Revista Puncte cardinale a fost
întemeiată în ianuarie 1991 de către veteranul de război şi fostul deţinut
politic Gabriel-Iacob Constantinescu şi a
apărut lunar la Sibiu, fără nici o întrerupere, timp de 20 de ani (240 de
numere). Nucleul redacţional a fost alcătuit din Gabriel Constantinescu, Răzvan
Codrescu, Demostene Andronescu, Marcel Petrişor şi Ligia Banea (n.
Constantinescu). Generaţia închisorilor comuniste a fost sufletul revistei şi
i-a dus greul. Lista alfabetică a tuturor colaboratorilor şi a sprijinitorilor
mai importanţi ai revistei poate fi accesată aici. Pentru detalii despre
această antologie on-line, a se citi aici. (R. C.)
1999
DEMONIZAREA AMERICII
În ultimii ani, tot mai multe crime se întîmplă în
America. Un demon al furiei ucigaşe sau al deznădejdii sinucigaşe bîntuie
tineretul, şi îndeosebi adolescenţii. Niciodată nu au fost asasinate în masă
printre copiii de şcoală aşa cum se întîmplă în ultimii ani, începînd cu 1997
(primul an al celei de-a doua legislaturi a administraţiei Bill Clinton).
Agresivitatea americană faţă de alte naţiuni, faţă de Europa şi faţă de aliaţii
săi, trecerea NATO de la statutul defensiv la cel de atac împotriva naţiunilor
libere, dispreţuind ONU şi refuzîndu-i făţiş orice consultare, violenţa oficială
în problemele interne ale Statului, imoralitatea Preşedintelui, scandalurile de
la Casa Albă, sperjurul, minciuna, obstrucţionarea Justiţiei, coruperea
Parlamentului pînă la măsluirea adevărului, pentru a-l salva pe Preşedinte de
la impeachment, toate acestea dovedesc
o decădere morală generală, o abandonare a adevăratei credinţe, o alungare
a îngerilor buni şi o demonizare a Americii atît prin persoane, cît şi prin
instituţii oficiale.
Asemenea lucruri nu se întîmplau în timpul administraţiilor
Reagan şi Bush, pe cînd sub administraţia Clinton ele au devenit endemice.
Primele violenţe au fost săvîrşite de administraţia Clinton împotriva unei
secte religioase ce se izolase într-un fel de campus, trăind numai întreolaltă
şi refuzînd supunerea faţă de Stat, fără rebeliune. Nu făceau nimănui nici un
rău, nu presau oamenii să vină la ei sau, în orice caz, o făceau de mii de ori
mai puţin decît o fac sectele străine în ţara noastră. Erau nişte oameni
orbiţi de convingerea religioasă că sfîrşitul lumii se apropie şi că leader-ul lor religios era reîncarnarea
lui Hristos. În America sau în România, ca şi în alte părţi, poţi vedea mulţi
astfel de deviaţi psihici care se consideră reîncarnarea lui Hristos sau a
altui personaj din istorie. Nimeni nu-i ucide, nici pe ei, nici pe cei care îi
urmează. Autoritatea de stat americană a făcut-o. După informaţiile pe care
poliţia le deţinea, copiii comunităţii respective – peste 20 – ar fi fost
supuşi anumitor abuzuri, nu se ştie exact în ce fel (nu s-a făcut nici o
precizare în acest sens). Autorităţile au hotărît să salveze copiii. A fost un
fel de asediu al clădirilor şi terenului în care trăia comunitatea, se pare
chiar cu schimb de împuşcături, deşi nici măcar un cartuş de-al asediaţilor
nu a fost produs ca dovadă că şi aceştia au tras, ci simpla afirmaţie a
oficialităţii, după modelul prea bine cunoscut nouă din cei aproape 50 de ani
de comunism. În cele din urmă, toate clădirile au fost incendiate şi toţi
trăitorii din acea comunitate au murit, inclusiv copiii, arşi de vii. Chiar
dacă ar fi adevărată afirmaţia autorităţilor, anume că asediaţii au pus ei
înşişi foc clădirilor, autorii morali şi materiali rămîn tot asediatorii.
Fără ei, nimeni nu ar fi fost ars de viu. Nimeni nu a fost tras la răspundere,
ca şi cum nimic nu s-ar fi întîmplat. În felul acesta, o acţiune care părea de
bună intenţie s-a terminat prin arderea de vii a tuturor celor care locuiau
acolo.
La Blue Ridge, o familie şi cîţiva prieteni s-au
declarat separatişti, refuzînd să se mai supună autorităţii de stat, fără
însă a ataca pe cineva. Între ei era şi o femeie tînără, cu un prunc la sîn.
Pentru America, separatismul este tot atît de criminal ca şi neplata taxelor
către Stat. Îndată alarma a cuprins autorităţile, chiar şi pe cele federale;
s-a descoperit că unul dintre separatişti cumpărase clandestin nişte arme (în
Statele Unite, în paranteză fie spus, circulă milioane de arme clandestine, care
fac zilnic zeci şi sute de victime) şi s-a început asedierea micului grup. Au
fost împuşcături şi victime de ambele părţi. Trăgători de elită au fost trimişi
de către FBI, ca şi cum ar fi fost acolo ceva similar situaţiei din Kosovo – pe
atunci existente numai în planurile SUA. Un copil de 14 ani este împuşcat cu sînge
rece, ca şi acea tînără mamă, chiar în timp ce îşi alăpta pruncul! O crimă mai
monstruoasă decît oricare alta: să ucizi o mamă exact în clipa în care îşi
îndeplinea cel mai sacru oficiu – alăptarea pruncului! Nimeni nu a fost tras la
răspundere. Trăgătorul de elită care a împuşcat mama a fost declarat
nevinovat; el nu şi-a făcut decît datoria, executînd un ordin neformal…
Astfel de violenţe oficiale sînt de natură să
justifice violenţele particulare şi să reducă puterea de înţelegere a răului
iscat, pentru că exemplul oficial, totdeauna mult mai dezastruos decît cel
particular, reduce în ochii autorului individual proporţiile propriului său
act de monstruozitate.
