista Puncte cardinale a fost
întemeiată în ianuarie 1991 de către veteranul de război şi fostul deţinut
politic Gabriel-Iacob Constantinescu
şi a apărut lunar la Sibiu, fără nici o întrerupere, timp de 20 de ani (240 de
numere). Nucleul redacţional a fost alcătuit din Gabriel Constantinescu, Răzvan
Codrescu, Demostene Andronescu, Marcel Petrişor şi Ligia Banea (n.
Constantinescu). Generaţia închisorilor comuniste a fost sufletul revistei şi
i-a dus greul. Lista alfabetică a tuturor colaboratorilor şi a sprijinitorilor
mai importanţi ai revistei poate fi accesată aici. Pentru detalii
despre această antologie on-line, a se citi aici. (R. C.)
Autorul articolelor, după 12 ani
2001
NAŢIONALISMUL
ŞI ROMÂNIA DE AZI [1]
Mai
cu seamă în cercurile politice, stăruie părerea că România de astăzi nu are
nevoie de naţionalism, ba chiar că manifestarea acestuia ar putea dăuna ţării.
Temerea
îşi are originea în evidenţa că marile puteri ale lumii sînt împotriva
naţionalismului altora. Iar noi vrem
ca România să fie primită în organismele controlate de marile puteri: Uniunea
Europeană şi Pactul Nord-Atlantic. Prin urmare, o Românie naţionalistă – ori în care naţionalismul să joace un rol
semnificativ – nu ar avea acces în UE şi NATO, ar fi izolată de Occident şi ar
sfîrşi într-o acută criză economică.
Respingerea
termenului de “naţionalism” se mai datorează şi unei false percepţii a
naţionalismului, asimilat de mulţi cu extremismul
şi cunoscut sub o imagine neadevărată, compusă din atitudini, acţiuni şi
discursuri care nu sînt proprii naţionalismului, ci imperialismului şi
şovinismului. În sarcina naţionalismului au fost puse, de pildă, în mod eronat,
pofta de dominare şi de expansiune, culminînd cu atrocităţile naziste.
O
astfel de viziune falsă despre naţionalism a plasat acest concept pe poziţii
antagonice cu democraţia, cu progresul şi modernitatea, cu relaţiile
armonioase între state etc. Pe aceleaşi fir logic, naţionalismul este
considerat, fără argumente de fond, sinonim cu xenofobia, cu fundamentalismul
religios, cu tradiţionalismul vetust,
cu violenţa politică, cu populismul, cu demagogia patriotardă. La înrădăcinarea acestor prejudecăţi au
contribuit din plin diluarea sentimentului naţional şi propaganda ingenioasă,
perfidă şi concertată.
În
realitate, naţionalismul este la fel de firesc precum este apartenenţa la o
naţiune. Naţionalismul este, întîi de toate, un sentiment: iubirea de neam. Dragoste din care izvorăsc faptele:
apărarea intereselor respectivului grup etnic, promovarea valorilor sale
specifice, acţiuni pentru libera sa dezvoltare... Iubirea de neam nu înseamnă
în mod obligatoriu ura pentru alte neamuri. Aşa cum dacă un copil îşi iubeşte
părinţii, nu înseamnă implicit că-i urăşte pe părinţii altor copii. Dorinţa de
afirmare a propriului neam nu înseamnă negarea drepturilor altor neamuri, nici
dezinteresul faţă de alteritate. Căci, dacă ar fi aşa, şi reducînd totul la
nivel individual, afirmarea vieţii individului s-ar traduce prin negarea vieţii
celorlalţi indivizi sau, cel puţin, prin nepăsarea totală faţă de aceştia... În
realitate, nu există nici o contradicţie între a dori binele neamului tău şi,
totodată, a dori şi binele celorlalte neamuri.
În
cazul nostru, al românilor, această teză se verifică mai abitir întrucît sîntem
un neam creştin, ba chiar născut creştin.
Deci, naţionalismul nostru, în măsura
în care e autentic, nu poate fi altfel decît creştin. (În paranteză fie spus, adevăratul naţionalism românesc nu
poate fi cel practicat de naţional-comunişti, pentru că acesta este de sorginte
atee, deci îndreptat contra firii noastre naţionale creştine; nu poate fi nici
de influenţă nazistă, căci acela este bazat pe miturile istorice ale
păgînismului germanic). Iar un naţionalist-creştin nu poate urî alte neamuri,
pentru că el vede în toate măreţia şi înţelepciunea lui Dumnezeu.
