tag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post7689726410338543332..comments2024-01-13T04:55:15.737+02:00Comments on Blogul lui Răzvan Codrescu: CLAUDIU TÂRZIU DESPRE LEGIUNE ŞI CREŞTINISMRăzvan Codrescuhttp://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comBlogger33125tag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-363199006057752532011-03-16T17:46:57.341+02:002011-03-16T17:46:57.341+02:00D-le Tarziu,
Iti multumesc pentru raspunsul sincer...D-le Tarziu,<br />Iti multumesc pentru raspunsul sincer si generos. As mai avea cate ceva de spus dar ma opresc aici. Sunt sigur ca se vor mai ivi ocazii pentru dialog. Sanatosi sa fim.<br />Cu stima,<br />BBBig Bennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-46744314855673091952011-03-16T05:20:07.837+02:002011-03-16T05:20:07.837+02:00Gabrielei (nepostată din proprie dorinţă):
Pentru...Gabrielei (nepostată din proprie dorinţă):<br /><br />Pentru că aţi reuşit să mă convingeţi – sentimental, nu raţional – am decis să vă fac hatîrul de a elimina ultimul meu comentariu de aici – „ca prim pas spre smerenia împăciuitoare”, cum frumos spuneţi. Sper şi eu ca „intuiţia” dvs. să se confirme în timp, ca şi data trecută (deşi acum „accentele” sînt altele). Oricum ar fi, vă asigur de toată reverenţa mea.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-41973856733576738812011-03-15T22:12:04.770+02:002011-03-15T22:12:04.770+02:00Acest comentariu a fost eliminat de autor.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-89661786835328656032011-03-15T21:01:53.977+02:002011-03-15T21:01:53.977+02:00Stimate Domnule Codrescu,
multumesc f mult pt pos...Stimate Domnule Codrescu,<br /><br />multumesc f mult pt postarea ultimului meu mesaj (referitoar la contributia Dlui Tarziu)! Am citit si ultimele postari ale diferitilor intervenanti, si tinand cont de continutul lor va rog sa continuati! Ca unii pro-Platon - al lor, nu filozoful... - sau pro-Feodorovici (sau mai stiu si eu care altul) sunt f agresivi e un fapt neglijabil; nu ei reprezinta tara, sau constiinta nationala (inca adormita...); cei multi, fie ei si simpli plugari ca mine, au capacitatea sa-nteleaga si sa distinga graul de neghina; chiar daca ML ca atare nu este repetabila, un fel de "curent" national este fff necesar, care sa promoveze valorile crestin nationale, sa implice oameni din toate categoriile socio-economice, care sa restabileasca coeziunea nationala utilizand ca liant valorile crestin nationale. Publicatiile Dvs sunt mai necesare ca niciodata.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-69942401578928165312011-03-15T20:50:06.695+02:002011-03-15T20:50:06.695+02:00"Paranoicul" Codreanu postea lunea, mier..."Paranoicul" Codreanu postea lunea, miercurea şi vinerea (o atestă, între alţii, Julius Evola însuşi, care a rămas puternic marcat de întîlnirea cu el la Bucureşti, relatată în mai multe rînduri), nu făcea nimic fără rugăciune şi, pe lîngă Arhanghelul Mihail, avea o evlavie aparte faţă de Sf. Anton de Padova. Nu i se cunosc nici un fel de patimi joase şi, parafrazîndu-l pe Iorga, s-ar putea spune şi despre el "că a trăit ca un ascet şi a murit ca un sfînt". Sînt multe consideraţii adînc creştine şi în "Pentru legionari", dar testamentul său spiritual rămîn însemnările de la Jilava (de imediat de dinaintea morţii) - unul dintre cele mai interesante documente alte conştiinţei religioase din secolul XX.<br />Sigur că omul a avut şi limitele lui de gîndire, şi excesele lui de tinereţe, şi crucea grea a răspunderii pentru alţii, dar toate acestea nu-i anulează statura creştină, ci doar îl problematizează ca personaj istoric şi ne avertizează o dată în plus asupra imperfecţiunii umanului.<br />Dacă chiar studiezi mai îndeaproape cazul Codreanu (cum s-a apucat cîndva s-o facă un Ion Cristoiu, care numai de legionarism nu poate fi bănuit!), descoperi de la sine că personajul este de o complexitate şi de o prestanţă care nu-s la îndemîna oricui. Nu-i de mirare că un asemenea personaj a exercitat influenţa pe care a exercitat-o asupra tinerilor de atunci, inclusiv pe latura religioasă şi bisericească. Celor care habar n-au le e la îndemînă să-l judece după nişte citate decontextualizate şi după nişte şabloane curente, dar procedînd astfel, atitudinea lor este întîi de toate necreştinească.