Într-un sens, aşa se explică asasinatele săvîrşite
de numeroşi copii de şcoală, între 11 şi 18 ani, împotriva colegilor şi
profesorilor lor. Filmele de violenţă, creaţii ale unor autori mînaţi parcă de
intenţia diabolică de a distruge orice milă în inima fragedă şi nerezistentă a
copiilor, chiar desenele animate, în care violenţa are loc la un grad tot mai
înalt, şi aproape de fiecare dată cel atacat, împuşcat, otrăvit se reface, îi
determină pe copiii de grădiniţă, şi chiar pe cei de vîrstă mai mare, să creadă
că o împuşcătură, o lovitură cu toporul sau cuţitul nu înseamnă mare lucru,
pentru că cel spintecat se reface imediat şi lupta mortală continuă, aşa cum se
întîmplă şi la maşinile de jocuri! Aşa cresc copiii americani – şi nu numai ei.
Educaţia din şcoală îi ridică pe copii împotriva părinţilor, iar profesorii
care o fac nu-şi dau seama că vor fi ei înşişi victime ale violenţei copiilor
educaţi astfel, cărora li se spune că au toate drepturile şi nici o obligaţie,
că dacă părinţii le cer ceva sau îi forţează să înveţe mai mult, ei trebuie
să-şi denunţe părinţii, urmînd ca poliţia să-i aresteze, iar copilul sau copiii
să fie duşi la un orfelinat, de unde vor fi înfiaţi de altcineva etc. Dacă un
copil nu-şi iubeşte părinţii care îl cresc şi-i asigură o viaţă comodă, pe cît
le stă în putinţă, cum îl va iubi el pe profesorul care îi dezlănţuie
instinctele nestăpînite? În felul acesta, demonizarea se produce încet şi
insidios, pînă la distrugerea sufletească a copilului, la care îşi aduce contribuţia
şi muzica demonică a rock-ului, ce
îndeamnă la sinucidere, la disperare, la asasinat şi, mai ales, la adorarea lui
Satan.
Începînd din 1997, în mai mult de zece şcoli au
avut loc violenţe împlinite sau doar tentative de ucideri în masă, ajungîndu-se
pînă la aproape o sută de victime dintre copii şi profesori. După asasinatul
îngrozitor din Littleton, Colorado, unde doi elevi, în jurul vîrstei de 16
ani, au ucis 12 colegi şi un profesor (pe mulţi dintre ei fără motivaţii personale),
sinucigîndu-se după aceea, investigaţiile şi percheziţiile făcute de poliţie
în licee au scos la iveală numeroase comploturi ale elevilor de a ucide în
masă colegi şi profesori. La liceul din Norton, Ohio, după mai multe descinderi
făcute de poliţie, care a percheziţionat dulapurile elevilor şi genţile, a
fost găsit, la un elev de 14 ani, un întreg plan de asasinare în masă a
colegilor şi profesorilor, în capul listei figurînd chiar părinţii autorului!
La un liceu din San Marcos, Texas, poliţia a descoperit
că patru elevi în vîrstă de 14 ani au complotat să ucidă mai mulţi colegi şi
profesori şi, pentru această crimă în masă, şi-au procurat arme şi au fabricat
bombe. Într-un sat numit Taber (Alberta, Canada), un elev de 16 ani a venit la
şcoală înarmat cu o puşcă de calibrul 22 şi a descărcat-o în plin, în colegii
săi. Nefiind însă obişnuit cu manevrarea armei, a împuşcat mortal doar un
singur elev şi l-a rănit grav pe un altul. Altfel ar fi putut face un masacru
şi mai mare decît cel din Littleton. Aproape în fiecare zi, ziarele ne vorbesc
de noi şcoli în care se descoperă comploturi ucigaşe ale adolescenţilor
împotriva colegilor, profesorilor, părinţilor – şi, fără îndoială, aceste
“descoperiri” vor continua încă multă vreme.
Tragedia din Colorado rămîne un punct de referinţă
privind violenţele adolescenţilor americani, dar, în acelaşi timp, ea ne
descoperă rădăcinile răului, care vine de la diavol, prin conducători, părinţi,
profesori. Ziarele din 16 mai 1999 anunţau că, în Port Huron (Michigan), patru
elevi, doi de 14, unul de 12 şi unul de 13 ani, au pregătit un masacru în masă
al colegilor şi profesorilor, prin împuşcarea în plin, cu ocazia unei adunări a
şcolii, detonînd apoi şi o bombă. Ambiţia lor mărturisită era să depăşească
masacrul de la Şcoala Colombine din Littleton, Colorado. Un alt recent masacru
de acest fel este cel din Conyers, Georgia, unde un copil de 15 ani a venit cu
o puşcă, în ziua de 20 mai, dimineaţa, la ora cînd copiii veneau la şcoală, şi
a descărcat-o în plin, fără vreo ţintă precisă, rănind şase elevi. Din fericire,
nici unul nu a murit, medicii reuşind să-i salveze.
Acesta este idealul unor copii crescuţi în morala
şcolii ateiste americane, unde poţi vorbi de Marx, de Stalin, de Satan, dar în
nici un caz de Hristos! Singurul şi supremul ideal al acestor copii fără
credinţă, fără morală, fără măcar un ideal intelectual, este să întreacă
masacrele făcute de americani în Serbia, cu bombe teleghidate, azvîrlite împotriva
ţăranilor, a orăşenilor, a copiilor şi a neputincioşilor, de la înălţimi
uriaşe şi din avioane care nu pot fi atinse de nici un obuz!