Părintele
Dumitru Stăniloae (Ortodoxie şi românism)
este convingător în această privinţă: “A fi orb şi nesimţitor pentru
frumuseţile deosebite ce le reprezintă neamurile ca grupuri distincte şi a
lucra pentru ştergerea acestor varietăţi de frumuseţe, sau chiar a asista
nepăsător la o astfel de întreprindere, înseamnă a nu vedea, a nu lăuda, ci a
deprecia opera lui Dumnezeu”.
Este
locul aici să discernem între naţionalism
şi patriotism. Căci, astăzi, se
încearcă înlocuirea termenului de “naţionalism” cu cel de “patriotism” (denumit
uneori, în chip derutant, şi “naţionalism civic”). Naţionalistmul se defineşte prin iubirea care porneşte din
apartenenţa etnică, din asumarea credinţei neamului, a culturii şi a istoriei
sale, din legăturile sufleteşti cu întreg neamul respectiv – neam alcătuit din
generaţiile de acelaşi sînge şi de aceeaşi limbă ce au trăit, trăiesc şi vor
trăi. Patriot poate fi oricare
cetăţean, indiferent de originea sa etnică, dacă respectă legile, îşi face
datoria faţă de stat şi are dragoste pentru ţara în care trăieşte. Nu e necesar
nici măcar să fie creştin…
Naţionalismul
îmbracă şi forme doctrinare, fiind superior celorlalte doctrine, mai ales prin realismul
şi organicitatea lui. Dacă acelea slujesc intereselor unor grupuri aleatorii,
mai mari sau mai mici, doctrina naţionalistă slujeşte naţiunii înseşi,
veghindu-i destinul istoric. Spre deosebire de alte doctrine, care reflectă şi
speculează slăbiciunile, calităţile şi trebuinţele unui popor în folosul unei
clase sociale, naţionalismul critică şi înfrînează căderile, stimulează
calităţile şi satisface nevoile neamului întreg. El este receptiv la nevoile de
azi ale indivizilor, dar luptă şi pentru împlinirea adevăratului scop creştin
al vieţii naţionale: mîntuirea neamului.
Aurel
C. Popovici observă (Naţionalism sau
democraţie?) că “naţionalismul e politică normală, căci e o politică
corespunzătoare cu natura poporului... Politica normală, naţională, e singura
fecundă pentru un popor. Ea lasă statului ceea ce-i trebuie statului şi dă
poporului ceea ce-i trebuie lui, după loc, timp şi împrejurări... Ea acordă
cetăţenilor putinţa de progres, sub o administraţie pricepută, dreaptă şi
cinstită, prin emulaţiune între ei (nu înjugaţi la carul egalitarismului sau al
individualismului utopic) ...”.
Naţionalismul
este opus demagogiei, care este caracteristică stîngii, pentru că nu agită
nemulţumirile poporului, ci este un deşteptător al virtuţilor neamului. Dar nu
este în opoziţie cu democraţia, cultivînd şi el valori consacrate drept
“democratice”, cum ar fi disciplina socială şi conştiinţa civică.
Nu există contradicţii fundamentale
între naţionalism şi democraţie. Însă
naţionalismul sancţionează anumite tare ale democraţiei şi unele curente de
idei care nu se potrivesc ethosului românesc. Naţionalismul nu acceptă să
adoptăm democraţia ca pe o modă, nici să ne conformăm necondiţionat tuturor
ideilor şi formelor catalogate drept “democrate” de o propagandă dizolvantă. În
mod concret, spre exemplu, naţionalismul nu poate admite pretenţia unor state
considerate democrate ca România să legalizeze prostituţia şi homosexualitatea,
ori să accepte o Uniune Europeană pe principii egalitariste, de nivelare a
caracteristicilor etnice. Acest lucru nu vădeşte însă că naţionalismul este
anti-democrat sau anti-european, ci doar că nu permite pervertirea anticreştină
a poporului român, nici dispariţia lui din istorie ca identitate naţională.
Naţionalismul este pentru integrarea
României în UE, în condiţiile
realizării unei Europe unite a
Naţiunilor. Naţionaliştii nu s-au jertfit degeaba în lupta pentru stoparea
înfiinţării unui stat european supranaţional de către comunişti, pentru a
accepta acum, fără rezerve, realizarea aceluiaşi obiectiv de forţele numite
democrate.
Naţionalismul este pentru
integrarea în NATO, pentru că strategia de apărare a României o cere,
dar nu poate accepta fără murmur ca, spre exemplu, NATO să încalce suveranitatea, independenţa şi demnitatea unui stat (cum s-a întîmplat
recent în cazul Iugoslaviei).
De
asemenea, naţionalismul nu poate rămîne impasibil în faţa acelor slăbiciuni ale
democraţiei care conduc la anarhie, sau la exploatarea nemiloasă a cetăţenilor.