<br />Omul şi mişcarea pe care a generat-o, cu bunele şi cu relele lor, aparţin altui ceas istoric, altei aşezări a lumii, iar miza nu e de a da prin legionarism un răspuns problemelor şi provocărilor actualităţii, ci de a-l înţelege corect în sistemul lui de referinţă şi în coeficientul de general-uman pe care-l conţine orice lecţie a istoriei.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-24887391447018053642011-03-15T20:39:45.967+02:002011-03-15T20:39:45.967+02:00@ 5:32 pm
Revin cu linkul complet
http://www.pro...@ 5:32 pm<br /><br />Revin cu linkul complet<br /><br />http://www.procesulcomunismului.com/marturii/<br /><br />fonduri/pitesti/dbacu/docs/dbacu_1.htm<br /><br />(probabil ca autorul pasajului de mai sus nu avea darul inaintevederii, incat nu-l putem banui de parti pris legionar cu tenta "antiplatoniciana").Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-44039984636975731682011-03-15T17:32:18.632+02:002011-03-15T17:32:18.632+02:00„Explicaţia pe care mi-am dat-o a fost că, acolo u...„Explicaţia pe care mi-am dat-o a fost că, acolo unde vechii legionari au copilărit şi s-au format în România normală, patriarhală, noii legionari erau produsul “şcolii legionare”. Cu alte cuvinte, că într-un legionar vechi se vedea mai mult ţăranul sau boierul decât legionarul, în vreme ce într-un neolegionar se vedeau mai ales îngustimile unei doctrine croite prost dintru început.” (M. Platon)<br /><br />Raspuns:<br /><br />"I have been assured by Romanians that in many cases the students’ firm religious convictions were shaped not so much by their families or by their churches as by the inspiration of Codreanu and the rigid Christian discipline he imposed on all his followers."<br /><br />Sursa:<br /><br />http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/pitesti/dbacu/docs/dbacu_1.htm<br /><br />(din prefata traducerii in limba engleza a cartii "Pitesti" de Dumitru Bacu)<br /><br />Multumiri pe aceasta cale d-lui Codrescu pentru aducerea in atentie a reeditarii acestei carti.<br /><br />ValerianAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-89541631267258422992011-03-15T09:52:46.659+02:002011-03-15T09:52:46.659+02:00@ Big Ben:
- continuare -
În privinţa curiozităţ...@ Big Ben:<br /><br />- continuare -<br /><br />În privinţa curiozităţii pe care o exprimaţi în ultimul dvs comentariu (şi anume ce m-a făcut să mă ataşez de bătrînii legionari şi de ideile lor), am mărturisit şi altă dată, în conferinţe publice şi în articole în “Rost”: nu ideile m-au cucerit, ci oamenii. Deci nu de Legiune m-am ataşat (nici nu mai exista), ci de persoane care au fost în vîltoarea acestui fenomen.<br /><br />Prin ’94 am cunoscut cîţiva foşti deţinuţi politici în Bacău, care mi-au schimbat perspectiva şi rostul vieţii. Majoritatea erau foşti “fraţi de cruce”. Ei mi-au deschis ochii asupra istoriei ocultate în regimul comunist şi, mai important, datorită lor am re-intrat în Biserică – fapt pentru care le voi fi veşnic recunoscător. Dar mai înainte m-au făcut să mă apropii de ei prin felul lor de a trăi. Am cunoscut prin aceşti oameni o lume după care sufletul meu tînjea, o lume în care demnitatea, curajul, cinstea, punctualitatea, solidaritatea, dragostea de aproapele, puterea de a jertfi, patriotismul, credinţa ardentă, discernămîntul, curiozitatea intelectuală erau organice şi trăite firesc şi binefăcător. Am găsit în acei oameni modele adevărate. Aşadar, ataşamentul meu faţă de ei nu a fost ideologic, ci sufletesc şi intelectual. Pe urmă am cunoscut şi ideologia în care au crescut şi am simţit nevoia să cercetez mai atent idele şi faptele mişcării legionare. M-am gîndit că este imposibil ca o mişcare criminală, diabolică, teroristă etc să atragă măcar oameni cu astfel de caractere, darămite să-i şi formeze.