În ultimul timp, se înmulţesc apelurile telefonice
ale unor copii, prin care se anunţă în mod mincinos că o bombă a fost pusă în
şcoală. Nici nu-i de mirare, avînd în vedere minciunile preşedintelui Clinton,
pe care Parlamentul american le-a declarat “greşeli de exprimare”, ca şi
minciunile administraţiei SUA cu privire la războiul din Serbia, care ar fi
dus… “din motive umanitare”, pe cînd bombardarea refugiaţilor kosovari n-ar
fi decît o minciună scornită de sîrbi. În clipa în care se dovedeşte că piloţii
americani chiar i-au bombardat pe
refugiaţi, întîmplarea este iarăşi o manevră sîrbească! În sfîrşit, cînd se
dovedeşte, fără dubiu, că bombele americane au ucis zeci şi sute de persoane
civile, totul este “o greşeală regretabilă”, ca şi bombardarea Ambasadei
chineze, a spitalelor şi a vechilor biserici sau mănăstiri, minciună pe care
nimeni n-o crede, dar, ca şi în comunism, trebuie preluată oficial şi
declarată… adevăr de netăgăduit!
În general, se caută să se explice acţiunile
criminale în masă ale tinerilor prin boli mintale, prin exemplul rău al lui
Hitler şi al naziştilor de acum 60 de ani, prin apartenenţa la unele grupuri de
violenţă, cum a fost, de pildă, Mafia Trencicoturilor Negre din Littleton, sau
la diferite “subculturi” (cum sînt numite în mass media), de categoria “goticului”. Am putut asista, pe calea
televiziunii, la zeci de priveghiuri, de comemorări funerare, de discursuri
rostite de profesori, elevi, pastori şi conducători politici ai Americii, în
special cu ocazia tragediei din Colorado. Aproape nici unul (şi în special
oficialii) nu a mers la rădăcina răului,
nu s-au vizat pe ei înşişi ca
vinovaţi de dezastrul moral din inimile actualelor generaţii de adolescenţi.
Fiecare a căutat să vorbească la un nivel cît mai neutru cu privire la vina şi
cauzele adevărate ale acestei stări de lucruri, urmărind să scoată cît mai
multe efecte lacrimogene din întîmplarea macabră a asasinatelor şi, eventual,
nişte rezultate pozitive privind numărul de voturi în viitoarele alegeri. Au
venit, la pomenirea celor ucişi, cîntăreţi care au cîntat foarte frumos şi
chiar lacrimogen – era, într-adevăr, tulburător ce se petrecuse… –, dar
departe de adevărul cel mai dureros: cauza crimelor, demonismul social, rezultat al acţiunilor demonice curente din
societatea americană.
Pentru cel care priveşte cu atenţie la fapte şi la
răsunetul lor în inimile ascultătorilor, pînă la urmă tot adolescenţii au
înţeles mai bine sensul mistic al celor întîmplate. Ei au fost singurii – nu
poeţii-cîntăreţi, nu părinţii sau profesorii, nu oficialii, ci copiii de 14-18
ani – care au înţeles că inima tuturor copiilor este cîmpul de luptă dintre
bine şi rău, dintre Dumnezeu şi Satan, şi că liderii, profesorii, părinţii sînt
responsabili de rezultatul acestei lupte, de cui îi revine victoria finală. Unii dintre copii i-au numit, cel
puţin pe o parte din colegii lor ucişi, martiri.
Martir, în sensul genuin al
termenului, înseamnă “cel care depune o mărturie” (indiferent cît de scump
plăteşte acest curaj) în favoarea unei credinţe bune. Cel puţin două fete
dintre cei ucişi la Littleton, Colorado, au fost numite muceniţe. (Să menţionăm că oficialii s-au ferit ca de foc de
folosirea acestui termen.)
A urmat atacul împotriva fostei Iugoslavii, sub
pretextul oprimării populaţiei albaneze din Kosovo (care urmărea demult, prin
perfide lupte de gherilă, separarea de Serbia). Această opoziţie sîrbă faţă de
tendinţa de secesiune kosovită era, pentru americani, o crimă groaznică, în
timp ce acţiunile separatiste făcute de grupuri americane ridicol de mici erau
crime împotriva autorităţii de stat şi fuseseră sancţionate cu arderea de vii
sau cu împuşcarea împricinaţilor!
Nu este nimeni atît de naiv încît să-şi închipuie
că preşedintele Clinton a pornit acest război (de fapt, o invazie fără declaraţie de război, fără consultarea ONU sau a Consiliului
de Securitate) din vreun motiv umanitar. Dacă ar fi fost aşa, Clinton ar fi
trebuit să intervină în primul rînd în Ruanda, unde, în numai două săptămîni,
au fost exterminaţi opt sute de mii de Tutsu,
iar cîtorva mii de copii, de la sugari pînă la cei de 13-14 ani, li s-au tăiat
ambele mîini, de la coate, pentru a-şi aduce mereu aminte că nu au nici un
drept! Ca să nu mai vorbim de sutele de mii de Tutsu ucişi după aceea…
America nu a mişcat un deget, iar ziarele relatau
aceste monstruozităţi ca pe fapte diverse şi senzaţionale. Umanismul american
dormea. În schimb, împotriva Serbiei, pentru situaţii cu mult mai puţin grave
(şi, în fond, pe linia antiseparatistă atît de practicată în America), s-a dezlănţuit
un război de o cruzime nemaiîntîlnită: un bombardament de luni de zile,
ţintind toate obiectivele care asigură cadrul de existenţă al populaţiei civile
(case, şcoli, uzine de apă sau de electricitate, poduri, cimitire, biserici…),
încercîndu-se exterminarea unui popor – vorbesc de popor, iar nu de
conducători – care rezistase pînă la sfîrşit Germaniei naziste, viteaz şi demn,
şi care, dintre toate naţiunile date pradă Rusiei comuniste de către americani
şi englezi, nu a fost o ţară-satelit nici a Germaniei, nici a Rusiei
Sovietice. S-a uitat acest lucru – şi nu fără intenţie.