Aceste slăbiciuni sînt: politicianismul
– caracterizat prin demagogie şi incompetenţă (ambele plătite cu bani grei), lipsa de autoritate a instituţiilor
statului, favorizarea corupţiei şi a
birocraţiei etc.
Democraţia
actuală are şi alte neajunsuri, ce pot fi remediate fără o sacrificare a
principiilor ei. Unele sînt legate de procesul
electoral. Între noi, alegătorii, şi oamenii politici, candidaţii, se
încheie prin vot un contract. Noi îl
respectăm şi ne dăm votul. Politicienii, de cele mai multe ori nu-l respectă şi
nu-şi onorează promisiunile. În schimb, ce pot păţi politicienii care ne-au
înşelat? Cel mult nu vor mai fi aleşi în următoarea legislatură. Dar ei au avut
ţara pe mînă patru ani. Au făcut legi care ne afectează pe toţi, au folosit
fonduri publice – adică banii noştri – în scopuri personale ş.a.m.d. Deci, unul
dintre defectele sistemului democratic este că nu prevede sancţiuni pentru
politicienii care ne înşeală. Iar o altă deficienţă a sistemului democratic de
la noi este că alegătorul nu votează în
cunoştinţă de cauză. El îl alege pe cel mai bine mediatizat personaj
politic, alege partidul cu cea mai eficientă şi mai extinsă propagandă
electorală. Omul nu are posibilitatea efectivă de a se informa direct, fără a
fi manipulat, asupra calităţii unui om, ori cu privire la intenţiile reale ale
unei formaţiuni politice.
Revenind
la naţionalism, acest concept este prost înţeles (la noi, dar şi aiurea),
marginalizat şi dezaprobat fără multă judecată, atît din pricina unor tragedii
ale trecutului (înscrise în mod nedrept în contul generic al naţionalismului),
cît şi a manifestărilor pripite sau agresive ale unor grupări de azi care-şi
spun “naţionaliste”.
Naţionalismul
ar putea fi readus în prim-planul vieţii publice româneşti şi ar putea redeveni
creator în plan politic doar pe umerii unei generaţii
noi. O generaţie cu gîndirea nealterată de concepţii comuniste şi cu
sufletul nemurdărit de acceptarea unor grave compromisuri. O generaţie
conştientă de misiunea sa, care să treacă printr-o şcoală de caractere şi care
să activeze într-o organizaţie devotată binelui public.
Claudiu TÂRZIU
[1] În numărul din iunie 2001 al Punctelor
cardinale, tînărului jurnalist băcăuan Claudiu Târziu (pe care-l cunoscusem
de puţină vreme şi îmi făcuse o bună impresie, confirmată apoi cu asupra de
măsură) i-au apărut două articole-manifest – “Naţionalismul şi România
de azi” şi “Menirea generaţiei noastre” – ce anunţau indirect traseul său ulterior (cu
strămutarea la Bucureşti şi lupta de mai bine de un deceniu sub egida
Asociaţiei ROST şi a revistei omonime, pe care le-a întemeiat şi le-a condus,
rămînînd pînă astăzi – cînd reprezintă un nume cunoscut şi
respectat pe scena vieţii publice – unul dintre cei
mai activi mobilizatori şi îndrumători ai tinerilor cu sensibilitate creştină
şi naţională). Am optat pentru includerea amîndurora în aceeaşi postare. O bună
oglindă a ctitoriilor şi activităţii bucureştene a autorului rămîne
consistentul volum În căutarea rostului
pierdut. 20 de călăuze în cultura naţională (Editura Timpul, Iaşi, 2007),
ce va fi completat în curînd cu un al doilea volum (aducînd antologia pînă în
anul 2012, cînd, din nefericire, publicaţia a fost nevoită să-şi întrerupă
apariţia), precum şi blogul său personal (deschis în 2007). [Nota Blog]
* Claudiu Târziu, “Naţionalismul şi România de azi”, în Puncte
cardinale, anul XI, nr. 6/126, iunie 2001, p. 3.
Claudiu Târziu în 2008, cu fratele său, Tiberiu Lovin, şi cu Dan Puric
2001
MENIREA GENERAŢIEI NOASTRE
Bunicii
noştri şi-au asumat condiţia de generaţie de sacrificiu. Părinţii noştri s-au
considerat şi au fost o generaţie de sacrificiu. Primii s-au jertfit pentru
crezul lor. Ceilalţi s-au lăsat să fie sacrificaţi de un regim opresiv, din
neputinţă…
Generaţia
noastră, a tinerilor de azi, este şi ea provocată în acelaşi sens. Se află la o
răscruce. Îşi va înţelege sau nu menirea? În funcţie de aceasta, va merge pe un
drum sau altul: pe cel al supravieţuirii umile sau pe cel al gloriei
mărturisitoare. De această generaţie, bună sau rea, depinde foarte mult
viitorul României.