<br /><br />Desigur, mi-a luat un timp să mă dumiresc şi să spun cu ce sînt şi cu ce nu sînt de acord din trecutul mişcării legionare. Şi o dată ce m-am lămurit, am ştiut că repetarea fenomenului legionar este imposibilă azi, pentru că avem de-a face cu alt context social-politic, altă matrice culturală, alte probleme de rezolvat, românii sînt alcătuiţi din altă plămadă sufletească... Rămîn însă aceleaşi valorile care guvernează viaţa unui conservator (nu în sens ideologic, ci de trăire): credinţa, patriotismul, tradiţia, familia etc. Acestea au fost repere ale legionarilor, dar nu sînt monopol legionar. Ele pot şi trebuie să fie reperele noilor generaţii de români, care le vor asuma, afirma şi apăra în forme de organizare potrivite vremurilor actuale (de exemplu: Rost). Etichetarea drept neo-, cripto-, filo-legionari a unor oameni care cultivă, promovează şi protejează aceste valori perene denotă infirmitate intelectuală sau rea-credinţă. Numai proştii sau ticăloşii îţi pot interzice să mergi la biserică, să-ţi iubeşti neamul, să-ţi aperi familia sub pretextul că astfel dai dovadă de reacţionarism.<br /><br />În fine, dacă într-adevăr vă doriţi, timpul nu-i încă pierdut nici pentru dvs să cunoaşteţi persoane de felul celor cunoscute de mine şi de dl Codrescu. Mai trăiesc o seamă de oameni exemplari, care se dăruiesc celorlalţi cu o generozitate incredibilă.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13687614146329345177noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-22169275048179015842011-03-15T09:52:27.433+02:002011-03-15T09:52:27.433+02:00@ Big Ben:
Cînd v-am invitat să spuneţi cine cred...@ Big Ben:<br /><br />Cînd v-am invitat să spuneţi cine credeţi că are dreptate, nu v-am îndemnat să îmbrăţişaţi necritic punctul de vedere al unuia dintre noi, ci să cîntăriţi argumentele noastre şi, pe baza celor pe care le consideraţi valide şi a celor ştiute de dvs mai înainte, să vă afirmaţi o părere. Pentru aceasta nu e nevoie să fii nici filolegionar, nici antilegionar, ci doar un om onest, capabil de un anume efort intelectual – cum nu mă îndoiesc că sînteţi. <br />Spuneţi că n-aţi aflat nimic “nici de la jurnalist, nici de la istoric”. Se prea poate, şi atunci e vina noastră. Eu unul însă aflu mai mereu cîte ceva, citindu-i inclusiv pe cei pe care nu-i simpatizez sau cu care sînt în total dezacord.<br /><br />E foarte frumos că părintele Arsenie şi părintele Adrian nu fac apologia legionarismului în scaunul de spovedanie. O atitudine duhovnicească într-adevăr. Este exact ce spuneam şi eu în textul meu. Dar dacă le-aţi fost ucenic mă mir că nu i-aţi întrebat niciodată despre Legiune. V-ar fi povestit amîndoi destule lucruri interesante şi poate chiar lămuritoare. Eu, deşi nu le-am fost ucenic, am avut lungi discuţii, private, cu amîndoi pe acest subiect, şi mi-au fost de folos. <br /><br />Altceva: permiteţi-mi să cred că eu şi dl Codrescu, de pildă, nu facem parte din nici o “galerie”, ci chiar facem ceva concret pentru semenii noştri, folosindu-ne talantul. Prezenţa noastră în spaţiul virtual, ca şi în presa pe print are un rost. Nu sînt lipsit de smerenie dacă vă spun că am dovezi că scrisul meu i-a ajutat pe unii. <br /><br />- continua -Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13687614146329345177noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-57665361416754363082011-03-15T09:27:14.432+02:002011-03-15T09:27:14.432+02:00Pentru Big Ben:
Cred că-i cereţi lui Claudiu Târz...Pentru Big Ben:<br /><br />Cred că-i cereţi lui Claudiu Târziu un gen de "spovedanie" care nu-şi are locul pe blog.<br />Pe de altă parte, vă asigur, din cît îl cunosc, că nu-i principala sa grijă aceea de a vîna "credite" în materie, căci nu e propagandist legionar şi nu şi-a propus în nici un fel să refacă Legiunea.<br />Sigur, ca om de dreapta are asupra trecutului acesteia un anumit punct de vedere, bazat pe experienţe şi lecturi, pe care s-a simţit dator să şi-l exprime în context, nu de dragul Legiunii, ci de dragul adevărului. Dacă e corect înţeles, dacă află "credit" sau nu - Dumnezeu cu mila!<br />Sugestia mea ar fi să nu vă mai prevalaţi de Claudiu Târziu (de nici un Claudiu Târziu), ci doar pe propria dvs. conştiinţă. Dacă judeci corect, n-ai nevoie de toate elementele, de toate detaliile: Cuvier reconstituia dobitocul după un os!