Problema Kosovo se putea rezolva altfel, nu prin
exterminarea populaţiei sîrbe, nu prin uciderea civililor şi chiar a
refugiaţilor kosovari. “Greşelile” americanilor sînt numeroase şi ciudate [1], cel puţin atîta vreme cît
generalii americani se întrec în a face declaraţii pompoase: “… avem cei mai buni piloţi, avem cele mai
bune avioane, avem cele mai bune arme…” etc., etc. Războiul total care
se duce, nu împotriva armatei adverse, ci împotriva populaţiei civile (femei,
copii, bătrîni, handicapaţi), este cea mai criminală invenţie a secolului
nostru, aplicată din plin, în egală măsură, de nazişti, de ruşi, ca şi de
americani şi aliaţii lor din cel de-al doilea război mondial; şi se aplică
astăzi numai de către americani (şi aliaţii acestora), pentru că ei sînt singurii
care mai invadează astăzi state libere şi suverane, fără declaraţie de
război.
În 1998, cînd America a atacat Irakul, bombardarea
populaţiei a încetat după trei zile, pentru că musulmanii îşi sărbătoreau
Ramadanul. Fireşte, ne-am bucurat de acest respect american pentru credinţa
unei populaţii, deşi noi sîntem creştini, iar aceia musulmani, şi, după cum
ştim cu toţii, chiar violent anticreştini. Dacă America respectă cu adevărat
credinţa popoarelor, atunci de ce nu a suspendat şi bombardamentul asupra
Serbiei în timpul Sfintelor Paşti [2]?
Oare Iisus şi jertfa Lui pentru omenire nu meritau cel puţin tot atît respect
ca şi Mahomed? Toţi
capii Bisericilor creştine, începînd cu Papa şi Patriarhii, împreună cu
preoţii şi credincioşii, s-au rugat de America să suspende bombardamentul
măcar pe timpul Săptămînii Patimilor şi în cele trei zile de Paşti, dar d-l
Clinton a refuzat. Ierarhii ortodocşi din America au trimis o scrisoare, în
acest sens, Casei Albe. Pînă acum nu s-a primit nici un răspuns. Ca preot
ortodox, am trimis şi eu o scrisoare preşedintelui Clinton la Casa Albă, prin
Departamentul de Stat, secţia Human
Rights. Presupun că scrisoarea mea, prin care solicitam încetarea completă
a bombardamentelor din Serbia pentru cele trei zile ale Sfintelor Paşti (aşa
cum se procedase în Irak, de Ramadan), pentru a nu însîngera lumina Învierii
Domnului nostru Iisus Hristos, a ajuns la Casa Albă. Presupun. Nu am primit
nici un răspuns, deşi, în general, scrisorile trimise Preşedinţiei primesc un
răspuns oficial. Bombardamentul nu a încetat, după cum ştim cu toţii, deşi a
fost mai puţin intens, conform comunicatului american. Ceea ce înseamnă că nu
mai există nici un pic de respect pentru
creştinătate în inimile acestor conducători de state “creştine” din lumea
“civilizată” europeană!
Am transmis acelaşi mesaj şi ziarului Washington Post. Un redactor – o doamnă
– de la secţia de “Religie” şi-a arătat interesul şi mi-a promis că va da
publicităţii scrisoarea mea. N-a făcut-o însă. Autocenzura este mai grea decît
orice cenzură impusă.
Astfel, America, în toată nepăsarea ei, trăieşte
o tragedie tăcută, un imens gheţar al fricii, care însă apare numai foarte
puţin la suprafaţă. Dedesubt, spaimele, demonismul lucrează şi, din cînd în cînd,
izbucnesc crime în masă, în oribile masacre, sau în nenorociri şi calamităţi
cum n-au mai fost niciodată pe aici.
O dată cu bombardarea Iugoslaviei, o lungă serie
de nenorociri s-au abătut asupra Americii, începînd cu masacrul de la Şcoala
Colombine din Colorado: un uragan feroce bîntuie mai multe state, în principal
Oklahoma, care a avut o clădire guvernamentală aruncată în aer acum doi ani (cînd
au murit circa 138 de persoane, adulţi şi copii), uragan care a făcut pagube de
mai multe miliarde şi a ucis peste 40 de persoane. Imaginile de la televiziune sînt
dezolante: un pustiu de dărîmături şi de oameni care plîng după cei morţi şi
după tot ce au pierdut. Un incendiu distrugător arde mii de hectare de pădure
în Florida, ceea ce va afecta climatul, şi aşa arid, al statului. Un vas de
turism – de fapt, o amfibie de pe lacul Hamilton, din statul Arkansas – se scufundă
fulgerător, în mai puţin de trei minute, şi mai multe persoane – peste 10 – mor
înecate. Un autobuz de plăcere se ciocneşte de un camion şi este azvîrlit
peste balustrada şoselei, într-un şanţ unde circa 20 de persoane mor pe loc,
alte vreo şase murind ulterior în spital, iar ceilalţi fiind în situaţie
critică.
Şi înşiruirea ar putea continua…
Unele persoane au făcut o paralelă între ce se întîmplă
în Serbia – vorbesc de fiecare “victorie” americană, constînd în distrugeri de
poduri şi alte obiective sîrbeşti cu victime omeneşti – şi “sancţiunea divină”
căzută pe cetăţenii americani. Astfel, vedem că pentru fiecare grup de
iugoslavi ucişi în bombardament a pierit un număr aproape egal de americani
în calamităţi naturale, accidente şi ucideri în masă. De altfel, cel mai mare
număr de morţi prin bombardament l-au constituit victimele din rîndul sărmanilor
refugiaţi din Kosovo, ucişi de cei mai buni piloţi din lume, piloţii americani!