Dacă
nu vom înţelege că menirea noastră este să
facem istorie, poate că nu o vom duce foarte rău, dar nici nu vom fi
onorabili. Copiii noştri se vor afla în faţa aceleiaşi alegeri pe care, astăzi,
trebuie să o facem noi.
Dar
ce este o generaţie?
Un
grup de oameni devine o generaţie atunci cînd îşi conştientizează menirea şi se
luptă pentru a şi-o îndeplini. O generaţie este caracterizată prin spiritul ei,
prin întruchiparea aspiraţiilor neamului căruia îi aparţine, prin solidaritatea
izvorîtă dintr-un ideal comun. Sigur că delimitarea unei generaţii se face şi
după criteriul vîrstei, dar acesta nu este nici singurul, nici cel mai
important.
Noi,
românii, am avut o istorie zbuciumată, care evidenţiază mai mult conducători
decît generaţii.Totuşi, o dată cu mişcarea paşoptistă, noţiunea de generaţie a
început să se impună. La răstimpuri, s-a cristalizat cîte o generaţie care a
slujit unui ideal. Generaţia de la 1848
a fost revoluţionară, generaţia
Junimii – culturală şi criticistă, generaţia de la 1900 – naţionalistă şi
unionistă, generaţia interbelică – spiritualistă, eroică şi jertfelnică. Apoi,
tăcere de jumătate de veac…
E
rîndul nostru şi încă nu ne facem auzit glasul. În aceste condiţii, sîntem noi,
tinerii români de azi, o generaţie?
Şi dacă da, vrem să fim reţinuţi drept ce? “Generaţia” înşelată a tranziţiei? “Generaţia”
laşilor, a fugarilor din propria ţară? Sau “generaţia" manelelor, şuşelor
şi a destrăbălării? Acestea să fie “idealurile” noastre: satisfacerea exclusivă
a simţurilor şi trădarea? Nu cred. Nu vreau să cred.
Puteam
fi “generaţia revoluţiei din '89”, dacă aceasta nu ne-ar fi fost furată de
neocomunişti. Ori “generaţia protestatară din Piaţa Universităţii”, dacă am fi
rămas uniţi şi am fi acţionat mai departe în plan civic şi politic. Pînă acum,
însă, nu ne-am priceput decît… să ratăm.
Totuşi,
timpul nu-i pierdut încă. Mai avem
răgaz să ne adunăm, să ne identificăm menirea şi să ne concentrăm spre
realizarea ei. Pentru aceasta, trebuie să redescoperim simţul istoriei, să ne
antrenăm într-un curent cultural care îndeobşte naşte sau reinventează un crez
politic şi, în fine, să acţionăm politic.
Pentru
a fi o generaţie, în adevăratul sens al cuvîntului, e obligatoriu să ne asumăm un rol, o răspundere mai mare decît
supravieţuirea, o misiune de care să ne achităm exemplar, raportîndu-ne la
Dumnezeu şi la neamul românesc.
O
turmă manipulată, care aşteaptă “să i se dea”, care nu are curajul de a-şi lua
ce i se cuvine şi tăria de a se achita de ceea ce datorează neamului, nu poate
fi numită o generaţie.
Noi
trebuie să fim generaţia reînvierii naţionale şi creştine, generaţia unei
drepte sănătoase, puternice şi hotărîte. Generaţia noastră are datoria de a se
face scară spre desăvîrşirea idealurilor naţionale: unitatea în istorie şi salvarea
în eternitate. Menirea noastră este să determinăm renaşterea României: prin reînduhovnicire, reîntregire, recăpătarea
demnităţii naţionale şi a unei decente prosperităţi.
Cred
că menirea generaţiei noastre, în pofida tuturor piedicilor şi ispitelor, este să facă istorie, nu să fie consumată de
istorie. Noi sîntem – trebuie să fim – “generaţia pariului cu istoria”.
Claudiu TÂRZIU
Nota
Redacţiei: Acest text-manifest,
poate prea retoric şi prea amar, mărturisind drama unei generaţii neîmpăcate cu
sine, crescute în mistica lui a avea,
dar încă tînjitoare după mistica lui a fi,
este scris de tînărul director al publicaţiei Crezul nostru din Bacău. Dacă un astfel de “strigăt în pustiu” este
simptomul unei agonii sau semnul unei renaşteri, aceasta timpul o va lămuri…
* Claudiu Târziu, “Menirea generaţiei noastre”,
în Puncte cardinale, anul XI, nr.