<br /><br /><br />Pentru Anonimul de la 8.39 AM:<br /><br />Scrie omul în multe locuri şi are de-a face cu mulţi oameni. Asta nu înseamnă că şi le/şi-i asumă fără rest pe toate şi pe toţi.<br />Sigur că ar fi fost mai elegant ca d-l Platon să evite să se prevaleze de un asemenea "argument". Dar eleganţa nu este punctul tare al d-lui Platon, iar lucrurile trebuie luate ca atare.<br />În ce priveşte revista"Puncte cardinale", cred că am toată căderea să spun, ca unul ce i-am fost redactor-şef timp de 20 de ani, că n-a fost nicidecum "oficina legionară" pe care au socotit-o unii, ci o revistă creştină şi de dreapta care nu putea să nu-şi pună şi problema legionară, găsind cu ea şi puncte de acord, şi puncte de dezacord.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-42395854925224359012011-03-15T08:39:26.744+02:002011-03-15T08:39:26.744+02:00@Alexandru
Asta chiar ca e tare: nu am stiut ca d...@Alexandru<br /><br />Asta chiar ca e tare: nu am stiut ca dl Mircea Platon a scris el insusi in „Puncte Cardinale”! Atunci cum poate sa le reproseze insinuant unora de la FCD ca si ei au scris candva acolo?! Acest amanunt ma face sa cred ca intr-adevar dl Platon nu e cinstit nici cu sine, nici cu ceilalti.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-26921840370328146342011-03-15T07:33:53.712+02:002011-03-15T07:33:53.712+02:00Da, dle Codrescu, asa e cum spuneti: la adevar se ...Da, dle Codrescu, asa e cum spuneti: la adevar se ajunge prin traire si experienta proprii. Precizez ca o calatorie in timp nu inseamna neaparat un salt peste decenii in epoca ML ci prietenia cu oameni precum cei pe care i-ati cunoscut dvs. Eu nu am avut aceasta sansa. <br />Sunt gata sa-i recunosc d-lui Tarziu toate creditele daca imi spune ce l-a facut sa se ataseze de acesti oameni batrani si ideile lor tinere. As vrea sa-mi raspunda nu cu mintea lui de acum ci cu cea de la inceput.Big Bennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-1010927500315983142011-03-15T04:36:33.870+02:002011-03-15T04:36:33.870+02:00Dovadă că adevărata lămurire - şi singura care con...Dovadă că adevărata lămurire - şi singura care contează esenţial - este cea la care ai ajuns pe cont propriu: cred (şi ştiu) - credo ut intelligam - pentru că am cîntărit îndelung, cinstit şi atent lucrurile în conştiinţa mea, nu pentru că spun "autorităţile" (sau "specialiştii", cum zicem astăzi).<br />Sigur că această lămurire/înţelegere este mai solicitantă, şi deci mai incomodă, dar este a omului, nu a "maimuţei" din om.<br />Autentica intelectualitate nu este, cum cred unii (şi cum, din păcate, "se poartă"), să însumezi şi să colportezi ce au spus alţii, ci să realizezi sinteza ta personală, cu mintea şi cu inima deopotrivă.<br />Aceasta nu înseamnă să nu pleci urechea şi spre alte puncte de vedere, scrise sau nescrise, ci doar să nu te mulţumeşti cu a-l adopta "cuminte" pe unul dintre ele. Propriul punct de vedere nu poate fi un simplu împrumut, ci este o construcţie interioară. În final, poţi ajunge la o construcţie similară cu a altuia/altora, poţi avea adică "acelaşi punct de vedere", dar contează decisiv cum ai ajuns la el, cît îl reprezinţi şi cît te reprezintă.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-36504545018482940652011-03-14T20:47:06.553+02:002011-03-14T20:47:06.553+02:00D-le Tarziu,
Nu stiu cine are dreptate. Nu sunt fi...D-le Tarziu,<br />Nu stiu cine are dreptate. Nu sunt filolegionar si nu am nicio propensiune fata de un fenomen atat de controversat. Parintele Adrian de la M. Antim si parintele Arsenie de la M. Sf. Maria mi-au fost duhovnici ani de zile. Nu am auzit de la dansii nicio vorba despre ML si nici prietenii mei. Numai la M. Petru Voda se amesteca lucrurile. De ce? Habar n-am. <br />Dl. Codrescu spunea: "creada fiecare ce-l taie capul". Eu nu vreau sa cred, vreau sa stiu. Constat ca nu am mare lucru de aflat nici de la jurnalist si nici de la istoric. Nu-mi ramane decat sa calatoresc in timp...<br />Cu stima BB<br />PS Galeria de care sunteti satul suntem noi, toti. Cei care chiar fac ceva sunt altii. Nu ii veti gasi pe bloguri.Big Bennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-48443272928497800542011-03-14T19:59:54.928+02:002011-03-14T19:59:54.928+02:00Pentru Alexandru:
Pe atunci d-l Platon era un org...Pentru Alexandru:<br /><br />Pe atunci d-l Platon era un orgoliu „în devenire”. Acum este un orgoliu care „s-a ajuns”.<br />(La „America” nu mă pricep prea bine.)Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-90787589196231185232011-03-14T19:28:25.362+02:002011-03-14T19:28:25.362+02:00Iertrati-ma, domnule Codrescu, dar pe vremea (nu p...Iertrati-ma, domnule Codrescu, dar pe vremea (nu prea departata) cand domnul Mirecea Platon scria la ROST si la PUNCTE CARDINALE sau cand isi scotea prima carte serioasa la EDITURA CHRISTIANA d-voastra si domnul Claudiu Tarziu nu erati tot „legionari”? Sau Legiunea nu era tot aceeeasi atunci cand domnia sa cultiva tinereste un nationalism „haiducesc” prin vecinatatea Rapei Galbene? Sau poate ca asa te „destepteaza” America daca stai mai mult pe acolo?Alexandrunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-56566402451320988212011-03-14T18:05:53.489+02:002011-03-14T18:05:53.489+02:00„Fenta” asta ieftină (dar cu efect garantat asupra...„Fenta” asta ieftină (dar cu efect garantat asupra sfertodocţilor cu complexe scolastice), a paradei de bibliografie şi a pozei erudite, denotă şi ea o anume lipsă de francheţe dialogală (de aceeaşi speţă cu „limba greacă” şi „izvoarele” d-lui Bădiliţă, pus la punct pe vremuri de d-l Platon), mai ales că bibliografia respectivă, oricît de respectabilă în sine, n-are nici o relevanţă în context, în chestiune fiind realităţi care scapă analistului occidental şi care sfidează circumscrierea strict livrescă. Cînd eşti stricat la minte şi/sau la inimă, ori cînd pierzi contactul cu realitatea de dragul ideilor, poţi să stai pe munţi de bibliografie şi-i tot degeaba. A suplini prin citate şi trimiteri lipsa gîndirii proprii şi vii este foarte pe înţelesul prostului care mai păstrează nostalgia deşteptăciunii. D-nii Platon şi Racu (care nu sunt proşti deloc, ci mai degrabă prea deştepţi) ştiu acest lucru şi îl exploatează, nu fără o certă abilitate polemică. Complexitatea şi obscuritatea temei (ce are multe puncte atacabile din perspectiva gîndirii şi sensibilităţii curente de azi) îi ajută ea însăşi, mai ales în ochii unui public superficial şi în mare măsură ignorant (sau înstrăinat) faţă de realităţile istorice ale „interbelicului” (cum ai zice „mezozoicului” sau „cretacicului”!). Problema nu-i de bibliografie, nici de coerenţă intelectuală, ci de – cu o sintagmă, vai, legionară! – CINSTE SUFLETEASCĂ. De prea mult credit acordat cărţilor, mai ales sub imperiul unei idei fixe sau al unei mîndrii frustrate, poţi să te şi sminteşti, ca don Quijote („se le han secado los sesos”), pierzînd percepţia realităţii (nu vorbesc aici de nobleţea planului simbolic). Din punctul acesta de vedere, d-l Hurduzeu, bunăoară, este mult mai bine situat – şi tocmai de aceea n-a putut rămîne pînă la capăt „tovarăşul de drum” al Fedoplatonului.Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-57049577269368187242011-03-14T01:23:08.453+02:002011-03-14T01:23:08.453+02:00@ Big Ben:
Spuneţi: "Inteleg demersul lui Mi...@ Big Ben:<br /><br />Spuneţi: "Inteleg demersul lui Mircea Platon pentru ca este istoric. Efortul lui Claudiu Tarziu il inteleg mai putin. Daca un jurnalist nu ar putea (niciodata) restaura o fresca de biserica apoi cum ar putea restaura adevarul intr-un domeniu in care nu e specializat".<br /><br />Îmi daţi impresia unui om cu capul pe umeri, de aceea mă mir că în loc să comparaţi argumentele, afişaţi specializările.<br /> <br />Întîi, în locul dvs n-aş fi aşa de sigur că un jurnalist nu e în stare şi de altceva decît de scris, de pildă să restaureze o frescă, ori să facă o descoperire istorică. Există cazuri care vă contrazic aserţiunea.<br /><br />Doi, eu am făcut chiar ce ştiu să fac, am arătat un adevăr cu mijloace jurnalistice. Jurnalismul este o meserie care te învaţă să găseşti adevărul şi în domenii în care nu eşti licenţiat sau doctor (dacă asta înseamnă specializare, că şi aici sînt cazuri cu toptanul care vă contrazic). Iar în meseria asta sînt bătrîn şi aş spune şi destul de apreciat, dacă nu m-aş teme să nu par lipsit de smerenie.