tag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post8822526688612244376..comments2024-01-13T04:55:15.737+02:00Comments on Blogul lui Răzvan Codrescu: HOMO ECONOMICUS CHRISTIANUS (VII)Răzvan Codrescuhttp://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-12197964528145743682016-08-19T17:59:34.747+03:002016-08-19T17:59:34.747+03:00Ar trebui aratat mai indeaproape si cum e cu camat...Ar trebui aratat mai indeaproape si cum e cu camataria la evrei si la crestini...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-51605232724525718972016-08-19T13:31:19.795+03:002016-08-19T13:31:19.795+03:00O să vă urmez sfatul, părinte, imediat ce voi găsi...O să vă urmez sfatul, părinte, imediat ce voi găsi un moment disponibil.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-54980032150878458012016-08-19T10:25:51.855+03:002016-08-19T10:25:51.855+03:00Felicitări! Un studiu de folos duhovnicesc într-o ...Felicitări! Un studiu de folos duhovnicesc într-o lume în care toţi şi toate sunt privite mai ales din perspectiva dimensiunii economice. PS - Un sfat tehnic: postaţi link-uri către toate părţile anterioare ale studiului, la finalul fiecărei părţi.Marcel Răduţ Seliştehttps://www.blogger.com/profile/16060991021451777862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-827976529707012242016-08-18T15:32:04.791+03:002016-08-18T15:32:04.791+03:00Bun gasit . Multi scriitori crestini de azi cred c...Bun gasit . Multi scriitori crestini de azi cred ca se pot dispensa de exegezele patristice ( un fel de ,protestantism, liber-cugetator , sola scriptura ) , fie , mai degraba , nu au o cunoastere elementara a lor . Retin un pasaj din textul de mai sus , tocmai pt. ca e un fel de loc comun regasibil in multe parti : ,( Adam ) nu cunostea nici binele , nici raul , pt. a fi analitic, . De aici poate reiesi ca Adam avea , inaintea pacatului , un fel de stare de inocenta naturala vecina cu iresponsabilitatea , in felul omului primitiv al lui Rousseau sau ca un supraom nietzschean , dincolo de bine si de rau . Cu o depreciere implicita a moralei si explicita a ,analiticului, ( rationalului , ,logicului, ) . Analiticul nu inseamna altceva decit discriminare , discernamint si chiar ascensiune si purificare . A se vedea , de ex. , exegeza Sf. Maxim , cu referire la ,problema raului, , la inc. Filoc. v. III , Quest. ( textul e prea lung pt. a fi redat aici ) , unde se explica adevaratele sensuri ale Pomului cunostintei . Este vorba despre o cunoastere sensibila si aparenta ( ,estetica, , nu etica ) , unde ,binele, si ,raul, sint si ele aparente , placerea si durerea . ,Gustati si vedeti ce Bun este Domnul , : Pomul Vietii este adevarata cunoastere ( gnosis , dupa Sf. Maxim , ,vederea, ) , cunoasterea adevaratului Bine si , implicit si a raului , caci raul e cunoscut prin bine . Prin cadere Adam pierde ,cunoasterea cauzei adevarate, , a Binelui , cum spune Sf. Maxim , in schimbul unei cunoasteri exterioare , sensibile , a ,opiniei, , in care locul binelui e luat de placere , falsul bine ( fructul bun la gustare , aducator de moarte ) . Sf. Petru i se infatiseaza pinza cu animale pt. a fi ,mincate, , aceste ,animale, sau vietuitoare sint ,ratiunile ascunse, ( logoi ) si ,virtuti, ale lucrurilor .Etc. Poate ca formularea autorului e ambigua , ceea ce vreau sa spun e ca o conceptie anomica , despre vreo cunoastere sau ,experienta, extramorale nu are nimic crestin , reprezinta un ,misticism, sau spiritualism modernist si panteist ( tot Sf. Maxim spune ca Hristos e ,fiinta virtutilor, ) . Cele bune . Luc. Andreinoreply@blogger.com