Imediat după bombardarea Ambasadei chineze, un oficial al Pentagonului a apărut
la televizor şi a precizat că nu vor înceta războiul din Serbia, pentru că… nu
au nici un motiv (aceleaşi cuvinte: “… avem cei mai buni piloţi din lume, cele
mai bune avioane, cele mai bine ghidate bombe…” etc.). În afară de victimele
celor două mari bombardamente din Kosovo, doar la bombardarea Belgradului,
din 1 mai [1999], au mai murit un număr de 40 de persoane (sîrbi). În rest,
numărul victimelor a fost, la fiecare în parte, mai mic decît numărul celor din
Colorado, Arkansas, Oklahoma, lacul Hamilton sau autobuzul din New Orleans…
Trezeşte-te, Americă!
Trecînd în revistă toate aceste date şi reflexul
lor paralel, ca “sancţiune divină”, ne întrebăm care este adevăratul substrat
al celor întîmplate în fosta Iugoslavie? Motivaţia umanistă nici nu mai poate
intra în discuţie. Cazuri de persecuţie a unor minorităţi de către o
majoritate, şi invers, sînt nenumărate, iar Americii nu-i pasă. Îi pasă cel
mult cetăţeanului de rînd, care se înduioşează de orice nenorocire, dar, în nici
un caz, oficialilor. Rush Limbaught, un comentator de radio de dreapta, adică
tradiţionalist, atrăgea atenţia ascultătorilor, încă de la începutul războiului,
că această acţiune (în care America tîrăşte, pentru compromitere, întreaga
Europă) este consecinţa unui establishment
– un fel de guvern ascuns, care decide acţiunile internaţionale şi care
testează poziţia lumii civilizate prin acest război. Dacă omenirea va ceda, ei
vor merge înainte, împărţind lumea, desfiinţînd graniţe, dînd părţi din corpul
ţărilor unor vecini, pentru a amesteca naţiunile, a ridica minorităţile
împotriva majorităţilor şi invers, fapt care va uşura enorm guvernarea lumii
prin acest establishment internaţional.
Rusia a căzut la examen. S-a dovedit slabă, fără
putere de decizie, conştientă că o angajare în război înseamnă sinucidere.
China s-a dovedit şi ea slabă, în ciuda demonstraţiilor de stradă care au durat
zile în şir după bombardarea Ambasadei din Belgrad. În momentul de faţă, China
comunistă nu urmăreşte decît obţinerea unor avantaje comerciale, ceea ce nu
înseamnă că, pe linia unei viclenii orientale, ea nu urmăreşte să cîştige
timp, bani şi bunăstare, pentru a ataca mai tîrziu, cu mai mulţi sorţi de izbîndă,
mai ales acum, cînd a văzut neputinţa NATO de a rezolva o problemă de
dimensiuni ridicole din Europa…
Ziarul Los
Angeles Times din 25 august 1992 publica un articol scris de şase
“geografi” despre cum va arăta Europa şi lumea în general, sub aspect politico-geografic,
la sfîrşitul secolului nostru şi începutul mileniului trei. Oricine doreşte,
poate obţine ziarul. Nu voi menţiona decît unele lucruri care s-au întîmplat şi
se pot întîmpla, deşi unele par improbabile: la sfîrşitul secolului, Kosovo se va
rupe de Iugoslavia şi va trece la Albania (America a început antrenarea
trupelor de gherilă din Kosovo încă din 1992); Cehoslovacia se va împărţi în
două (lucru care s-a şi întîmplat, de altfel); Transilvania va redeveni parte
din Ungaria; o parte din Bucovina (?) se va reîntoarce la România; o parte din
Basarabia va deveni regiune autonomă nistreană, ţinînd de Ucraina; Crimeea va
deveni autonomă, dar va rămîne parte din Ucraina; Rusia va pierde aproape
toate ţările care au format imperiul sovietic etc. Viziunea se întinde asupra
întregii lumi.
Washington
Post,
ziar care pare cel mai legat de establishment,
publică, în numărul din 15 mai 1999, un articol în care autorii, Aivars Slucis
şi Albert Lea, propun soluţii pentru lumea europeană pe baza unor planuri din
1992 şi 1998. Soluţia discutată de ei pentru conflictul din Iugoslavia este ca
fiecare ostaş sîrb, fiecare poliţist sau funcţionar sîrb care a fost în
Kosovo, după februarie 1998, să fie condamnat la 30 de ani închisoare! În ceea
ce priveşte Rusia, America ar putea cumpăra o parte din ea, o “nouă Alaskă”,
pentru că Rusia va ajunge inevitabil la faliment. Apoi, Rusia va fi redusă
numai la o zonă de dimensiunea Elveţiei (în jurul Moscovei, cu o populaţie de
zece milioane de locuitori, doar pentru a se păstra limba rusă), prin oferirea
a cîte o sută de mii de dolari fiecărui cetăţean rus, în scopul părăsirii
definitive a fostului teritoriu sovietic! America ar avea nevoie, pentru a
realiza această operaţiune delirantă, de 14 trilioane de dolari. Fiecare ţară
va primi un număr de ruşi, proporţional cu populaţia ţării respective. Americii
îi vor reveni astfel 14 milioane de ruşi. Fiecărui rus plecat din ţara lui i se
va plăti, la început, 30% din suma de o sută de mii de dolari, restul urmînd să
i se dea în rate de cîte 10% anual, vreme de 7 ani, pentru că, spun autorii,
“nu poţi avea încredere în ruşi”! Autorii nu precizează cu ce populaţie va fi
colonizată Rusia devenită ţară pustie. Probabil cu alte populaţii dislocate
prin metode mai puţin comerciale, pen-tru că nu mai sînt ţări mari ca Rusia
în zona europeană. Articolul, în ciuda aspectului său de ficţiune, este foarte
interesant, căci ne dezvăluie un plan de distrugere a lumii actuale,
desfiinţarea naţiunilor, pierderea credinţei şi a moralei, instituirea unei
etici dictate de un establishment
ocult, cu pretenţia de-a conduce lumea după bunul său plac.