<br /><br />Trei, e drept că nu sînt istoric, dar nici Mircea Platon nu este specializat în istoria românilor (nici pregătirea academică, nici lucrările sale nu-l recomandă astfel; ba şi pentru recomandarea de doctor în istoria americană mai are încă de muncă, pentru moment fiind "specialist" în drept şi literatură franceză). Subiectul în discuţie este unul de istorie recentă românească, în care am motive să cred că sînt mai calificat decît M. Platon – măcar pentru că eu am documentat (în biblioteci şi arhive, ca şi prin tehnici de istoria orală şi prin apelul la specialişti) şi am scris sute de articole pe subiectul cu pricina. Însă, eu nu-i contest dumnealui ştiinţa, ci cinstea sufletească.<br /><br />Mai mult, nu sînt nici teolog. Dar nici M. Platon nu este. Totuşi, amîndoi ne pronunţăm într-o problemă de teologie, în ultimă instanţă. Au vreo valoare opiniile noastre de creştini care n-au diplome în teologie, din punctul dvs de vedere?<br /><br />Pe scurt, cred că puneţi greşit problema. Mai bine ar fi fost să spuneţi cine credeţi dvs că are dreptate, şi pe ce vă bazaţi. Că de galerii sîntem sătui.<br /><br />În fine, anunţ că nu intenţionez să prelungesc aici polemica, şi nici în altă parte. Mi-a devenit clar că aceşti băieţi (căci în fond au rămas nişte băieţi care vor să demonstreze că-s bărbaţi scuipînd nişte morţi şi îngînîndu-i pe maturi), Platon & Co, nu vor să caute, necum să apere adevărul (pe care mai întîi ar trebui să-l recunoască, nu?). Atunci, la ce bun să mai pierd vremea cu ei? Ce am scris în articolul de mai sus este pentru alţii, cei care încă mai vor să afle şi să admită adevărul, inclusiv în chestiunea legionară.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13687614146329345177noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-16500858101315897252011-03-13T13:04:25.324+02:002011-03-13T13:04:25.324+02:00Stimate d-le Codrescu,
Va multumesc pentru ca mi-...Stimate d-le Codrescu,<br /><br />Va multumesc pentru ca mi-ati adus aminte, prin aceasta rugaciune extraordinara, ceea ce imi spune mereu duhovnicul meu :"Lasa domnule dialogurile sterile pe internet. Nu asa il vei pastra cat mai mult pe Hristos in inima!" <br />Doamne ajuta !<br /><br />G'Cousin<br />P.S. Cat despre ... destept, prefer sa fiu sarac cu duhul,daca tot sunt liber sa aleg. Eu cred ca ma ajuta mult mai mult.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-29935204988565083622011-03-13T04:51:45.586+02:002011-03-13T04:51:45.586+02:00In fata unor asemenea "gogosi" si "...In fata unor asemenea "gogosi" si "comentarii de prisos" (gura pacatosilor adevar graeste),tacerea e cea mai potrivita. Cel putin pana dupa sfarsitul postului....<br /><br />Radu GreuceanuAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-78629279785776952442011-03-13T03:43:08.635+02:002011-03-13T03:43:08.635+02:00Oameni buni, uitaţi ce este: creadă fiecare ce-l t...Oameni buni, uitaţi ce este: creadă fiecare ce-l taie capul şi ce-l lasă inima! Eu unul m-am săturat de acest dialog al surzilor. Ce am avut de spus pe această temă am spus, timp de 20 de ani, cît şi cum m-am priceput. Nu de dragul unor idei, ci de dragul unor oameni, morţi sau vii, care mi-au dat motive să-i admir şi faţă de care m-am crezut dator.<br />Altminteri, n-am crezut şi nu cred că problemele României - fie ele politice, culturale sau spirituale - se pot rezolva astăzi prin adularea sau prin ponegrirea Legiunii şi legionarilor, care sînt istorie şi istorie vor rămîne.<br />Incapabili de construcţia care uneşte, ne cheltuim steril (şi uneori penibil) în criticismul care dezbină. Confundăm adevărul cu pariurile şi mizele noastre personale şi substituim realitatea - care se duce de rîpă zi de zi - cu fel de fel de precipitate intelectuale. Vorbim enorm, plesnim de deşteptăciune şi dacă avem ceva sfînt, atunci acel ceva e dogma propriei excelenţe (individuale sau de grup "ales"). Dumnezeu intră şi El în reţeta excelenţei noastre, personalizat pînă la intranzitivitate.