tag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post8367744897917273910..comments2024-01-13T04:55:15.737+02:00Comments on Blogul lui Răzvan Codrescu: EMINESCU ŞI SLAVICI: LECŢIA TRADIŢIEIRăzvan Codrescuhttp://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-33277701225714995372011-02-23T11:15:05.688+02:002011-02-23T11:15:05.688+02:00Cred că abuzaţi de răbdarea şi timpul meu. Dacă pr...Cred că abuzaţi de răbdarea şi timpul meu. Dacă problema vă preocupă, aveţi bibliografie cîtă vreţi (folosiţi cu încredere ediţia Perpessicius). Dacă nu, credeţi ce vreţi!Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-15849344114436181322011-02-23T10:55:49.894+02:002011-02-23T10:55:49.894+02:00@Razvan Codrescu
Care sunt detaliile si nuantaril...@Razvan Codrescu<br /><br />Care sunt detaliile si nuantarile?cosminnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-39526671505501360122011-02-19T01:19:56.522+02:002011-02-19T01:19:56.522+02:00Cu mici detalii şi nuanţări, rămîne valabil ceea c...Cu mici detalii şi nuanţări, rămîne valabil ceea ce scrie George Călinescu în "Viaţa lui Mihai Eminescu".Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-14087770957787882062011-02-18T17:38:03.761+02:002011-02-18T17:38:03.761+02:00@Razvan Codrescu:
Spuneti dumneavoastra care e va...@Razvan Codrescu:<br /><br />Spuneti dumneavoastra care e varianta corecta. Eu o stiu pe cea oficiala, am citit-o de curand pe asta, iar alta nu mai stiu.cosminnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-50068973645494828782011-02-18T14:16:36.152+02:002011-02-18T14:16:36.152+02:00Pentru Cosmin:
Vă atrag atenţia că este vorba de ...Pentru Cosmin:<br /><br />Vă atrag atenţia că este vorba de o construcţie ipotetică, de un scenariu fictiv croit din reinterpretatrea abuzivă a unor fapte reale.<br />Ar fi fost mult mai simplu, dacă Eminescu ar fi reprezentat o asemenea problemă pentru puternicii vremii (ceea ce nu rezultă de nicăieri, decît din mintea fabulatorilor), să fie împiedicat să mai publice (la "Timpul" el nu era patron, ci doar salariat).<br />Marea abjecţie este însă de a pretinde că tot cercul prietenilor lui Eminescu, în frunte cu Maiorescu însuşi, era de fapt o adunătură de conspiratori fără scrupule, că toată lumea era coruptă (de la medici la poliţişti), că o întreasgă umanitate (românească şi neromânească) s-ar fi pretat la această complicitate criminală, în contemporaneitate, dar şi în posteritate. Un asemenea scenariu nu se putea naşte decît într-o minte de psihopat sau de securist.<br />Rămîne un mister al umanului cum nişte oameni care pretind a fi întregi la minte pot da credit unor asemenea enormităţi de dată recentă, nule din punct de vedere ştiinţific, care put a senzaţionalism ieftin şi a psihoză conspirativistă!Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-61487528361202818802011-02-18T12:54:03.341+02:002011-02-18T12:54:03.341+02:00Despre moartea lui Eminescu:
http://www.financiar...Despre moartea lui Eminescu:<br /><br />http://www.financiarul.ro/2011/01/15/adevarul-despre-cum-a-murit-mihai-eminescu/cosminnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-40455885717568041152011-02-15T13:28:54.040+02:002011-02-15T13:28:54.040+02:00@Razvan Codrescu
Poate ca intrebarea a fost proas...@Razvan Codrescu<br /><br />Poate ca intrebarea a fost proasta, dar ma bucur ca v-am pus-o. Multumesc pentru raspuns.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-9031067046339041392011-02-15T10:01:36.635+02:002011-02-15T10:01:36.635+02:00Anonimului de la 8.56 AM:
Din încăpăţînarea de c...Anonimului de la 8.56 AM:<br /><br />Din încăpăţînarea de care vorbeam şi în care intră şi un dram de „nebunie a crucii”. Există o dialectică creştină între „engaño” şi „desengaño”, ca să iau ca referinţă limba lui Don Quijote (căruia nu sîntem vrednici să-i dezlegăm cureaua încălţămintei). Dacă într-adevăr „cu noi este Dumnezeu” (care mult ne dăruieşte, dar mult ne şi încearcă – şi ca inşi, şi ca neamuri), atunci orice dez-amăgire lasă loc unei re-amăgiri, fie în perspectiva veacului, fie în cea a veşniciei. Dumnezeu este singurul care poate preface în biruinţe înfrîngerile noastre şi, dacă socoteşte El de cuviinţă, poate salva cetatea pentru „o mînă de drepţi”. Dar înţelepciunea şi mila Sa nu ni se vădesc întotdeauna aici şi acum: multe se vor vădi deplin doar la Judecata de Apoi. Condiţiile minimale sînt să nu uităm de El şi „să nu ne lăsăm” (aidoma Cavalerului Tristei Figuri, care se adună de pe jos şi se repede iarăşi cu lancea în morile de vînt).<br />Şi mai e ceva: eu unul am avut dintotdeauna încredinţarea că lucrurile cele mai esenţiale nu le facem pentru cei vii (sau "de ochii lor"), ci pentru Dumnezeu, pentru morţii noştri şi pentru urmaşii care ne vor judeca. De aceea, în calitate de creştini, avem nădejde chiar şi în deznădejde: căci deznădejdea ţine de veacul de acum, pe cînd nădejdea ţine de veacul ce va să vie.<br />"Cred, Doamne; ajută necredinţei mele!" - "Nădăjduiesc, Doamne; ajută deznădejdii mele!": de această "sărăcie cu duhul" atîrnă întreg creştinismul - de la Răsărit pînă la Apus şi de la prima pînă la a doua Venire.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-27264371193591222702011-02-15T08:56:48.847+02:002011-02-15T08:56:48.847+02:00Daca sunteti asa de dezamagit si de pesimist, domn...Daca sunteti asa de dezamagit si de pesimist, domnule Codrescu, de ce mai tineti acest blog "traditionalist" si "de dreapta"?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-1326064223382780862011-02-15T04:55:04.643+02:002011-02-15T04:55:04.643+02:00Mulţumirile se cuvin autorului; eu nu-s de data ac...Mulţumirile se cuvin autorului; eu nu-s de data aceasta decît un colportor.<br /><br />E clar că oamenii de acum un veac şi jumătate erau croiţi din altă stofă. Iar România (nu vreuna "profundă", ci cea pură şi simplă), cu tradiţiile şi "geniul" ei, era o făgăduinţă generoasă, nu o sumă de ratări, ca astăzi. "Celula românească" a îmbătrînit şi s-a epuizat în ultima sută de ani mai mult decît în tot restul istoriei sale "de două ori milenare". De aceea avem dificultăţi să ne mai regăsim în Eminescu, în Slavici, în tradiţie, în noi înşine... Mai degrabă ne regăsim în valorile mai omologate, mai funcţionale, mai tranzitive ale altora... De aici şi eclipsa spiritului nostru creator, atît în ordinea culturii, cît şi în ordinea civilizaţiei.<br />"Clasicii" ne amintesc, cînd catadicsim să-i mai frecventăm, că odinioară eram/am fost şi CEVA, şi ALTCEVA (decît sîntem astăzi). La halul în care am decăzut (şi continuăm să ne adîncim în decădere), nu-l mai onorăm nici pe "ucenicul" Slavici, darămite pe "apostolul" Eminescu!<br />"Lecţia tradiţiei" a prins minunat atunci (şi o vreme după), dar cît mai prinde ea astăzi, dincolo de nobleţea nostalgică sau încăpăţînată a unor grupuscule marginale?Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-8596135316653019912011-02-14T22:10:15.172+02:002011-02-14T22:10:15.172+02:00Extraordinar de frumoasa si infinita aceasta "...Extraordinar de frumoasa si infinita aceasta "Lectie a Traditiei"!!!<br />Va multumesc inca odata domnule Codrescu pentru imensa bucurie sufleteasaca pe care mi-ati pricinuit-o.<br />Onor marilor nostri oameni de cultura traditie si spiritualitate autentic romaneasca!!!<br /><br />MarianAnonymousnoreply@blogger.com