Ziarele din 13 mai [1999] anunţă cum că Congresul
American a aprobat suma de unsprezece miliarde şi jumătate de dolari –
aproape dublul sumei cerute de Clinton! – pentru continuarea războiului din
Balcani. Aceasta arată hotărîrea dîrză a establishment-ului
de a-şi duce pînă la capăt acţiunea începută.
Ultima întrebare pe care ne-o punem este: De ce oare această îndîrjire extraordinară
împotriva ţărilor ortodoxe? Catolicii au sesizat deja îndîrjirea şi cred că
o unire cu Biserica Romano-Catolică ar putea salva ţările noastre. Ţinta finală
este distrugerea oricărei religii,
iar acest lucru se va întîmpla, mai devreme sau mai tîrziu, dacă Bisericile nu
vor înţelege acest adevăr şi nu-şi vor concerta rezistenţa. Iisus ne vorbeşte
de o turmă şi un păstor, dar şi satana vrea acelaşi lucru. Şi după cum Mîntuitorul
Şi-a început Împărăţia Sa în această lume, tot aşa şi-a început-o şi satana,
într-o grabă care dovedeşte că nu mai are mult. Agenţii lui în această lume
grăbesc extinderea împărăţiei sale şi, din această cauză, fac greşeli. Dacă
un război făcut de America şi aliaţii săi, puteri şi supraputeri, împotriva
unei naţiuni de 11 milioane locuitori costă aceste sume colosale, fi-va establishment-ul în stare să ducă
acelaşi război împotriva unor mari naţiuni precum Rusia – aşa în descompunere
cum este ea – sau China, cu toate problemele ei economice [3]? Incontestabil, nu. Establishment-ul nu-şi poate permite
folosirea armelor nucleare, de teama unei riposte la fel de dure din partea
marilor adversari. Pe de altă parte, în pofida ficţiunilor cinematografice,
nu există soldat mai prost în luptele de teren decît militarul american. Să nu
se uite că naziştii au avut cele mai mari pierderi de oameni în războiul de
gherilă din Iugoslavia. De aceea, Clinton nu a cedat presiunilor lui Blair de
a desfăşura trupe de teren în Kosovo, ştiind bine că, în momentul în care 20
sau 30 de ostaşi americani se vor întoarce în sicrie la familiile lor, atunci
războiul s-a terminat – şi mandatul lui Clinton, de asemenea. Ultima sa
schimbare de poziţie, privind trupele de uscat în zona Kosovo, mi se pare o inconştienţă
din partea lui, sau poate un bluf, ştiind că germanii nu vor accepta.
Ortodoxia este de două ori duşmanul de moarte al establishment-ului: mai întîi, pe plan
mistic, pentru spiritualitatea ei şi pentru puterea rugăciunii, datorate
duhului apostolic din mănăstiri, teren în care satana şi acţiunea sa
unificatoare, sub conducerea lui Antihrist, este adînc subminată; în al
doilea rînd, pentru că ea nu are internaţionalismul catolic, învăţînd că ne
vom prezenta la Judecata Finală fiecare în
rîndul cetei sale: “Căci precum în Adam toţi mor, aşa şi în Hristos toţi
vor învia, dar fiecare la rîndul cetei lui, Hristos fiind începătură” (I Corinteni 15, 22-23). Această credinţă
dă naţiunilor o justificare mistică şi nezdruncinată [4]: ideea de demnitate şi de responsabilitate în faţa lui Dumnezeu
a fiecărui neam pentru modul în care şi-a împlinit misiunea sacră şi comună
tuturor membrilor săi pe acest pămînt, care este singurul spaţiu de lucrare a mîntuirii.
Establishment-ul satanic se ciocneşte
astfel de o demnitate şi o unitate mistică şi de o independenţă a fiecărui
neam care îl împiedică de la realizarea turmei unice de sub conducerea lui
satan. De aceea, acesta lucrează pe toate căile: prin propagarea ideilor
universaliste, prin denigrarea ideii naţionale, prin filosofie şi falsă
doctrină politică “democrată” pentru desfiinţarea naţiunilor, pe calea războaielor
distrugătoare (mai crunte decît cele hitleriste sau comuniste, din pricina
armamentului mult mai ucigaş), prin sărăcirea şi înfometarea naţiunilor, spre a
le pune în postură de sclavie modernă, şi prin defetism, cînd se inculcă
întregii lumi ideea fără ieşire că, în conjunctura actuală, nu există altă
şansă decît să ajungi sclav la americani şi “aliaţii” lor – care, practic, sînt
şi ei tot nişte sclavi – sau să ajungi sclav la ruşi. Să alegi, adică, între un
drac mai negru şi unul mai cenuşiu! Pentru Dumnezeu şi pentru minunile puterii
Lui nu există loc în politica internaţională americană dusă de Clinton,
Madeleine Albright şi Cohen (la ordinul cui?).
În orice caz, dincolo de orice teorie a dracilor
negri şi cenuşii, se dovedeşte limpede că NATO este o organizaţie umflată
propagandistic şi cine o cercetează mai de îndeaproape constată că nu este
decît vată de zahăr pe băţ. În clipa în care ai strîns-o în mînă, “vata”
(teoria umanistă) dispare şi nu rămîne decît “băţul” grosolan şi ucigaş! Cine
cheltuieşte miliarde şi miliarde de dolari numai pentru a distruge civilizaţia
străveche a unei populaţii europene de 11 milioane locuitori, acela nu va fi în
stare să cheltuiască de două mii de ori mai mult pentru a ataca Rusia şi, cu atît
mai puţin, China. Experimentul din Serbia, indiferent de rezultatul final,
este un eşec răsunător al politicii de agresiune a NATO şi al încercării sale
de a împinge ţările Europei de Est în braţele Rusiei, pentru a-şi justifica atacurile
împotriva populaţiei paşnice a acestor ţări, spre distrugerea neamurilor şi a
credinţei.