<br />Vremea faptelor, a creaţiei, e mereu amînată, pentru că mereu mai avem... ceva de spus ("Doar o vorbă să-ţi mai spun!"). Şi nici măcar nu ne mai dăm seama că nu mai vorbim aceeaşi limbă, ci că fiecare vorbeşte, cu jubilaţie, pe limba lui. De aceea vorbim mult şi ne înţelegem puţin (sau mai degrabă deloc), iar încetul cu încetul singurele soluţii rămîn fie închiderea în sine, fie dispersarea prin lumea largă (unde putem să profităm de normalitatea altora, jelind anormalitatea de acasă - de care toată lumea e vinovată, în afară de fiecare dintre noi). Nu cred că vreodată un neam a mai fost alcătuit din atîţia oameni singuri, nici din atîţia oameni deştepţi.<br />În aceste condiţii, eu unul simt nevoia ca măcar să mai tac puţin, obosit şi de mine, şi de alţii. Dacă din vorbă nu iese nimic, poate iese ceva din tăcere (după vechea înţelepciune a lui "tace şi face"). Aşa că nu voi mai participa deocamdată la comentarii şi polemici, ci voi căuta s-o dau mai pe rugăciunea Sfîntului Efrem Sirul (că tot sîntem în Sfîntul şi Marele Post şi în criză acută de ortodoxie, cum ne tot aduce aminte d-l Fedorovici):<br />DOAMNE ŞI STĂPÎNUL VIEŢIII MELE, DUHUL TRÎNDĂVIEI, AL GRIJII DE MULTE, AL IUBIRII DE STĂPÎNIRE ŞI AL GRĂIRII ÎN DEŞERT NU MI-L DA MIE. IAR DUHUL CURĂŢIEI, AL GÎNDULUI SMERIT, AL RĂBDĂRII ŞI AL DRAGOSTEI DĂRUIEŞTE-MI-L MIE, ROBULUI TĂU. AŞA, DOAMNE ÎMPĂRATE, DĂRUIEŞTE-MI SĂ-MI VĂD GREŞALELE MELE ŞI SĂ NU OSÎNDESC PE FRATELE MWEU, CĂ BINECUVÎNTAT EŞTI TU ÎN VECII VECILOR. AMIN!Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-48453471736059110232011-03-12T22:12:54.725+02:002011-03-12T22:12:54.725+02:00Domnule Codrescu,
Constat surprins ca "scuipa...Domnule Codrescu,<br />Constat surprins ca "scuipatul" lui Popescu s-a transformat in "flegma" lui Codrescu. Deci treaba e "groasa". V-a raspuns deja Gheorge Fedorovici pe blogul sau.<br />Cred ca prapastia dintre cei care se credeau si sperau sa ramana prieteni se adanceste. Motivul?: Restaurarea de pe pozitii diametral opuse a adevarului cu privire la Miscarea Legionara.<br />Inteleg demersul lui Mircea Platon pentru ca este istoric. Efortul lui Claudiu Tarziu il inteleg mai putin. Daca un jurnalist nu ar putea (niciodata) restaura o fresca de biserica apoi cum ar putea restaura adevarul intr-un domeniu in care nu e specializat? Eu ii apreciez osteneala dar nu vad rezultatele.<br />In ultimul articol Mircea Platon a scris despre o "gogosica" - Carticica sefului de cuib. E greu sa nu fi de acord cu el. Foarte greu. Cat despre scuipatul pe morminte... O, Tempora! O, Mores! E plin vazduhul de cuvinte grele, sa fim mai ponderati altfel puntile dintre noi (atatea cate mai sunt) vor arde (daca doar s-ar rupe ar fi bine).<br />Cu stima,<br />BBBig Bennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-87696916664992513482011-03-12T21:50:15.447+02:002011-03-12T21:50:15.447+02:00Totusi, Platon are dreptate in fond. Nimeni nu poa...Totusi, Platon are dreptate in fond. Nimeni nu poate nega mistica politica a legiunii, nici faptul ca figura Capitanului era mitizata pana la cultul personalitatii. In multe puncte, Miscarea Legionara se comporta ca o secta mintuitoare, iar critica lui Platon asupra cartii de baza a legionarismului este elocventa. Relatia cu celalalt, esentiala in crestinism, este inlocuita cu o relatie pervertita de ideologie, care ajunge la fanatism. Aceste lucruri nu trebuie trecute cu vederea astazi, mai ales cind de la Petru Voda se ridica o secta care ideologizeaza legionar ortodoxia si face prozelitism.Sorinnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-36310011532431289252011-03-12T19:53:43.644+02:002011-03-12T19:53:43.644+02:00Stimate Dl Codrescu,