6/126, iunie 2001, p. 16.
Marcel Petrişor şi Claudiu Târziu în... 1995 (Eheu, fugaces...)
Mai puteţi citi pe acest blog:
* Antologia
Punctelor cardinale (I) – “Cine se teme de naţionalism?” (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (II) – Interviu cu Părintele Calciu (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (III) – “Mircea Eliade – «credinciosul fără
Dumnezeu»?” (1992)
* Antologia Punctelor cardinale (IV) – “Fiziologia trepăduşului”
(1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (V) – “«Resurecţia» lui Nichifor Crainic între
bucurie şi dezamăgire” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (VI) – “Necesara despărţire a apelor” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VII) – “Distincţii necesare” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VIII) – “Spiritul viu al dreptei” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (IX) – “Dimensiunea transcendentă a politicului:
Mişcarea Legionară” (1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (X) – “Necesitatea unei viziuni de dreapta...”
(1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (XI) – “Apelul unui licean către «oastea naţionalistă»” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XII) – “Confruntarea dintre Memorie şi Uitare”
(1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIII) – “Martin Luther şi evreii...” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIV) – “Dreptatea d-lui Pleşu” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XV) – “Pe marginea unei decepţii” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVI) – “Unde d-l Pleşu nu mai are dreptate”
(1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVII) – “Viaţa – proprietate de stat” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVIII) – “Sensul unităţii creştine” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIX) – “Căderea Cuvîntului în cazuri” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XX) – “O reacţie a d-lui Patapievici” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXI) – “San Juan de la Cruz: Romances”
(1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXII) – “Inchiziţia marxistă împotriva lui
Mircea Eliade” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIII) – “Domnul Petru Creţia şi «legionarul de
1,65»” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIV) – “Iarba verde de acasă…” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXV) – “Doar o vorbă să-ţi mai spun…” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVI) – “Nici printre evrei n-a lipsit
admiraţia pentru Codreanu!” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVII) – “Între zoón politikón şi homo
religiosus” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVIII) – “Apocalipsa şi ştiinţa” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIX) – “Stafia comunismului la
Paris” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXX) – “«Dogma capitală» a «Noii Ordini
Mondiale»” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXI) – “Falimentul speranţei” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXII) – “Masoneria şi organizaţiile
internaţionale” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIII) – “Ispita «iubirii»” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIV) – “Apostrof-area ca asasinat
moral” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXV) – “Fabulă cu trandafir” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXVI) – “Biserica să nu se teamă de puternicii
zilei!” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXVII) – “Aspecte ale dialogului
religie-cultură…”
(1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXVIII) – “Puncte cardinale 100”: “La
aniversară”, “Măcel de Buna Vestire”, “Marginalii” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIX) – “Cronica unei gafe editoriale” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XL) – “Epica Holocaustului…” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLI) – “Lecţia americană” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLII) – “Demonizarea Americii” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLIII) – “«Dictatura bunului simţ»…” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLIV) – “În sfîrşit, Acasă…” (1999)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLV) – “Anul Eminescu”, “Oda (în metru
antic): deschiderea nivelelor de receptare” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLVI) – “Cine eşti dumneata, domnule Neştian?”
(2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLVII) – “Demitizarea” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLVIII) – “Maxime Egger: Cum am devenit ortodox”
(2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (XLIX) – “Marea iertare” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (L) – “Maica
Mihaela” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LI) – “Un
luceafăr pe columna cezarilor” (2000)
* Antologia
Punctelor cardinale (LII) – Interviu cu Alain de Benoist (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LIII) – “Radu Gyr
sau despre gratuitatea eroismului” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LIV) – “Supără
realitatea sau formularea ei?” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LV) – “Marginalii
la o scrisoare a lui Mircea Eliade” (2000)
* Antologia Punctelor cardinale (LVI) – “Odihna de
Eminescu” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LVII) –
“Mesianismul Dreptei” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LVIII) – “Misiunea
românilor în istorie” (2001)
* Antologia Punctelor cardinale (LIX) – “Obligaţiile unei conştiinţe morale” (2001)
Frumoasa supriza mi-ati facut, dle Codrescu :-) Chiar uitasem de textele astea.
RăspundețiȘtergereVa multumesc mult pentru repunerea lor in circulatie publica si pentru prezentarea prea generoasa pe care mi-ati facut-o.
Eu reţin că te onorează. Tu reţine că te obligă!
RăspundețiȘtergereCorect!
RăspundețiȘtergere