Ei uită însă prea uşor că, deasupra tuturor, priveghează
ochiul lui Dumnezeu şi că numai El este Cel Ce poate să înalţe cu adevărat şi
să doboare, să dea viaţă şi să o ia la soroc.
Istoria cu David şi Goliat este oricînd
repetabilă, iar Golemul, oricît de fioros, se dovedeşte adesea a avea picioare
de lut…
Nota bene: Spre sfîrşitul
lunii noiembrie 2001, fiica lui Billy Graham a fost intervievată pe TV
National, la Early Show, şi Jane
Clayson a întrebat-o: “Cum a putut Dumnezeu lăsa să se întîmple acest lucru?” [valul de delincvenţă juvenilă şi de asasinate în masă
din şcolile americane]. Iar Anne Graham a dat un răspuns sincer şi emoţionant,
de o adîncă şi gravă luciditate. Ea a spus (traducerea şi cele cîteva paranteze
drepte îmi aparţin):
“Cred că Dumnezeu a fost foarte întristat de ceea
ce s-a petrecut, aşa cum sîntem şi noi; dar, de ani de zile, noi Îl tot somăm
pe Dumnezeu să plece din şcolile noastre, să plece din guvernul nostru, să
plece din viaţa noastră. Or, ca un gentleman ce este, cred că El S-a retras ca
atare. Cum să ne mai aşteptăm ca Dumnezeu să ne dea binecuvîntarea şi
protecţia Lui, cîtă vreme noi Îi tot cerem să ne lase în pace?!
Să ne uităm puţin. Eu cred că totul a început
atunci cînd Madeleine Murray O’Hare [care a fost ucisă şi al cărei cadavru a
fost descoperit de curînd] a declarat patetic că n-ar fi de dorit nici un fel
de rugăciune în şcolile noastre, iar noi am răspuns: OK!
După aceea, altcineva a proclamat că ar fi mai
bine să nu se mai citească nici Biblia în şcoli… Biblia care învaţă: “Să nu ucizi! Să nu furi! Să iubeşti pe
aproapele tău ca pe tine însuţi!”... Şi
noi am răspuns: OK!
Apoi
doctorul Benjamin Spock a spus că nu trebuie să tragem nici o palmă copiilor
noştri cînd fac rele, pentru că mica lor personalitate ar putea fi lezată şi
le-am putea afecta grav propria lor părere despre ei înşişi [de notat că fiul
doctorului Spock s-a sinucis]. Şi noi ne-am zis că un expert ştie ce vorbeşte cînd
afirmă aşa ceva, astfel că am răspuns din nou: OK!
Apoi cineva a opinat că profesorii şi educatorii
ar face mai bine să nu aplice nici un fel de pedepse disciplinare, atunci cînd
copiii noştri fac rele. Şi administratorii şcolii au declarat că nici un
membru al corpului didactic nu se va mai atinge de vreun elev, chiar dacă
acesta va face rele, pentru că nu vrem să avem o proastă publicitate şi nici să
fim daţi cumva în judecată [deşi este o foarte mare diferenţă între a aplica pedepse disciplinare şi «a
lovi», «a bate», «a umili» etc.]. Şi noi
am răspuns: OK!
Apoi
altcineva a strigat să le lăsăm pe fetele noastre să facă avorturi, dacă aşa
cred ele de cuviinţă; ba nici măcar n-ar trebui să le mai spună părinţilor! Şi
noi am răspuns: OK!
Acelaşi
înţelept membru al conducerii şcolii a spus că, de vreme ce băieţii sînt ca
băieţii şi o vor face oricum, haide mai bine să le dăm copiilor noştri
prezervativele de rigoare, ca să se bucure nestingheriţi de plăcerile pe care
le rîvnesc, şi nici nu le vom spune părinţilor lor că ei le primesc de la
şcoală. Şi noi am spus: OK!
Apoi
unii dintre oficialii noştri de la vîrf au declarat că nu contează ce facem
noi în viaţa noastră particulară, atîta vreme cît ne îndeplinim munca. Şi,
fiind de acord cu ei, am admis că nu contează ce face fiecare – inclusiv
Preşedintele – în viaţa lui privată, cîtă vreme eu am un serviciu şi economia
merge bine. OK!
Apoi cineva a spus că putem publica reviste cu
fotografii de femei goale, denumindu-le «inofensive» şi considerîndu-le doar ca
pe o banală apreciere a frumuseţii corpului feminin. Şi noi am încuviinţat din
nou: OK!
Şi iarăşi, cineva a luat această apreciere de bună
şi a făcut un pas mai departe, publicînd fotografii cu nuduri de copii, şi apoi
încă un pas, punînd aceste nuduri pe Internet, ca să fie lesne accesibile
tuturor. Şi noi am zis: OK, ei au dreptul, desigur, la libertatea de exprimare!
După aceea, industria distracţiilor a zis să facem
show-uri TV şi filme care să
promoveze comercial vulgarităţile, violenţa şi sexul ilicit. Să dăm pe piaţă o
muzică prin care să lăsăm să se afirme libere violul, drogurile, crima,
sinuciderea şi alte teme satanice. Şi noi am zis: OK., toate astea nu sînt decît
nişte distracţii oarecare şi nu au neapărat un efect nociv, pentru că oricum
nimeni nu le va lua în serios, aşa că mergeţi înainte!