excelenta postarea Dl Tarziu...Stimate Dl Codrescu,<br /><br />excelenta postarea Dl Tarziu ! reactiile unora la stabilirea/difuzarea/apararea adevarului istoric lasa numai in aparenta perplex (acesta'i punctul meu de vedere); adevarul este de multe ori deconcertant: una crezi ca este (din nestiinta, ignoranta, victima a manipularii, etc) si cand il afli in sfarsit, de multe ori te surprinde, te lasa pe ganduri... dar trebuie sa'l accepti asa cum este; cum este posibil ca romani sa nu fie in stare sa'si apere istoria si valorile multimilenare de care ar trebui sa fim f mandri ? este... din pacate... pt ca a trecut peste noi comunismul si a lasat in urma'i o poluare ideologica deosebit de toxica si o ruina economica care, actionand concertat impotriva unei populatii lasata fara aparare se traduce si prin situatiile la care suntem martori ! este greu pt mine (unde sunt) sa separ tradatorii de oportunisti de joasa speta, de naivi, de smintiti; sunt insa convins ca ceea ce jeneaza unora cel mai mult la ML nu sunt deloc unele excese/greseli/crime - de altfel bine cunoscute si interpretate/rastalmacite/manipulate/etc (pe cand o cunoastere profunda si completa a crimelor comunismului ? pe cand se va spune clar si complet ca URSS l'a impus Romaniei care n'a facut decat sa se apera impotriva hoardelor barbare de la rasarit ? si as putea continua pagini ...) - ci aspectul ei pozitiv: nationalismul crestin ! asta jeneaza (si erorile comise de ML in trecut nu's decat pretexte pt atacuri), pt ca ei au avut curajul sa se opuna coruptiei si intereselor anti-nationale, etc; cum unele grupuri au inca interesul sa nu se asiste la o resurgenta a patriotismului/nationalismului roman adevarat (comunismul a avut grija sa'l polueze cat a putut de mult si sa'l transforme in mascarada !) pt ca le jeneaza interesele (cu atat mai mult cu cat acuma cu UE trebuie "creat" un "popor" european....), ataca violent (prin tradatori, "idioti utili", mediocri, etc) orice renastere a sentimentului national; dupa mine asta'i explicatia: nu "dezbatere" intelectuala (desi de una reala este nevoie...), ci atacuri cu iz de "intelectualism/umanism", clar stangiste, in slujba unor interese straine tarii...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6146195831520840078.post-71727674312453272352011-03-12T11:36:54.302+02:002011-03-12T11:36:54.302+02:00Pentru Big Ben:
1) Dacă ar fi după deplinul "...Pentru Big Ben:<br /><br />1) Dacă ar fi după deplinul "acord", nu m-aş mai posta decît pe mine însumi (şi nici măcar pe mine însumi întotdeauna).<br /><br />2) Dincolo de acord sau dezacord, unde e mizeria?! În "scuipat"? Dar cine e de vină că d-l Platon "scuipă"? Aţi citit ultima dumnealui postare de pe blogul d-lui Fedorovici? Nu-i doar un scuipat, ci o flegmă voluptuoasă. Nici nu mai are importanţă cîtă dreptate are (şi nu zic că nu are şi dreptate): dar aici e vorba de viaţa, de suferinţa, de tragedia a sute de mii de oameni care n-au fost toţi terorişti şi psihopaţi, iar unii dintre ei, nonagenari şi octogenari, mai sînt încă în viaţă, şi sînt "pîinea lui Dumnezeu", în frunte cu părinttele Arsenie Papacioc.<br />Nu ştiu cine e numitul Iulian Popescu, dar ar putea fi chiar unul dintre aceştia - şi cine poate spune că n-ar avea dreptul să ridice glasul, nu ca să scuipe la rîndul său, ci doar ca să-şi exprime amar nedumerirea şi indignarea?<br />Poţi contesta principial legionarisnmul, îi poţi dezavua pe mulţi dintre reprezentanţii lui de ieri sau de azi, dar nu poţi să te dedai, dacă eşti om de onoare şi ai inimă de creştin, la asemenea incriminări şi batjocuri generalizatoare.<br />Cu atît mai mult cu cît, în lumea românească de azi, chiar dacă mai subzistă anumite nostalgii legionare, mai mult sau mai puţin răzleţe, nu mai există - şi nici nu mai poate exista - un real "pericol legionar". "Umflînd" astfel lucrurile, d-l Platon nu face decît jocul celor care se folosesc de "sperietoarea" legionară în scopuri diversioniste şi care, în ultimă analiză, nu fac de fapt nici o deosebire între "România profundă" şi "România ca soarele sfînt de pe cer" (nu pentru că n-ar vedea-o, dar n-au interesul s-o facă, deoarece scopul lor este să denigreze tot ce este - sau are pretenţia de a fi - creştin şi naţional). <br />Dacă d-l Platon ar face tsunami din "flegma" dumnealui pentru tot ce este antecedent de dreapta în trecutul românesc, din prezent tot se va găsi cine să-i strige invariabil: "Legionarule!". Ceea ce pare să nu înţeleagă d-l Platon (probabil dintr-un conflict intim între orgoliu şi deşteptăciune) este că nu merită chiar întotdeauna să ai dreptate CU ORICE PREŢ...Răzvan Codrescuhttps://www.blogger.com/profile/02880173745725996944noreply@blogger.com