Şi ne mai întrebăm acum de ce oare copiii noştri n-au nici o conştiinţă, de
ce nu deosebesc ce este bine de ce este rău şi de ce nu le pasă cînd ucid
străini sau colegi de clasă, sau cînd decid ei înşişi să se sinucidă! Probabil
că, dacă ne-am gîndi mai îndelung şi mai adînc, ne-am putea închipui de ce…
Cred
că NOI CULEGEM CEEA CE AM SEMĂNAT”.
Pr. Gh. CALCIU
[1] A se vedea, în cadrul acestei antologii (XLI), “Lecţia americană” (mai ales nota
3). [Nota Blog]
[2] A se vedea, în cadrul acestei antologii (XXXVIII: “Puncte cardinale 100”), şi “Măcel de
Buna Vestire”. [Nota Blog]
[3] Între timp, China
s-a redresat spectaculos, iar în anii următori se apreciază, chiar de către
analiştii cei mai avizaţi, că va deveni prima putere mondială, detronînd
Statele Unite! Problema pusă de autor este mult mai serioasă astăzi decît putea
să pară acum 14-15 ani. [Nota Blog]
[4] Speculaţie teologică pe baza versiunii româneşti curente astăzi (şi pe
care am preluat-o şi eu la un moment dat, nu foarte inspirat, în fundamentarea
creştină a naţionalului: cf., între
altele, vol. colectiv Fiecare în rîndul
cetei sale. Pentru o teologie a neamului, Editura Christiana, Bucureşti,
2003, passim). Adevărul este că
traducerea literală din greceşte e mult mai banală: “fiecare la rîndul său”.
Despre legitimitatea şi judecata neamurilor se pot invoca însă alte locuri
scripturistice, mai concludente, îndeosebi din Apocalipsă (bunăoară cap. 21, vv. 24 şi 26). Traducerea citată de
autor din I Corinteni 15, 23 este
prea “interpretativă” raportată la locul respectiv din original, dar se poate
susţine prin raportare la alte versete biblice şi la anumite referinţe din
exegeza ortodoxă mai veche sau mai nouă (cf. între altele,
chiar pe acest blog, “Neamul în Biserică” sau “Luptători împotriva luiDumnezeu?”). [Nota Blog]
* Pr. Gh. Calciu, “Demonizarea Americii”, în Puncte cardinale, anul IX, nr. 8/104,
august 1999, pp. 4-5 (partea întîi), nr. 9/105, septembrie 1999, p. 16 (partea
a doua) şi nr. 10/106, octombrie 1999, p. 3. Text introdus în mai multe volume
ale autorului, între care şi Homo
americanus. O radiografie ortodoxă, Editura Christiana, Bucureşti, 2002
(reed. 2007), pp. 21-38.
Mai puteţi
citi pe acest blog:
* Antologia
Punctelor cardinale (I) – “Cine se teme de naţionalism?” (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (II) – Interviu cu Părintele Calciu (1991)
* Antologia
Punctelor cardinale (III) – “Mircea Eliade – «credinciosul fără
Dumnezeu»?” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (V) – “«Resurecţia» lui Nichifor Crainic între
bucurie şi dezamăgire” (1992)
* Antologia
Punctelor cardinale (VI) – “Necesara despărţire a apelor” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VII) – “Distincţii necesare” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (VIII) – “Spiritul viu al dreptei” (1993)
* Antologia
Punctelor cardinale (IX) – “Dimensiunea transcendentă a politicului:
Mişcarea Legionară” (1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (X) – “Necesitatea unei viziuni de dreapta...”
(1994)
* Antologia
Punctelor cardinale (XI) – “Apelul
unui licean către «oastea naţionalistă»” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XII) – “Confruntarea dintre Memorie şi Uitare”
(1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIII) – “Martin Luther şi evreii...” (1995)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIV) – “Dreptatea d-lui Pleşu” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XV) – “Pe marginea unei decepţii” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVI) – “Unde d-l Pleşu nu mai are dreptate”
(1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVII) – “Viaţa – proprietate de stat” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XVIII) – “Sensul unităţii creştine” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XIX) – “Căderea Cuvîntului în cazuri” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XX) – “O reacţie a d-lui Patapievici” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXI) – “San Juan de la Cruz: Romances”
(1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXII) – “Inchiziţia marxistă împotriva lui
Mircea Eliade” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIII) – “Domnul Petru Creţia şi «legionarul de
1,65»” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIV) – “Iarba verde de acasă…” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXV) – “Doar o vorbă să-ţi mai spun…” (1997)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia Punctelor cardinale (XXVbis) – “«Doar o vorbă să-ţi mai spun...»” (1996)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVI) – “Nici printre evrei n-a lipsit
admiraţia pentru Codreanu!” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVII) – “Între zoón politikón şi homo
religiosus” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXVIII) – “Apocalipsa şi ştiinţa” (1997)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXIX) – “Stafia comunismului la Paris” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXX) – “«Dogma capitală» a «Noii Ordini
Mondiale»” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXI) – “Falimentul speranţei” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXII) – “Masoneria şi organizaţiile internaţionale”
(1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIII) – “Ispita «iubirii»” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXIV) – “Apostrof-area ca asasinat
moral” (1998)
* Antologia
Punctelor cardinale (XXXV) – “Fabulă cu trandafir” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXVI) – “Biserica să nu se teamă de puternicii zilei!” (1998)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXVII) – “Aspecte
ale dialogului religie-cultură…”
(1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXVIII) – “Puncte cardinale 100”: “La aniversară”, “Măcel de Buna Vestire”, “Marginalii” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XXXIX) – “Cronica
unei gafe editoriale” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XL) – “Epica
Holocaustului…” (1999)
* Antologia Punctelor cardinale (XLI) – “Lecţia americană” (1999)
Parca ar fi fost scris azi de dimineata! Dumnezeu sa il odihneasca pe Parintele Calciu, ca n-a mai altul ca sfintia sa.
RăspundețiȘtergereNepretuita aceasta antologie... Multumesc!
RăspundețiȘtergere